Γιώργος Λαμπράκης: Ο Περιφερειακός των ημίμετρων και των συμβιβασμών

γιώργος-λαμπράκης-ο-περιφερειακός-τω-396437

Οι φορείς της αυτοδιοίκησης και τα όργανα της πολιτείας που έχουν την ευθύνη για την ολοκλήρωση και παράδοση σε κυκλοφορία του τμήματος του περιφερειακού δρόμου του Βόλου, από το τούνελ της Γορίτσας μέχρι τον παραλιακό άξονα Βόλου – Αγριάς, εξακολουθούν να συμπεριφέρονται σαν να μην έχουν διδαχθεί τίποτα απολύτως από τα λάθη του παρελθόντος. Διαφορετικά δεν μπορεί να εξηγηθεί η αγωνία της περιφερειακής διοίκησης να εμφανίσει άμεσα αποτελέσματα στο συγκεκριμένο θέμα, τη στιγμή που υπάρχουν πρακτικές δυσκολίες και ουσιαστικές εκκρεμότητες. Ολοι θυμούνται τις δηλώσεις του περιφερειάρχη πριν από λίγες ημέρες στο εργοτάξιο του υπό κατασκευή τμήματος του περιφερειακού, όταν επεσήμανε την ανάγκη εκπόνησης κυκλοφοριακής μελέτης από τις αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Υποδομών έτσι ώστε να δοθεί σε κυκλοφορία ο δρόμος. Τώρα προκύπτει ότι αυτό δεν είναι απαραίτητο διότι ο περιφερειακός δεν αποτελεί τμήμα διευρωπαϊκών οδικών δικτύων αλλά τμήμα του τοπικού δικτύου. Για αυτό μάλιστα αρκεί η παραλαβή του έργου από το δήμο Βόλου έτσι ώστε να δοθεί επιτέλους ο δρόμος σε κυκλοφορία.

Αποψή μας είναι ότι μια σειρά λαθών και παραλείψεων που έγιναν κατά τη διάρκεια του σχεδιασμού και της υλοποίησης του περιφερειακού, επιχειρείται να ξεπεραστούν με αποφάσεις που χαρακτηρίζονται από προχειρότητα και βιασύνη προκειμένου να παρουσιαστεί ότι κάποιοι αιρετοί είναι αποτελεσματικοί και χρήσιμοι για τον τόπο τους. Αυτό έως ένα βαθμό είναι θεμιτό αρκεί να υπάρχει ουσιαστικό αποτέλεσμα και όχι ημίμετρα που μπορεί να δημιουργήσουν σε αδιανόητες καταστάσεις. Οι φωτεινοί και καλοπληρωμένοι εγκέφαλοι του υπουργείου Υποδομών δεν γνωρίζουν ότι ένας δήμος του βεληνεκούς του δήμου Βόλου δεν έχει αντικειμενικά τις δυνατότητες από πλευράς τεχνογνωσίας και προσωπικού να παραλάβει έναν δρόμο σαν τον περιφερειακό; Η παραλαβή του έργου σημαίνει πρακτικά ότι ο παραλαμβάνων έχει και την ευθύνη της συντήρησης του. Οταν δε πρόκειται για το πιο δύσκολο από τεχνικής πλευράς τμήμα ενός δρόμου που κατασκευάζεται εδώ και δεκαπέντε ολόκληρα χρόνια με τα γνωστά αποτελέσματα, τότε εύκολα μπορούν να βγουν συμπεράσματα για τις πιθανές παρενέργειες μιας τέτοιας επιλογής.
Στο Βόλο ισχύει το εξής παράδοξο. Οι κεντρικές οδικές αρτηρίες ανήκουν στην περιφέρεια με αποτέλεσμα ο δήμος να μην μπορεί να υλοποιήσει χωρίς παρατράγουδα μια απλή παρέμβαση όπως οι κορύνες στη Δημητριάδος και την ίδια στιγμή, το δίκτυο του περιφερειακού επιχειρείται να δοθεί στο δήμο που με τα σημερινά δεδομένα δεν μπορεί να καλύψει, με το υπάρχον προσωπικό, βασικές ανάγκες όπως η καθαριότητα. Φανταστείτε να του ανατεθεί η ευθύνη συντήρησης και του περιφερειακού όπου εδώ και χρόνια επικρατεί ένα απίστευτο αλαλούμ ακόμη και σε απλά ζητήματα όπως η αντικατάσταση των καμένων λαμπτήρων!
Η πόλη χρειάζεται και μάλιστα άμεσα να δοθεί σε χρήση το σύνολο του υφιστάμενου έργου ώστε να αναπνεύσει κυκλοφοριακά. Αυτό όμως πρέπει να γίνει με προσεκτικές κινήσεις και όχι με βιαστικές αποφάσεις αιρετών που παρά το γεγονός ότι τέλειωσαν οι εκλογές εξακολουθούν να διακατέχονται από πολιτική ανασφάλεια. Σε κάθε περίπτωση η τελική απόφαση ανήκει στον άμεσα ενδιαφερόμενο, δηλαδή το δήμο Βόλου που προς το παρόν αντιμετωπίζει το θέμα με τεράστιες επιφυλάξεις. Σημειωτέον ότι οι όποιες αποφάσεις θα πρέπει να ληφθούν κατόπιν συνεννόησης της απερχόμενης με τη νέα δημοτική αρχή, ο επικεφαλής της οποίας βομβάρδισε προεκλογικά το δήμο με εξώδικα προκείμενου να αποτρέψει καταστάσεις, που σύμφωνα με τον ίδιο θα δεσμεύσουν την πόλη για τα επόμενα χρόνια.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου