Γιώργος Λαμπράκης: Η ώρα των αποφάσεων για το αεροδρόμιο

γιώργος-λαμπράκης-η-ώρα-των-αποφάσεων-758438

Σαν βαρίδι και όχι σαν πολύτιμο συγκριτικό πλεονέκτημα που μπορεί να συμβάλει καθοριστικά στην ανάπτυξη μιας περιοχής, η οποία δείχνει ξεχασμένη από την πολιτεία, εξακολουθούν να αντιμετωπίζουν το αεροδρόμιο της Νέας Αγχιάλου οι φορείς της Μαγνησίας. Το μοναδικό ίσως μεγάλο έργο στην περιοχή που ολοκληρώθηκε χωρίς παρατράγουδα και που χαρακτηρίζεται από την αρτιότητα των υλικοτεχνικών του υποδομών, παραμένει στο περιθώριο και βρίσκεται πολύ κοντά πλέον στην οριστική απαξίωσή του, μετά το ναυάγιο της προσπάθειας ιδιωτικοποίησής του και έπειτα από τις αποκαλύψεις για τα νέα παιχνίδια της RYANAIRπου απειλεί ξανά να μη το εντάξει στο πρόγραμμα των πτήσεών της για το 2015. Το πλέον σύγχρονο περιφερειακό αεροδρόμιο της χώρας που θα μπορούσε να απογειώσει κυριολεκτικά την τοπική οικονομία (γιατί όχι και σε επίπεδο Κεντρικής Ελλάδας), κινδυνεύει να μετατραπεί σε ένα εγκαταλειμμένο κουφάρι που θα μας θυμίζει με πόση αδράνεια και αδιαφορία σταθήκαμε απέναντι σε ένα μοναδικό αναπτυξιακό έργο.

Οι ιδιώτες που έλαβαν μέρος στο διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ για την εκμετάλλευση των περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας, διαπίστωσαν από τον μικρό σχετικά όγκο επιβατών που μετακινήθηκε προς και από τη Νέα Αγχίαλο τα προηγούμενα χρόνια, ότι το αεροδρόμιό μας δεν μπορεί να τους εξασφαλίσει τα κέρδη που επιδιώκουν, τουλάχιστον όχι τόσο γρήγορα όσο αεροδρόμια – φιλέτα όπως αυτό της Σκιάθου. Ταυτόχρονα, η οικονομική στήριξή του από την περιφέρεια Θεσσαλίας θα πρέπει να θεωρείται παρελθόν, από τη στιγμή που το Ελεγκτικό Συνέδριο δεν εγκρίνει τη σχετική χρηματοδότηση.

Σε αντίθεση με άλλες περιοχές που στήριξαν από την πρώτη στιγμή ανάλογα έργα και είδαν πολύ σύντομα να επιβραβεύεται αυτή τους η επιλογή, στη Μαγνησία με εξαίρεση τη χρηματοδότη της διαφημιστικής του προβολής από την περιφέρεια Θεσσαλίας, οι τοπικοί φορείς αντέδρασαν και συνεχίζουν να αντιδρούν σαν να θεωρούν ανεπιθύμητο το πολιτικό αεροδρόμιο. Σαν να ενοχλεί κάποιους το γεγονός ότι η περιοχή έχει μια μοναδική ευκαιρία να τονώσει το τοπικό τουριστικό προϊόν και κατά συνέπεια την τοπική οικονομική δραστηριότητα. Παρά τις εκκλήσεις των ξενοδόχων, που είναι ο μοναδικός φορέας οποίος κατέθεσε μια τεκμηριωμένη πρόταση για τη στήριξη του αεροδρομίου, ούτε οι δήμοι, ούτε καν το Επιμελητήριο, αντιμετώπισαν το θέμα με τη δέουσα σοβαρότητα. Η δημιουργία ενός φορέα τουριστικής προβολής για τη διαχείριση του αεροδρομίου, με την προϋπόθεση ότι η περιφέρεια θα στηρίξει αυτή την προσπάθεια, αποτελεί αυτή τη στιγμή τη μοναδική ρεαλιστική πρόταση, από την ένωση ξενοδόχων που βλέπει το κακό να έρχεται. Την οριστική, δηλαδή, απόσυρση της RYANAIR(που αποτελεί ζωογόνο εταιρία για το αεροδρόμιο της Νέας Αγχιάλου), από τα τοπικά δρομολόγια και την πλήρη εγκατάλειψη του έργου με δεδομένες την έλλειψη επενδυτικού ενδιαφέροντος και την ανικανότητα της περιοχής να διαχειριστεί την κατάσταση.

Από την ήμερα που ξεκίνησε η κατασκευή του, το αεροδρόμιο, αντιμετωπίστηκε από το σύνολο των φορέων της Θεσσαλίας και της Κεντρικής Ελλάδας, σαν υποδομή του νομού Μαγνησίας. Στη Μαγνησία τη μνημειώδους αβελτηρίας και αδράνειας ακόμη και σε έργα που βρίθουν κακοτεχνιών ή που καρκινοβατούν για δεκαετίες, ελάχιστοι ήταν οι φορείς που το αντιμετώπισαν με τη σοβαρότητα που αρμόζει σε ανάλογα έργα. Εφτασε λοιπόν η ώρα να πάρουμε τις τελικές μας αποφάσεις. Είτε θα το αξιοποιήσουμε για το καλό της περιοχής, είτε θα το προσθέσουμε στο μακρύ κατάλογο των χαμένων ευκαιριών της Μαγνησίας.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου