Διαβεβαιώσεις και ανησυχίες λίγο πριν το πρώτο κουδούνι

διαβεβαιώσεις-και-ανησυχίες-λίγο-πρι-784188

Το υπουργείο καλείται να αποδείξει ότι όντως ο νέος σχεδιασμός έγινε για το καλό της παιδείας και όχι στο πλαίσιο μιας αδιέξοδης προσπάθειας εξοικονόμησης πόρων

Στην τελική ευθεία για την έναρξη μιας ακόμη δύσκολης σχολικής χρονιάς βρίσκονται οι διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης του νομού Μαγνησίας. Την ερχόμενη Δευτέρα θα έχουμε τον αγιασμό, με τις κενές θέσεις εκπαιδευτικών να φτάνουν τις 100. Η ειδική αγωγή και τα τμήματα ένταξης στη δευτεροβάθμια κατέχουν τα αρνητικά σκήπτρα. Στο διάστημα που μεσολαβεί μέχρι τον αγιασμό, θα καταβληθούν προσπάθειες ώστε να καλυφθούν τα παραπάνω κενά, μέσω των προσλήψεων αναπληρωτών, ωστόσο με δεδομένο το παράδειγμα προηγούμενων ετών κάτι τέτοιο μοιάζει πολύ δύσκολο. Κατά συνέπεια στα σχολεία όπου υπάρχουν τα κενά, η σχολική χρονιά θα ξεκινήσει και τα κενά των εκπαιδευτικών θα καλυφθούν στην πορεία. Πάντως οι διευθυντές εκπαίδευσης διαβεβαιώνουν ότι μόλις ακουστεί το πρώτο κουδούνι, όλα θα είναι έτοιμα, με τους μαθητές να παίρνουν τα βιβλία τους μετά τον αγιασμό.

Από την άλλη μεριά οι εκπαιδευτικοί έχουν εντελώς διαφορετική άποψη για την κατάσταση στην εκπαίδευση, στην πρεμιέρα της νέας σχολικής χρονιάς. Γι αυτό άλλωστε και η διδασκαλική ομοσπονδία προγραμματίζει απεργιακές κινητοποιήσεις, λίγες ημέρες μετά τον αγιασμό. Σκοπός αυτής της κινητοποίησης είναι να αναδειχθούν τα προβλήματα στα ολοήμερα σχολεία, όπου ο προγραμματισμός του υπουργείου έχει επιφέρει σαρωτικές αλλαγές με πρώτα θύματα τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς και κατά συνέπεια τα παιδιά και τις οικογένειες τους. Το σημαντικότερο πρόβλημα, σύμφωνα με τους εκπροσώπους των δασκάλων, εντοπίζεται στον μεγάλο αριθμό συνάδελφων τους που κινδυνεύουν να μείνουν εκτός εκπαιδευτικής διαδικασίας λόγω των αλλαγών που έχουν αποφασιστεί με σκοπό την εξοικονόμηση πόρων και όχι την αναβάθμιση της δημόσιας εκπαίδευσης.

Στις 15 Σεπτεμβρίου η ΔΟΕ έχει εξαγγείλει 24ωρη απεργία και καλεί τα μέλη της να δώσουν δυναμικό παρόν σε αυτή την κινητοποίηση, μήπως και ευαισθητοποιηθούν στο υπουργείο Παιδείας και ακούσουν την κραυγή αγωνίας του εκπαιδευτικού. Από τις αρχές του καλοκαιριού που ανακοινώθηκαν οι αλλαγές στα ολοήμερα σχολεία, οι δάσκαλοι ξεσηκώθηκαν και δημοσιοποίησαν τις αντιδράσεις τους καθώς και τις συνέπειες από τον νέο σχεδιασμό του υπουργείου τόσο για τους συναδέλφους τους, όσο και για τους μαθητές και τις οικογένειες τους. Αυτές οι αντιδράσεις χαρακτηρίστηκαν υπερβολικές και δίχως βάση από το υπουργείο Παιδείας που καλείται τώρα να αποδείξει ότι όντως ο νέος σχεδιασμός έγινε για το καλό της παιδείας και όχι στο πλαίσιο μιας αδιέξοδης προσπάθειας εξοικονόμησης πόρων από τον πιο ευαίσθητο τομέα ευθύνης του κράτους.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου