ΤΟΠΙΚΑ

Γιώργος Λαμπράκης: Διαγωνισμοί ξεκομμένοι από την πραγματικότητα

γιώργος-λαμπράκης-διαγωνισμοί-ξεκομ-503261

Στην προκήρυξη ενός διαγωνισμού που θα επιβαρύνει ακόμη περισσότερο τον ήδη οριακό προϋπολογισμό της Δημοτικής Επιχείρησης Ύδρευσης κι Αποχέτευσης Βόλου, προχώρησε η διοίκηση της ΔΕΥΑΜΒ, για την αντικατάσταση του πεπαλαιωμένου στόλου των οχημάτων της.

Σύμφωνα με τους όρους του διαγωνισμού, οποίος επαναπροκηρύχθηκε, καθώς ο πρώτος ήταν άγονος, θα δαπανηθούν 1,3 εκατομμύρια ευρώ για την προμήθεια 25 καινούργιων αυτοκινήτων με το καθεστώς της χρονομίσθωσης, εξαετούς διάρκειας. Αυτό σημαίνει πρακτικά ότι για τα επόμενα έξι χρόνια η επιχείρηση ύδρευσης θα έχει στη διάθεσή της έναν καινούργιο στόλο οχημάτων (κλειστά φορτηγάκια), ενώ ο ανάδοχος του σχετικού διαγωνισμού θα αναλάβει το κόστος ασφάλισης, τεχνικού έλεγχου και συντήρησής τους. Εκ πρώτης όψης μοιάζει για μια συμφέρουσα συμφωνία που αφενός θα διασφαλίσει τη λειτουργική επάρκεια της ΔΕΥΑΜΒ και αφετέρου θα την απαλλάξει από το βραχνά της κάλυψης των λειτουργικών εξόδων 25 επαγγελματικών αυτοκινήτων. Ωστόσο, οι συνθήκες και τα δεδομένα της αγοράς την παρούσα χρονική περίοδο, δείχνουν ότι η συγκεκριμένη επιλογή δεν είναι η πλέον συμφέρουσα για τα οικονομικά μιας επιχείρησης, που σύμφωνα με τα λεγόμενα των διοικούντων της, καλύπτει οριακά τις υποχρεώσεις και προσφεύγει σε δανεισμό κάθε φορά που πρέπει να χρηματοδοτήσει μεγάλες παρεμβάσεις στα δίκτυα ύδρευσης και αποχέτευσης. Το προϋπολογισθέν ποσό για τη μίσθωση, στην ουσία, και όχι για την αγορά των αυτοκινήτων, αν διαιρεθεί με 25, ανεβάζει το κόστος του κάθε οχήματος στα 52.000 ευρώ, τη στιγμή που υπάρχουν στην ημιθανή αγορά του αυτοκίνητου τεράστιες προσφορές και ευκαιρίες για την ανανέωση του στόλου της ΔΕΥΑΜΒ, έστω και με ελαφρώς μεταχειρισμένα οχήματα, τα οποία θα αγοραστούν και δεν θα εκμισθωθούν. Σε ότι αφορά στην κάλυψη του λειτουργικού τους κόστους, η ομαδική ασφάλιση των οχημάτων δεν πρόκειται να επιβαρύνει την επιχείρηση με περισσότερα από 6 με 7 χιλιάδες ευρώ το χρόνο. Σε ότι αφορά στον τεχνικό έλεγχο, αυτός γίνεται κάθε δυο χρόνια, ενώ και η συντήρησή τους δεν ξεπερνά τις μερικές εκατοντάδες ευρώ, σε ετήσια βάση για το κάθε αυτοκίνητο. Όπως και να τα υπολογίσει κανείς, σε καμία περίπτωση δεν πρόκειται να επιβαρύνει τη ΔΕΥΑΜΒ αυτή η εναλλακτική πρόταση με 1,3 εκατομμύρια ευρώ. Επίσης το γεγονός ότι ο πρώτος διαγωνισμός απέβη άκαρπος, καθώς καμία εταιρεία που δραστηριοποιείται στο χώρο δεν κατόρθωσε να διασφαλίσει την απαιτούμενη οικονομική ρευστότητα από το τραπεζικό σύστημα, θα έπρεπε να προβληματίσει τη διοίκηση της επιχείρησης ύδρευσης για τις ασφυκτικές οικονομικές συνθήκες της αγοράς. Εντός του διοικητικού συμβουλίου της ΔΕΥΑΜΒ, η σχετική εισήγηση ψηφίστηκε δύο φορές κατά πλειοψηφία, με το σύμβουλο Τέλη Δουλόπουλο να καταψηφίζει και τις δύο φορές.

Η αίσθηση που έχουμε είναι ότι σε μια εποχή που αρκετοί πολίτες αδυνατούν να πληρώσουν ακόμη και τις λίγες δεκάδες ευρώ των λογαριασμών του νερού και αναγκάζονται να ζουν σε σπίτια χωρίς υδροδότηση, η επιχείρηση εξακολουθεί να υπερψηφίζει εισηγήσεις για τη διενέργεια διαγωνισμών, οι οποίοι αφενός επιβαρύνουν τον οριακό προϋπολογισμό της και αφετέρου, προκαλούν πλήθος ερωτημάτων στην τοπική κοινωνία για το κατά πόσο έχουν επαφή με την οδυνηρή πραγματικότητα της μνημονιακής Ελλάδας, όσοι διοικούν τη ΔΕΥΑΜΒ.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου