Γιώργος Λαμπράκης: Εργο – παρωδία

γιώργος-λαμπράκης-εργο-παρωδία-98219

Τα σοβαρά προβλήματα οδικής ασφάλειας που αντιμετωπίζει ο περιφερειακός δρόμος του Βόλου θα συνεχίζουν να υφίστανται για αρκετά μεγάλο ακόμη χρονικό διάστημα από τη στιγμή που η εργολαβία – σκούπα, η οποία υποτίθεται ότι θα έλυνε αυτά τα προβλήματα, τινάχθηκε στον αέρα καθώς ο εργολάβος κηρύχθηκε έκπτωτος από το υπουργείο Υποδομών. Ετσι ο τραγέλαφος του περιφερειακού συνεχίζεται με νέα επεισόδια ταλαιπωρίας για την τοπική κοινωνία που όλο ακούει ότι θα ολοκληρωθεί κάποτε το πολύπαθο έργο. Ενας ακόμη εργολάβος που ανέλαβε την εκτέλεση εργασιών στον περιφερειακό δρόμο του Βόλου κηρύσσεται έκπτωτος, ενώ οι όποιοι σχεδιασμοί για έγκαιρη ολοκλήρωση των εργασιών, που μάλιστα έχουν εξασφαλισμένη χρηματοδότηση, τινάζονται στον αέρα. Λες και κάποιος έχει καταραστεί αυτό το δρόμο να μην τελειώσει ποτέ. Λες και έχουν συνεννοηθεί οι γραφειοκράτες και οι αφερέγγυοι εργολάβοι να συνεργαστούν για να κρατήσουν όμηρο το Βόλο σε ό,τι αφορά στην ολοκλήρωση ενός έργου μείζονος σημασίας για την αναβάθμιση της ποιότητας ζωής των πολιτών.

Το μόνο θετικό στο νέο φιάσκο του περιφερειακού είναι πως το υπουργείο Υποδομών, που συνήθως κινείται με ρυθμούς χελώνας, αυτή τη φορά ενεργοποιήθηκε και αντέδρασε ταχύτατα σε ό,τι αφορά στη λήψη μέτρων κατά του αναδόχου, ο οποίος παρότι εγκαταστάθηκε στο έργο το περασμένο Φθινόπωρο, το μόνο που έκανε όλο αυτό το διάστημα ήταν η ασφαλτόστρωση του δρόμου από τον κόμβο της Αγίας Βαρβάρας μέχρι τον κόμβο Φυτόκου και αυτό με κακοτεχνίες που βγάζουν μάτι. Στο ένα ρεύμα κυκλοφορίας υπάρχουν «σαμαράκια» σαν αυτά στο δρόμο – έκτρωμα Βόλου – Βελεστίνου και στο άλλο ρεύμα η άσφαλτος, σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες, άρχισε ήδη να φθείρεται. Κατά συνέπεια η έκπτωση του αναδόχου, που όλο αυτό το διάστημα απορρόφησε λιγότερα από 200. 000 ευρώ (τη στιγμή που οι εξασφαλισμένοι πόροι για το έργο φτάνουν τα 4,5 εκατομμύρια ευρώ), ήταν αναμενόμενη εξέλιξη.

Είναι όμως ο ανάδοχος της εργολαβίας – σκούπα ο μοναδικός υπαίτιος για το σημερινό βραχυκύκλωμα στο πολύπαθο έργο; Η παράμετρος που θέτει η πρόεδρος του ΤΕΕ Μαγνησίας, αναφορικά με την πολυετή καθυστέρηση η οποία παρατηρήθηκε στην ολοκλήρωση των απαιτούμενων γραφειοκρατικών διαδικασιών, από τη δημοπράτηση του έργου μέχρι την εγκατάσταση του εργολάβου, αποτελεί μια αδιαμφισβήτητη παθογένεια στο δαιδαλώδες σύστημα των δημοσίων έργων στη χώρα μας. Οταν μια κατασκευαστική εταιρεία αποφασίζει να διεκδικήσει ένα δημόσιο έργο και περνούν χρόνια μέχρι την ημέρα που θα αρχίσει την υλοποίησή του, τότε είναι λογικό να παρουσιάζονται στην πορεία ανάλογα προβλήματα, πολύ δε περισσότερο σε ένα τόσο εύθραυστο οικονομικό περιβάλλον, όπως συμβαίνει στη χώρα μας τα τελευταία χρόνια.

Το μεγάλο ζητούμενο είναι πλέον πώς και σε πόσο χρόνο θα ξεπεραστούν τα σημερινά εμπόδια ώστε να επανεκκινήσουν οι εργασίες στον περιφερειακό. Δεν είναι μόνο ζήτημα απορρόφησης των εξασφαλισμένων πόρων για την ολοκλήρωση της εργολαβίας – σκούπα. Το πιο σημαντικό είναι πως όσο παραμένει σε εκκρεμότητα το σύνολο των απαιτούμενων παρεμβάσεων, τόσο θα υφίστανται και θα διογκώνονται οι κίνδυνοι για την οδική ασφάλεια κατά μήκος ενός δρόμου από τον οποίο διέρχονται καθημερινά χιλιάδες οχήματα και κυρίως τα βαρέα. Ας ελπίσουμε ότι το υπουργείο υποδομών, που έδειξε ταχύτατα αντανακλαστικά στην έκπτωση του εργολάβου να αντιδράσει αναλόγως και σε ό,τι αφορά στη συνέχιση και ολοκλήρωση των εργασιών στο πολύπαθο τμήμα, αυτή τη φορά με αξιόπιστο ανάδοχο και το πιο σημαντικό με επιβλέπουσες υπηρεσίες που θα αντιληφθούν αμέσως νέα πιθανά προβλήματα.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου