Γιώργος Λαμπράκης:Τραβάνε χειρόφρενο λίγο πριν το «γκρεμό»

γιώργος-λαμπράκηςτραβάνε-χειρόφρεν-246212

Τεράστια προβλήματα στην ομαλή λειτουργία της αγοράς, κυρίως σε ότι αφορά στον εφοδιασμό της με καύσιμα, αναμένεται να προκαλέσουν οι κινητοποιήσεις διαρκείας που εξήγγειλαν από το ερχόμενο Σαββατοκύριακο οι ιδιοκτήτες φορτηγών δημοσίας χρήσεως.

Μετά από μια μακρά περίοδο διαβουλεύσεων με κυβερνητικά στελέχη και συνελεύσεων μεταξύ των μελών του κλάδου, η ομοσπονδία αποφάσισε να ακολουθήσει το δρόμο της ευθείας σύγκρουσης με την πολιτεία, προκειμένου να προστατευτούν οι μεταφορείς από τον αφανισμό. Η συμμετοχή στην κινητοποίηση και των ιδιοκτητών βυτιοφόρων, προκαλεί τις μεγαλύτερες ανησυχίες στην αγορά καθώς στο μυαλό όλων έρχονται οι εικόνες με τις ατέλειωτες ουρές αυτοκινήτων έξω από πρατήρια υγρών καυσίμων το καλοκαίρι του 2010. Οι έντονες αντιδράσεις των πολιτών και η απόφαση της κυβέρνησης να προχωρήσει σε επίταξη των φορητών και σε επιστράτευση των οδηγών, προκαλεί μεγάλο προβληματισμό στους συνδικαλιστικούς εκπροσώπους του κλάδου που βλέπουν ωστόσο ότι ο κόμπος έφτασε στο χτένι, μετά και τα νέα φορολογικά μέτρα. Το ύψος των συντελεστών και η φορολόγηση των μεταφορέων από το πρώτο ευρώ, θεωρούνται ως η χαριστική βολή για τους ιδιοκτήτες φορτηγών που τα τελευταία χρόνια είδαν το μεταφορικό έργο να κατακρημνίζεται στα τάρταρα της γενικότερης οικονομικής ύφεσης. Ταυτόχρονα, ζητήματα όπως οι εξωφρενικές αυξήσεις στα διόδια και η ανεξέλεγκτη λειτουργία των ξένων μεταφορικών εταιριών έχουν πλήξει ανεπανόρθωτα τον κλάδο. Μόνο τα τέλη των διοδίων έχουν αυξηθεί κατά 300% περίπου την τελευταία πενταετία και την ίδια στιγμή οι αλλοδαποί φορτηγατζήδες οργώνουν χωρίς κανέναν έλεγχο το εθνικό οδικό δίκτυο της χώρας, λειτουργώντας, όπως καταγγέλλει η ομοσπονδία των ελλήνων μεταφορέων, εις βάρος ενός κλάδου ο οποίος φορολογείται σε εξοντωτικό βαθμό.

Οι προσδοκίες των αυτοκινητιστικών σε ότι αφορά στο βαθμό υπαναχώρησης της κυβέρνησης από τις σημερινές της θέσεις, θα πρέπει να είναι εξαιρετικά περιορισμένες. Στα φορολογικά ζητήματα οι αποφάσεις έχουν ληφθεί και δεν υπήρξε ουσιαστική υποχώρηση ούτε υπό την πίεση των αγροτικών κινητοποιήσεων. Στο θέμα των διοδίων, οι αποφάσεις λαμβάνονται από τις ιδιωτικές εταιρίες που έχουν αναλάβει τη εκμετάλλευση των εθνικών οδών, ενώ σε ότι αφορά στους έλεγχους στα ξένα φορτηγά, χωρίς ουσιαστική πολιτική βούληση το συγκεκριμένο θέμα θα συνεχίσει να αποτελεί διαχρονική διεκδίκηση του κλάδου. Οι ιδιοκτήτες φορτηγών που αποφάσισαν να προχωρήσουν σε απεργία διαρκείας θα πρέπει να γνωρίζουν ότι καμία ανάλογη κινητοποίηση δεν άντεξε χωρίς την αποδοχή της κοινωνίας. Η συγκυρία ευνοεί τους μεταφορείς σε ότι έχει σχέση με τα ζητήματα της φορολογίας και των διοδίων που καίνε στην κυριολεξία τη συντριπτική πλειοψηφία των πολιτών. Σε αυτό ακριβώς το σημείο πρέπει να δώσουν έμφαση οι απεργοί, απευθυνόμενοι προς την κοινωνία που δοκιμάζεται από τη λαίλαπα των μνημονίων. Αν θεωρηθεί ο αγώνας τους σαν μια ακόμη συντεχνιακή διεκδίκηση τότε πολύ γρήγορα θα απομονωθούν ενώ θα οπλίσουν με επιχειρήματα τα κυβερνητικά παπαγαλάκια ώστε να αποδομήσουν την προσπάθειά τους. Στις λίγες ώρες που απομένουν μέχρι να ξεκινήσει η απεργία, γίνονται κάποιες ύστατες προσπάθειες μήπως και αποφευχθεί η σύγκρουση καθώς επίσης και οι συνέπειές της για την κοινωνία. Κανένας δεν θέλει να επαναληφθούν οι ακρότητες του 2010 με την επιστράτευση των ιδιοκτητών και τις επιτάξεις των οχημάτων τους.

#Tags

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου