Γιώργος Λαμπράκης: Χαμένοι στη μετάφραση των νόμων

γιώργος-λαμπράκης-χαμένοι-στη-μετάφρ-32616

Το κομφούζιο αρμοδιοτήτων και ερμηνείας των νόμων αναφορικά στο έργο για τη δημιουργία εσοχών στα πεζοδρόμια των πλέον κεντρικών δρόμων του Βόλου, αποτελεί μια ανάγλυφη μικρογραφία ενός δαιδαλώδους συστήματος διοίκησης που ευθύνεται σε μεγάλο βαθμό για το σημερινό κατάντημα της χώρας. Oταν οι τεχνικές υπηρεσίες ενός μεγάλου δήμου, όπως ο Βόλος ή ενός μικρότερου όπως ένας δήμος στηnπεριφέρεια της Μαγνησίας, αδυνατούν να υλοποιήσουν παρεμβάσεις μικρής εμβέλειας που αφορούν σε κυκλοφορικά ζητήματα, επειδή το ισχύον νομικό καθεστώς είναι τόσο δύσκολο να ερμηνευθεί ή επειδή ο υφιστάμενος μηχανισμός που ελέγχει τις αποφάσεις της τοπικής αυτοδιοίκησης είναι τόσο δυσκίνητος και πολυπρόσωπος, τότε δεν πρέπει να τρέφουμε αυταπάτες ότι μπορεί να αλλάξει κάτι προς το καλύτερο στην καθημερινότητά μας. Εδώ και τέσσερις ημέρες παραμένει ζητούμενο ποιος έχει την ευθύνη για να ελέγξει και στο τέλος να εγκρίνει τη μελέτη του δήμου Βόλου για την υλοποίηση μιας σειράς κυκλοφοριακών παρεμβάσεων στο κέντρο της πόλης που κατά την άποψη της δημοτικής αρχής θα βελτιώσουν το υφιστάμενο καθεστώς. Aγνωστο για πόσο καιρό ακόμη θα γίνεται μπαλάκι μεταξύ των υπηρεσιών της περιφερειακής ενότητας Μαγνησίας και της αποκεντρωμένης διοίκησης, το θέμα των αρμοδιοτήτων για τον έλεγχο της επίμαχης μελέτης του δήμου.

Στην περίπτωση των κορυνών πέρασε σχεδόν ένας χρόνος ώστε να αποφανθούν οι παραπάνω υπηρεσίες για το ποιος έχει τη σχετική ευθύνη. Το δημοτικό συμβούλιο έλαβε την απόφαση να τοποθετήσει κορύνες στη Δημητριάδος, η απόφαση αυτή πήγε στην περιφέρεια για έγκριση, ωστόσο οι υπηρεσίες της δήλωσαν αναρμόδιες καθώς ο συγκεκριμένος δρόμος είναι τμήμα του εθνικού οδικού δικτύου. Στη συνέχεια το θέμα πέρασε στα χέρια της αποκεντρωμένης διοίκησης που επί μήνες αδυνατούσε να γνωμοδοτήσει. Στην περίπτωση των κυκλοφοριακών αλλαγών που θέλει να εφαρμόσει η νέα δημοτική αρχή Βόλου, η οποία μεταξύ άλλων έχει αποφασίσει να αφαιρέσει τις κορύνες από το κέντρο, να δημιουργήσει λεωφορειολωρίδες και εσοχές στα πεζοδρόμια για την ολιγόλεπτη στάθμευση των αυτοκινήτων, το αντίστοιχο χρονικό διάστημα ώστε να εγκριθούν αυτές οι αλλαγές μπορεί να ξεπεράσει και τους δώδεκα μήνες, σύμφωνα με τους ρυθμούς που κινούνται οι εμπλεκόμενες υπηρεσίες αλλά και σύμφωνα με τις προθέσεις τους, όπως αυτές καταγράφηκαν τα τελευταία 24ωρα.

Αντί να υπάρχει ένα ξεκάθαρο νομικό, πλαίσιο που θα προβλέπει με απόλυτη σαφήνεια ποια υπηρεσία έχει την αρμοδιότητα να εγκρίνει συγκεκριμένες αποφάσεις του δημοτικού συμβουλίου έτσι ώστε να διασφαλίζεται η τάχιστη υλοποίησή τους, προκύπτει για άλλη μια φορά ένα απερίγραπτο κομφούζιο ανάμεσα στις εμπλεκόμενες υπηρεσίες που με δικές τους γνωμοδοτήσεις έχουν κάνει λάστιχο τη νομοθεσία και δίνουν την εντύπωση ότι προσπαθούν να αποποιηθούν των ευθυνών τους ακόμη και για καθαρά τυπικά ζητήματα. Σαν να προσπαθούν τιμωρήσουν τους πολίτες με τη στάση τους. Σαν να επιδιώκουν να δείξουν ότι πάνω από αυτές δεν υπάρχει ούτε αιρετή εξουσία, ούτε οι ανάγκες μιας πόλης, στην οποία ενώ δεν μπορούν να υλοποιηθούν έστω και επουσιώδεις παρεμβάσεις αναρωτιούνται οι πολίτες της για ποιο λόγο ζουν στη μοναδική πρωτεύουσα νομού της χώρας χωρίς περιφερειακό δρόμο. Όσο θα υφίσταται αυτό το γαϊτανάκι των αρμοδιοτήτων και η ερμηνεία των νομών θα γίνεται κατά το δοκούν των υπηρεσιών, τόσο θα συνεχίσουν να χάνονται στη μετάφραση των υπουργικών αποφάσεων, οι αποφάσεις των δημοτικών συμβουλίων.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου