Γιώργος Λαμπράκης: Συντεχνιακές αντιδράσεις εκτός πραγματικότητας

γιώργος-λαμπράκης-συντεχνιακές-αντι-307596

Νέο μέτωπο αντιπαράθεσης με το υπουργείο Παιδείας ανοίγουν οι εκπαιδευτικοί με αφορμή την απόφαση για την αναπλήρωση των χαμένων διδακτικών ωρών λόγω καταλήψεων, από την Τετάρτη του Πάσχα μέχρι την Παρασκευή της Ζωοδόχου Πηγής. Για πρώτη φορά στη χώρα μας διακόπτονται οι μέρες των διακοπών του Πάσχα για να γίνουν μαθήματα και αυτό αποτελεί προάγγελο όσων θα ισχύσουν από την ερχομένη σχολική χρονιά, οπότε και προβλέπεται μείωση αργιών και επέκταση του σχολικού έτους. Πάντως οι φετινές αλλαγές αφορούν, σύμφωνα με το υπουργείο, στην αναπλήρωση των μαθημάτων που χάθηκαν πριν τα Χριστούγεννα λόγω των καταλήψεων σε δεκάδες γυμνάσια και λύκεια και στο νομό Μαγνησίας.

Οι καθηγητές καλούνται δύο ημέρες μετά το Πάσχα να επιστρέψουν στις αίθουσες και να δουλέψουν μαζί με τους μαθητές για την κάλυψη του χαμένου εδάφους. Σε αυτή τη διαδικασία οι εκπαιδευτικοί αντιδρούν καθώς θα χάσουν τρεις ημέρες από τις πασχαλινές τους διακοπές ενώ δεν θα πληρωθούν για τις επιπλέον διδακτικές ώρες. Αυτό είναι ίσως το χειρότερο για τον κλάδο που έχει δεχθεί αλλεπάλληλα χτυπήματα πριν ακόμη το τέλος του περυσινού σχολικού έτους. Πρώτα αυξήθηκαν οι ώρες διδασκαλίας σε εβδομαδιαία βάση, μετά είδαν εκατοντάδες συναδέλφους τους από τομείς επαγγελματικής εκπαίδευσης, που καταργήθηκαν, να οδηγούνται στην έξοδο από την εκπαιδευτική διαδικασία, ακολούθησε το θέμα της αξιολόγησης που ακόμη προκαλεί αντιδράσεις και σε όλα τα παραπάνω έρχονται να προστεθούν οι μισθολογικές περικοπές έως και 40% λόγω των μνημονίων. Στην προκειμένη πάντως περίπτωση οι καθηγητές θα χάσουν το δίκιο τους αν εμείνουν στη στάση τους κατά της αναπλήρωσης των χαμένων διδακτικών ωρών λόγω καταλήψεων. Πρώτον γιατί μπορεί να μην ευθύνονται οι ίδιοι επειδή τα σχολεία έκλεισαν από τους μαθητές για κάποιες ημέρες, αλλά το επίμαχο διάστημα δεν εργάστηκαν και παρόλα αυτά στο τέλος του μήνα πληρώθηκαν κανονικά. Δεύτερον, διότι λίγες εβδομάδες πριν τη δοκιμασία των πανελλαδικών εξετάσεων κανένας δεν έχει το δικαίωμα να αμφισβητεί την προσπάθεια των μαθητών να ολοκληρώσουν τη διδακτέα ύλη.

Οι ισχυρισμοί τους, ότι το υπουργείο υιοθετεί μια υποκριτική στάση όταν από τη μια ενδιαφέρεται για την αναπλήρωση των χαμένων διδακτικών ωρών και από την άλλη αφήνει τα σχολεία με τεράστια κενά εκπαιδευτικών μέχρι και το Δεκέμβρη, έχουν βάση και μάλιστα ιδιαίτερα στέρεη, ωστόσο η χρονική περίοδος που επέλεξαν να ανοίξουν νέο μέτωπο αντιπαράθεσης με το υπουργείο δεν είναι η κατάλληλη. Κανείς δεν πιστεύει ότι τα πολιτικά στελέχη που συνέβαλαν με τις αποφάσεις ή έστω με την ανοχή τους, στην περεταίρω υποβάθμιση της δημόσιας εκπαίδευσης τα χρόνια της οικονομική ύφεσης, ενδιαφέρονται ξαφνικά για το καλό των μαθητών. Η γνώμη της κοινωνίας για τις επιλογές τους και την πολιτική που εφαρμόζουν είναι δεδομένη και θα εκφραστεί λίαν συντόμως. Ωστόσο ο εκπαιδευτικός που βράζει στο ίδιο καζάνι με τους μαθητές και τις οικογένειες τους, οφείλει να βρίσκεται στο πλευρό των παιδιών ακόμη και αν εργαστεί για ένα τριήμερο χωρίς να πληρωθεί.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου