Γιώργος Λαμπράκης: Αποσπασματικές κυκλοφοριακές ανάσες

γιώργος-λαμπράκης-αποσπασματικές-κυ-353707

Μια εντελώς διαφορετική εικόνα απέκτησε τις τελευταίες ημέρες το κέντρο του Βόλου από πλευράς κυκλοφορικών συνθηκών. Η τοποθέτηση κορυνών στη Δημητριάδος, από τη Φιλελλήνων μέχρι την Ιωλκού όπως ήταν αρχική απόφαση του δήμου, απάλλαξε το κέντρο από έναν κυκλοφοριακό βραχνά που κόντευε να πνίξει την πόλη. Πλέον η διέλευση των οχημάτων γίνεται μέσα σε λίγα λεπτά. Οι τραγελαφικές καταστάσεις των προηγούμενων μηνών, όταν απαιτούνταν πάνω από ένα τέταρτο για να διασχίσει ένα αυτοκίνητο τη Δημητριάδος, αποτελούν οριστικό παρελθόν. Παρά τις αντιρρήσεις και τα παράπονα καταστηματαρχών που τάχθηκαν ενάντια στο μέτρο, η δημοτική αρχή εφήρμοσε κατά γράμμα τη σχετική απόφαση του δημοτικού συμβουλίου, κρίνοντας ότι η τοποθέτηση κορυνών ήταν η μοναδική λύση σε ένα εκρηκτικό πρόβλημα το οποίο προέκυψε μετά την κατάργηση της δημοτικής αστυνομίας. Ενας από τους πλέον πολυσύχναστους δρόμους της πόλης μετατράπηκε για μήνες σε αδιάβατη οδό λόγω των παρανόμως σταθμευμένων αυτοκινήτων και των φορτηγών που τροφοδοτούσαν τις εμπορικές επιχειρήσεις ότι ώρα τους βόλευε. Ταυτόχρονα η λειτουργία αναρίθμητων καφέ σε ακτίνα λίγων 100άδων μέτρων δημιούργησε μια απερίγραπτη κατάσταση. Κατά τις ώρες αιχμής ή όταν έβρεχε, η Δημητριάδος θύμιζε κεντρικό δρόμο τριτοκοσμικής πόλης.

Η τοποθέτηση κορυνών και στη συγκεκριμένη οδό επιβλήθηκε από τις συνθήκες. Η παντελής απουσία κυκλοφοριακής αγωγής από τους οδηγούς, σε συνδυασμό με την ανεξέλεγκτη λειτουργία επιχειρήσεων που επιβάρυναν περαιτέρω μια ήδη οριακή κυκλοφορική κατάσταση, ανάγκασε τη δημοτική αρχή να εφαρμόσει ένα μέτρο που μπορεί να πλήττει την αισθητική εικόνα της πόλης αλλά είχε άμεσα αποτελέσματα και το πιο σημαντικό, επανέφερε την τάξη σε μια κυκλοφοριακή ζούγκλα. Οι αντιδράσεις των καταστηματαρχών είναι απολύτως κατανοητές καθώς μπορεί να έπαψε να υφίσταται το σύνηθες μποτιλιάρισμα αλλά οι επιχειρήσεις τους αντιμετωπίζουν πλέον σοβαρό πρόβλημα με την ολιγόλεπτη στάθμευση. Οσοι οδηγοί προλάβουν να παρκάρουν το αυτοκίνητο τους νωρίς το πρωί στα αριστερό άκρο της Δημητριάδος είναι οι τυχεροί της υπόθεσης. Οι υπόλοιποι δεν έχουν πλέον τη δυνατότητα να σταματήσουν ούτε για λίγο έτσι ώστε να κάνουν κάποιες αγορές στις παρακείμενες εμπορικές επιχειρήσεις. Από τη στιγμή που δεν υπάρχει αστυνόμευση και κατά συνέπεια δεν εφαρμόζεται ο κώδικας αναφορικά στην ολιγόλεπτη στάθμευση, το πρόβλημα θα υφίσταται και οι διαμαρτυρίες των επαγγελματιών θα παραμένουν και θα εντείνονται. Οσο μάλιστα η κυκλοφοριακή αγωγή στη χώρα μας παραμένει ακατανόητη έννοια για τη συντριπτική πλειοψηφία των οδηγών, που έχουν συνηθίσει να κινούνται μόνο με το αυτοκίνητο και όσο θα συνεχίσουν να λείπουν από το κέντρο της πόλης μεγάλοι χώροι στάθμευσης, παρεμβάσεις όπως η συγκεκριμένη θα βρίσκονται στο επίκεντρο παραπόνων και καταγγελιών.

Σε μια πόλη χωρίς βασικές υποδομές άμβλυνσης του κυκλοφοριακού προβλήματος και το χειρότερο, χωρίς ένα ξεκάθαρο σχέδιο δράσης για την υλοποίηση παρεμβάσεων που θα φέρουν γρήγορα αποτελέσματα, όσες αποφάσεις και αν λάβει μια δημοτική αρχή θα είναι αποσπασματικές. Από τη μια δηλαδή θα επιλύεται ένα πρόβλημα και από την άλλη θα προκύπτει ένα άλλο. Αυτός ο φαύλος κύκλος θα συνεχίσει να υφίσταται και να μεγαλώνει, όσο οι εκάστοτε δημοτικές αρχές θα υπολογίζουν πρώτα το πολιτικό κόστος και στη συνέχεια το συμφέρον της πόλης.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου