Γιώργος Λαμπράκης:Αιτία πολέμου η αξιολόγηση

γιώργος-λαμπράκηςαιτία-πολέμου-η-αξι-485038

Ενα ξεκάθαρο δείγμα των προθέσεών τους παρουσίασαν χθες οι δάσκαλοι του Βόλου που συγκεντρώθηκαν κατά 100άδες έξω από το δημοτικό σχολείο στη Νέα Δημητριάδα, όπου επρόκειτο να γίνει σεμινάριο για τη διαδικασία της αυτοαξιολόγησης.

Η συμμετοχή των δασκάλων στη συγκέντρωση διαμαρτυρίας οδήγησε στη ματαίωση του σεμιναρίου και εξέπληξε ευχάριστα τους συνδικαλιστές, που μέχρι πρότινος ένιωθαν απέραντη μοναξιά στις κατά καιρούς κινητοποιήσεις. Φαίνεται ωστόσο ότι η διαδικασία της αξιολόγησης εκπαιδευτικών και σχολικών μονάδων, όχι μόνο κινητοποιεί τον κλάδο αλλά ενώνει και τις διάφορες παρατάξεις, με αποτέλεσμα να προκύπτει ένα συμπαγές μέτωπο ενάντια στο συγκεκριμένο σχεδιασμό. Παρά τις απειλές για την επιβολή διοικητικών μέτρων σε βάρος όσων μελών του κλάδου δεν ενταχθούν στη διαδικασία, η μεγάλη πλειοψηφία των δασκάλων φέρεται αποφασισμένη να μπλοκάρει στην πράξη την αξιολόγηση. Και αυτό γιατί θεωρείται από τους συνδικαλιστές και όχι μόνο, ότι εφόσον εφαρμοστεί το σχέδιο του υπουργείου Παιδείας το μόνο που θα προκύψει είναι χειραγωγημένοι εκπαιδευτικοί, σχολεία πολλαπλών ταχυτήτων με προνομιούχους και μη μαθητές και βεβαίως επιπλέον συνάδελφοί τους που θα μπουν σε καθεστώς διαθεσιμότητας.

Είναι κάτι παραπάνω από ξεκάθαρο ότι η διαδικασία αυτοαξιολόγησης αποτελεί αιτία πολέμου για τον κλάδο των δασκάλων και κάνουμε αυτό το διαχωρισμό γιατί προς το παρόν τουλάχιστον, οι συνάδελφοί τους της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης εμφανίζονται διχασμένοι ως προς τις συνέπειες του μέτρου στα εργασιακά και μισθολογικά τους δικαιώματα. Σε αντίθεση με τους δάσκαλους, οι καθηγητές όχι μόνο δεν πλαισιώνουν τις πρωτοβουλίες των εκπροσώπων τους ενάντια στη αξιολόγηση αλλά εκφράζουν σε μεγάλο βαθμό τον προβληματισμό τους για τη σκοπιμότητα των όποιων αντιδράσεων. Από τη μια έχουμε, δηλαδή, έναν κλάδο που εμφανίζεται κάθετα αντίθετος ως προς το συγκεκριμένο μέτρο και από την άλλη τους συναδέλφους τους της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που αντιμετωπίζουν μάλλον θετικά το σχεδιασμό

του υπουργείου. Η κοινή γνώμη που ελάχιστα γνωρίζει για το θέμα, παρακολουθεί και τη μία και την άλλη πλευρά να στέκονται απέναντι στο ίδιο ακριβώς πρόβλημα με εκ διαμέτρου αντίθετη στάση. Οι δάσκαλοι εκτιμούν ότι οι συνέπειες για τους συναδέλφους τους, που θα κριθούν ανεπαρκείς μέσα από τη συγκεκριμένη διαδικασία, θα είναι οδυνηρές ενώ για τις σχολικές μονάδες που θα λάβουν χαμηλή βαθμολογία, οι μεγάλοι χαμένοι θα είναι οι μαθητές. Το μόνο σίγουρο είναι όπως με τα σημερινά δεδομένα ο ρόλος του εκπαιδευτικού, αναφορικά στη συμβολή του στην παροχή γνώσεων προς τους μαθητές όλων των βαθμίδων, αμφισβητείται έντονα σε βαθμό μάλιστα που οδηγεί πολλές φορές σε άδικους αφορισμούς και επικίνδυνες γενικεύσεις. Ο αγώνας που έχουν ξεκινήσει κατά της αξιολόγησης απαιτεί ενότητα και συσπείρωση αλλά πολύ περισσότερο ενημέρωση της κοινωνίας για το δίκαιο των αιτημάτων τους. Αν ισχύουν τα όσα λέγονται περί κοσμογονικών αλλαγών, τις οποίες θα επιφέρει στη δημόσια εκπαίδευση η αυτοαξιολόγηση εκπαιδευτικών και σχολικών μονάδων, τότε οι εκπρόσωποι του κλάδου το ελάχιστο που υποχρεούνται να πράξουν, εφόσον βέβαια επιλύσουν τις εσωτερικές τους διαφορές, είναι να ενημερώσουν άμεσα και ξεκάθαρα τους γονείς των μαθητών τους για τις πρακτικές συνέπειες ενός σχεδιασμού από το αναξιόπιστο υπουργείο Παιδείας.

#Tags

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου