Γιώργος Λαμπράκης: Ζητούμενο η χαμένη καταναλωτική συνείδηση

γιώργος-λαμπράκης-ζητούμενο-η-χαμένη-329858

Η οικονομική κρίση της τελευταίας πενταετίας που γονάτισε την ελληνική κοινωνία δεν προκάλεσε μόνο αδιέξοδα σε κάθε μορφή της παραγωγικής δραστηριότητας του τόπου αλλά οδήγησε και στην ανάληψη πρωτοβουλιών που αν οικοδομηθούν σε στέρεες βάσεις μπορούν να βγάλουν τη χώρα μας από το τούνελ της ύφεσης και της υπανάπτυξης. Μια τέτοια πρωτοβουλία είναι το κίνημα των πολιτών με κεντρικό σύνθημα «καταναλώνουμε ό,τι παράγουμε» που έχει μια ξεκάθαρη στόχευση: να αλλάξει επιτέλους η νοοτροπία των καταναλωτών, οι οποίοι ακόμη και σε μια τόσο κρίσιμη περίοδο για τον τόπο εξακολουθούν να λειτουργούν ανεύθυνα και αντιπατριωτικά. Διότι η πλέον ουσιαστική μορφή πατριωτισμού είναι η στήριξη της ντόπιας οικονομίας, των προϊόντων και των υπηρεσιών που προέρχονται από ελληνικά χέρια. Μόνο έτσι διασφαλίζονται οι υπάρχουσες θέσεις εργασίας και ταυτόχρονα δημιουργούνται οι προϋποθέσεις για τη δημιουργία νέων.

Στο Βόλο με τα εφιαλτικά ποσοστά ανεργίας, την αγορά να καρκινοβατεί και την πραγματική οικονομία να βρίσκεται σε πλήρη αδράνεια, το κίνημα «καταναλώνουμε ό,τι παράγουμε» ήταν όλο αυτό το διάστημα σε κατάσταση χειμερίας νάρκης. Οι καταναλωτές, εγκλωβισμένοι μεταξύ των οικονομικών τους αδιεξόδων και του κλίματος αβεβαιότητας για την επόμενη μέρα, μετέτρεψαν τις καθημερινές τους αγορές σε κυνήγι προσφορών. Επαψαν δηλαδή να ψωνίζουν με γνώμονα την ποιότητα ή την προέλευση του κάθε προϊόντος και στράφηκαν στο πιο φθηνό. Σε αυτό συνετέλεσε ο βομβαρδισμός τους από τις μεγάλες αλυσίδες που εκμεταλλεύθηκαν την κρίση για να αυξήσουν τους τζίρους τους, προσφέροντας προϊόντα αμφιβόλου ποιότητας. Αυτό είναι το πρώτο και σημαντικότερο στοίχημα της προσπάθειας που αναβιώνουν από την επόμενη Τέταρτη οι ομοσπονδίες, οι σύλλογοι και οι ενώσεις επαγγελματιών της Μαγνησίας, οι οποίες συνειδητοποίησαν ότι αν δεν πάρουν την κατάσταση στα χέρια τους τότε δεν πρόκειται να δουν άσπρη μέρα.

Δεν αρκεί βεβαίως να πειστούν μόνο οι πολίτες για τη σημασία της στήριξης των εγχώριων προϊόντων και υπηρεσιών. Πρέπει και οι ίδιοι οι επαγγελματίες να δείξουν συνέπεια, υπευθυνότητα και σοβαρότητα τη δεδομένη κρίσιμη συγκυρία. Μόνο αν οικοδομηθεί μια άρρηκτη σχέση εμπιστοσύνης μεταξύ καταναλωτών και επαγγελματιών, τότε προσπάθειες σαν τη συγκεκριμένη θα έχουν ελπίδες να σταθούν και να αναπτυχθούν. Αν αυτό επιτευχθεί τότε τα κέρδη θα είναι τεράστια, πρωτίστως για την ίδια μας την πατρίδα.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου