Γιώργος Λαμπράκης: Υπαναχώρηση μπροστά στο δράμα μιας ολόκληρης συνοικίας

γιώργος-λαμπράκης-υπαναχώρηση-μπροσ-112342

Η χθεσινή επίσκεψη του δημάρχου Βόλου στον περιφερειακό δρόμο και η συνάντησή του με τους περιοίκους της πολύπαθης οδού Αλκίπης στη Νέα Δημητριάδα, φαίνεται πως αλλάζει εντελώς τα δεδομένα στο θέμα της λειτουργίας του τμήματος του περιφερειακού από το τούνελ της Γορίτσας μέχρι τον παραλιακό άξονα Βόλου – Αγριάς.

Με την παρορμητικότητα που τον διακρίνει και δίχως να έχει ολοκληρωμένη εικόνα για τις συνέπειες στη ζωή 100άδων οικογενειών από τη διοχέτευση της κυκλοφορίας του περιφερειακού μέσα από μια πυκνοκατοικημένη περιοχή με σχολεία και αθλητικούς χώρους, ο νεοεκλεγείς δήμαρχος έσπευσε να δηλώσει τον Ιούλιο ότι δεν παραλαμβάνει τη σήραγγα για λόγους επικινδυνότητας, όπως είχε επισημάνει τότε. Χθες που μίλησε με τους περιοίκους της Αλκίπης και πληροφορήθηκε από πρώτο χέρι την εφιαλτική κατάσταση που ζουν εδώ και πέντε ολόκληρα χρόνια, έκανε λόγο για αναθεώρηση των αρχικών του απόψεων και επεσήμανε την ανάγκη να προταχθεί το συμφέρον των δημοτών. Αυτή είναι όντως μια θέση που έχουμε την απαίτηση να ακούμε από τους αιρετούς της περιοχής. Η ελλιπής ενημέρωση και ο παρορμητικός του χαρακτήρας οδήγησαν τον δήμαρχο Βόλου πριν από περίπου δύο μήνες σε μια άστοχη τοποθέτηση, που πήγε να τινάξει στον αέρα ένα σχεδιασμό ετών.

Η ολοκλήρωση του περιφερειακού δρόμου του Βόλου, έστω με τη σημερινή του μορφή, ήταν ένα όνειρο σχεδόν 20 ετών. Και ενώ αυτό το όνειρο κόντευε να γίνει πραγματικότητα προέκυψαν απροσδόκητα εμπόδια από παράγοντες στους οποίους εμπιστεύτηκε η πλειοψηφία των Βολιωτών το τιμόνι του δήμου. Ο δήμαρχος όπως και όλοι οι άνθρωποι δεν διεκδικεί το αλάθητο των απόψεων και των ενεργειών. Οι δηλώσεις του στις 22 Ιουλίου ότι δεν παραλαμβάνει το τούνελ, δημιούργησαν μεγάλη αναστάτωση και προκάλεσαν, ενδεχομένως, επιπλέον καθυστέρηση στην παράδοση προς χρήση του επιμάχου τμήματος στο περιφερειακού. Ωστόσο, η επίσκεψη σε μια συνοικία από την οποία διέρχονται περίπου 2.500 οχήματα το 24ωρο, δίπλα από τέσσερα σχολικά συγκροτήματα και χώρους άθλησης, ήταν αρκετή για να αναθεωρήσει τις αρχικές του θέσεις.

Με τα σημερινά δεδομένα, όσο και αν συμφωνούν ή διαφωνούν ορισμένοι, η υπόθεση του περιφερειακού έχει περάσει αποκλειστικά και μόνο στην ευθύνη του δήμου. Το υπουργείο Υποδομών είναι ανίκανο να αναλάβει τις ευθύνες του. Εξάλλου ο ρόλος του στην ολοκλήρωση των εργασιών μετά από καθυστέρηση σχεδόν μιας δεκαετίας, δεν αφήνει και πολλά περιθώρια αμφιβολίας για τις πραγματικές του προθέσεις και δυνατότητες. Η αιρετή περιφέρεια από τη άλλη μεριά βολεύτηκε μια χαρά με την απόφαση του προτελευταίου διορισμένου περιφερειάρχη να παραχωρηθεί στο δήμο Βόλου η ευθύνη για τη λειτουργία και συντήρηση ενός πανάκριβου τεχνικού έργου, για το οποίο απαιτούνται τεχνογνωσία., υποδομές και πάνω από όλα πόροι. Καλώς ή κακώς η καυτή πατάτα της παραλαβής του δρόμου έχει περάσει στα χέρια του δήμου. Σε αυτόν λοιπόν εναποθέτουν τις ελπίδες τους οι πολίτες για τη δρομολόγηση εκείνων των ενεργειών που θα οδηγήσουν στην οριστική επίλυση ενός προβλήματος, που προσομοιάζει στο γεφύρι της Αρτας. Κανένας ακριβοθώρητος υπουργός (ιδίως ο συγκεκριμένος που κάθε άλλο παρά φημίζεται για τις κοινωνικές του ευαισθησίες), δεν πρόκειται να ασχοληθεί ουσιαστικά με τα προβλήματα του Βόλου. Μόνο στη δημοτική αρχή μπορούν να ελπίζουν οι πολίτες. Η υπόθεση του περιφερειακού είναι μια ιδανική περίπτωση για να δείξει ο νέος δήμαρχος ότι εννοούσε όσα έλεγε προεκλογικά, ότι μπροστά στο συμφέρον των Βολιωτών δεν πρόκειται υπολογίσει τίποτα και κανέναν.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου