Γιώργος Λαμπράκης: Ενας παραλογισμός δύο χιλιομέτρων

γιώργος-λαμπράκης-ενας-παραλογισμός-380624

Στο έργο – τραγέλαφος του περιφερειακού δρόμου του Βόλου, ακόμη και στο παρά πέντε της παράδοσης στην κυκλοφορία ενός τμήματος μήκους δύο χιλιομέτρων, από το τούνελ της Γορίτσας μέχρι τον παραλιακό οδικό άξονα Βόλου – Αγριάς, εξακολουθούν να προκύπτουν προβλήματα που παραπέμπουν σε τριτοκοσμική χώρα με ανύπαρκτο δημόσιο σύστημα διοίκησης και ανίκανα υπηρεσιακά και πολιτικά στελέχη. Τέσσερα ολόκληρα χρόνια το πολεοδομικό συγκρότημα Βόλου περιμένει την ολοκλήρωση και παράδοση στην κυκλοφορία της σήραγγας και της κοιλαδογέφυρας πίσω από την ΑΓΕΤ, έτσι ώστε να πάψουν να ταλαιπωρούνται οι περίοικοι της Νέας Δημητριάδας και οι οδηγοί που μποτιλιάρονται στις στροφές της Γορίτσας και στον παραλιακό δρόμο μέχρι την Αγριά. Μόλις φτάσαμε λίγο πριν την ολοκλήρωση των εργασιών, προέκυψαν νέα εμπόδια, γραφειοκρατικής φύσεως αναφορικά με την έκδοση των απαιτούμενων αδειοδοτήσεων έτσι ώστε να παραδοθεί ο δρόμος σε κυκλοφορία. Σε μια φυσιολογική χώρα αυτή η διαδικασία θα έτρεχε παράλληλα με την εργολαβία. Ακόμη και σε περίπτωση που δεν συνέβαινε αυτό τότε εντός ολίγων ημερών θα είχαν μπει οι απαιτούμενες υπογραφές και θα είχε τακτοποιηθεί η εν λόγω εκκρεμότητα. Στην Ελλάδα όμως που όλα λειτουργούν ανάποδα, διαπιστώνεται ότι ενώ τελειώνει η εργολαβία οι γραφειοκράτες του υπουργείου Υποδομών δεν έχουν εκδώσει τις προβλεπόμενες αδειοδοτήσεις, ενώ οι αυτοδιοικητικοί που σε κάθε ευκαιρία καμαρώνουν για τα δήθεν επιτεύγματά τους στην υπόθεση του πολύπαθου περιφερειακού, αντί να τους ασκήσουν ασφυκτικές πιέσεις έτσι ώστε να κάνουν τη δουλειά τους, ήταν απορροφημένοι στον προεκλογικό τους αγώνα. Τώρα που τέλειωσαν οι εκλογές και ξεκαθάρισε το τοπίο αποφάσισαν να ασχοληθούν με το αυτονόητο καθήκον τους. Τώρα που ολοκληρώθηκε ο κύκλος της υποσχεσιολογίας και των φιλικών χτυπημάτων στις πλάτες των ψηφοφόρων, διαπιστώνουν ότι τα προβλήματα με τα οποία δεν ασχολήθηκαν όταν έπρεπε, εξακολουθούν να βρίσκονται απέναντι τους. Το ενδεχόμενο να ολοκληρωθεί το έργο μέχρι τα μέσα Ιουνίου και να παραμείνει αναξιοποίητο, εξαιτίας γραφειοκρατικών εκκρεμοτήτων είναι κάτι παραπάνω από ορατό. Κατά την άποψή μας είναι σχεδόν βέβαιο ότι δεν θα ευτυχίσουν να διαβούν το τούνελ και την κοιλαδογέφυρα οι πολίτες ούτε και αυτό το καλοκαίρι. Επειδή ζήσαμε το θέατρο του παραλόγου σχετικά με τον περιφερειακό δρόμο του Βόλου, από την πρώτη ημέρα που εγκαταστάθηκαν μπουλντόζες μέχρι σήμερα που παρά τις εκκρεμότητες λειτουργεί το μεγαλύτερο τμήμα του έργου με τις γνωστές ελλείψεις, εκτιμούμε ότι μια χούφτα υπηρεσιακών παραγόντων σε κάποιο γραφείο του υπουργείου Υποδομών θα συνεχίσει να κρατά ομήρους τους κατοίκους ενός ολόκληρου πολεοδομικού συγκροτήματος. Και ο παραλογισμός θα συνεχίσει να υφίσταται όσο τα μεγάλα δημόσια έργα θα παραμένουν υπό την ευθύνη και τον έλεγχο του υδροκέφαλου κράτους και δεν θα περνούν στα χέρια της αυτοδιοίκησης. Οσο για παράδειγμα, την ευθύνη για τη λειτουργία των φωτεινών σηματοδοτών στον περιφερειακό θα την έχει μια υπηρεσία στη Βόρεια Ελλάδα, όσο η εποπτεία για την πρόοδο της εργολαβίας στη Γορίτσα και της αναμενομένης εργολαβίας – σκούπα θα ανήκει σε μια διεύθυνση με έδρα την Καρδίτσα, τότε δεν θα πρέπει να τρέφουμε σοβαρές ελπίδες ότι το πιο σημαντικό έργο που έγινε στο Βόλο την τελευταία τριακονταετία θα λειτουργήσει ποτέ σύμφωνα με τις προσδοκίες των πολιτών.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου