Γιώργος Λαμπράκης: Ευχαριστούμε για την επιβεβαίωση κ. Χρυσοχοΐδη

γιώργος-λαμπράκης-ευχαριστούμε-για-τ-129264

Ο Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, ένα πολιτικό πρόσωπο με απερίγραπτο κυνισμό, απολύτως ξεκομμένο από την οδυνηρή πραγματικότητα της μνημονιακής Ελλάδας και με εξασφαλισμένο υπουργικό χαρτοφυλάκιο σε κάθε κυβέρνηση των τελευταίων ετών, που η χώρα μας βρέθηκε κάτω από τη μπότα των δανειστών, ξαναχτύπησε.

Οι πρόσφατες αναφορές του στη Βουλή για το θέμα των διοδίων απλά επιβεβαιώνουν τις παραπάνω απόψεις και δικαιώνουν απολύτως όσους θεωρούν ότι στο πρόσωπό του οι ιδιώτες, που εκμεταλλεύονται τα μεγάλα εθνικά οδικά δίκτυα της χώρας, έχουν βρει τον ιδανικό σύμμαχο. Τί μας είπε λοιπόν ο υπουργός; Οτι οι τιμές των διοδίων θα μειωθούν όταν ολοκληρωθούν τα έργα, ότι οι πολίτες είναι υποχρεωμένοι να πληρώνουν για τη χρήση των εθνικών οδών, ενός δημόσιου αγαθού δηλαδή, και ότι οι τοπικές κοινωνίες με τους δημάρχους και τους περιφερειάρχες τους θα πρέπει να αναλάβουν πρωτοβουλίες για τη μη διέλευση των βαρέων οχημάτων από το παλιό οδικό δίκτυο. Οπως αυτό της παλιάς εθνικής οδού Βόλου – Λάρισας, όπου ο οδηγός μιας νταλίκας προκείμενου να μην πληρώσει το δυσβάσταχτο αντίτιμο των διοδίων θέρισε τις ζωές τριών νέων παιδιών, στο ύψος του Στεφανοβικείου.

Ο υπουργός Χρυσοχοΐδης ζητά από τους αιρετούς να λύσουν ένα πρόβλημα που η ίδια η πολιτεία δημιούργησε και η ίδια έχει την αρμοδιότητα και τις δυνατότητες να επιλύσει. Αν περιμένουμε από τον εκάστοτε δήμαρχο που αδυνατεί να λύσει τα προβλήματα του δήμου του, να αντιμετωπίσει ένα σύνθετο πρόβλημα στο οποίο εμπλέκονται οι ομοσπονδίες των αυτοκινητιστών, η τροχαία και η τοπική αυτοδιοίκηση πρώτου και δεύτερου βαθμού, τότε οι παράπλευροι οδοί του εθνικού δικτύου θα συνεχίσουν να γεμίζουν με παραπλευρά θύματα.

Σε ότι αφορά στην υποχρέωση των πολιτών να πληρώνουν για τη χρήση των αυτοκινητοδρόμων, αυτό προϋποθέτει την ολοκλήρωση τους και τον προσδιορισμό τιμολογίων χρήσης που να ανταποκρίνονται στις οικονομικές δυνατότητες της κοινωνίας και όχι στα συμφέροντα των μεγαλοεργολάβων, τους οποίους η κυβέρνηση προστατεύει ως κόρη οφθαλμού. Εδώ και περισσότερο από μια δεκαετία οι Ελληνες αναγκάζονται να χρυσοπληρώνουν για τη διέλευση από τους αναρίθμητους σταθμούς των διοδίων και ταυτόχρονα αναγκάζονται να κυκλοφορούν σε δρόμους που είναι ημιτελείς και επικίνδυνοι, όπως ένα μεγάλο τμήμα στο πέταλο του Μαλιακού.

Τώρα, σε ότι αφορά στην αναφορά του υπουργού Χρυσοχοΐδη σε μειώσεις των διοδίων, όταν ολοκληρωθούν τα έργα, αυτό μόνο ως κακόγουστο ανέκδοτο ακούγεται από ένα πολιτικό πρόσωπο που είναι μονίμως «αδιάβαστο». Και όταν υπέγραφε τα μνημόνια ο υπουργός ήταν «αδιάβαστος» και τον περασμένο Γενάρη, όταν διέψευδε το ενδεχόμενο νέων αυξήσεων στις τιμές των διοδίων ήταν «αδιάβαστος» καθώς οι αυξήσεις είχαν ανακοινωθεί από τις εταιρίες.

Αυτά είναι τα δεδομένα και ας μην έχουμε την παραμικρή ψευδαίσθηση ότι κάποτε σε αυτή τη χώρα, κάποιο πολιτικό πρόσωπο θα υψώσει το ανάστημά του και θα βάλει τέλος στον τραγέλαφο των εθνικών οδών. Εκεί όπου χάνουν τη ζωή τους συνάνθρωποί μας επειδή δεν μπορούν να ανταπεξέλθουν στα δυσβάσταχτα αντίτιμα των διοδίων, εκεί όπου τα έργα μονίμως καρκινοβατούν και οι πολίτες καλούνται από το υστέρημά τους να πληρώσουν το «μάρμαρο», εκεί όπου έχει στηθεί ένα θέατρο του παραλόγου με τα υψηλόβαθμα κυβερνητικά στελέχη να διασχίζουν δωρεάν την εθνική οδό και τις τοπικές κοινωνίες να μετρούν τα θύματά τους, στο βωμό τους κέρδους.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου