Γιώργος Λαμπράκης: Μια αγωγή με ιδιαίτερη σημασία

γιώργος-λαμπράκης-μια-αγωγή-με-ιδιαίτ-194564

Την πλέον κατάλληλη χρονική συγκυρία έρχεται η αγωγή κατά της Περιφέρειας Θεσσαλίας και του υπουργείου Υποδομών, από τους δύο Βολιώτες που τον περασμένο Ιούλιο είδαν το Χάρο με τα μάτια τους στο δρόμο – καρμανιόλα Βόλου – Βελεστίνου, όταν το αυτοκίνητο στο οποίο επέβαιναν βγήκε από την πορεία του και διαλύθηκε στη διαχωριστική νησίδα. Μπορεί οι επιβαίνοντες να γλίτωσαν τα χειρότερα καθώς φορούσαν ζώνες ασφαλείας, ωστόσο πήραν την απόφαση να στραφούν εναντίον όσων θεωρούν ότι έχουν την ευθύνη για τη σημερινή κατάσταση. Δεν είναι δυνατόν εδώ και περισσότερο από μια δεκαετία η είσοδος του πολεοδομικού συγκροτήματος Βόλου να παρουσιάζει αυτή την εικόνα, να έχουν συμβεί αναρίθμητα τροχαία ατυχήματα, να τρέμει το φυλλοκάρδι όσων διασχίζουν καθημερινά το επίμαχο οδικό τμήμα, να έχουν ξεσηκωθεί οι τοπικές κοινωνίες και κανείς να μην αντιδρά. Εκτός της ουσία της υπόθεσης που θα κληθεί να εκδικάσει το αρμόδιο δικαστήριο, όταν προσδιοριστεί η σχετική δικάσιμος, η απόφαση των δύο Βολιωτών να προσφύγουν στη δικαιοσύνη μετά την τραυματική τους εμπειρία, στέλνει ένα ηχηρό μήνυμα προς πάσα κατεύθυνση, αναφορικά με το σχεδιασμό, την επίβλεψη και την ποιότητα κατασκευής των δημοσίων έργων. Ο δρόμος – τραμπολίνο Βόλου – Βελεστίνου κατασκευάστηκε με ακατάλληλα υλικά και κανείς δεν κάθισε στο σκαμνί για αυτό το τεχνικό τερατούργημα. Ούτε κάποιος υπηρεσιακός παράγοντας, ούτε κάποιο πολιτικό πρόσωπο, ούτε καν ο ίδιος ο κατασκευαστής. Δεν αποκλείεται μάλιστα στο διάστημα που μεσολάβησε η συγκεκριμένη τεχνική εταιρεία να ανέλαβε και άλλα δημόσια έργα, κερδίζοντας εκατομμύρια από τις σχετικές συμβάσεις με το κράτος.

Αυτή την περίοδο όμως που επίκειται η δημοπράτηση του έργου ανακατασκευής του επίμαχου οδικού τμήματος από το Βελεστίνο προς το Βόλο και το αντίστροφο, η αγωγή που κατατέθηκε αποτελεί μια πρωτοβουλία ουσίας και όχι εντυπώσεων καθώς τόσο ο ανάδοχος που θα προκύψει από τις σχετικές διαδικασίες, εντός του νέου χρόνου, όσο και οι επιβλέπουσες υπηρεσίες θα αναγκαστούν να δείξουν τη δέουσα προσοχή σε ό,τι αφορά στην ποιότητα κατασκευής του νέου δρόμου. Αλλωστε τα περισσότερα από τα εννέα εκατομμύρια ευρώ που κοστίζει η συγκεκριμένη εργολαβία, από πόρους της νέας προγραμματικής περιόδου, αρκούν και με το παραπάνω ώστε να κατασκευαστεί ένας σύγχρονος αλλά πρωτίστως ασφαλής αυτοκινητόδρομος, έτσι ώστε να μην παίζουν καθημερινά κορώνα – γράμματα τη σωματική τους ακεραιότητα οι διερχόμενοι οδηγοί. Αρκετά με τα θύματα του δρόμου – έκτρωμα. Αρκετά με τους ανευθυνοϋπεύθυνους του δημοσίου συστήματος λειτουργίας και τους αετονύχηδες εργολάβους που χρυσοπληρώνονται από τους φορολογούμενος για να κάνουν καλύτερη την καθημερινότητά μας και στο τέλος παραδίδουν έργα τα οποία μετατρέπονται σε ανέκδοτα για τις τοπικές κοινωνίες, ενώ σε αρκετές περιπτώσεις αποτελούν πηγή κίνδυνων για τους χρήστες τους.

Το παράδειγμα του τμήματος από τον κόμβο της Αγίας Βαρβάρας μέχρι τον κόμβο της οδού Φυτόκου στον περιφερειακό δρόμο του Βόλου, όπου επίσης έχουν εντοπιστεί εξόφθαλμες κατασκευαστικές αστοχίες, είναι ενδεικτικό του μέγεθος του προβλήματος με τα δημόσια έργα. Ας φροντίσουν όσοι έχουν τη σχετική ευθύνη να μην επαναληφθούν ανάλογες καταστάσεις στην εργολαβία που θα ξεκινήσει μέσα στις αρχές του 2016 στο δρόμο Βόλου – Βελεστίνου. Οι πολίτες βρίσκονται σε επιφυλακή, η δικαιοσύνη έχει πλήρη γνώση της κατάστασης μετά και την πρόσφατη αγωγή, ενώ οι αρμόδιες υπηρεσίες της περιφέρειας που θα έχουν την ευθύνη για την επίβλεψη των εργασιών ας κάνουν τη δουλειά τους για να μην βρεθούν στο άμεσο μέλλον στο εδώλιο του κατηγορουμένου.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου