Γιώργος Λαμπράκης: Τα χαράτσια των εθνικών οδών

γιώργος-λαμπράκης-τα-χαράτσια-των-εθν-514596

Ξεπερνούν το 30% οι αυξήσεις – φωτιά που ισχύουν από την Πρωτοχρονιά στις τιμές των διοδίων, σε όλους τους σταθμούς των μεγάλων αυτοκινητοδρόμων της χώρας. Οι ιδιωτικές εταιρείες που διαχειρίζονται το εθνικό οδικό δίκτυο βάσει αποικιοκρατικών συμβάσεων, τις οποίες υπέγραψαν με τις ελληνικές κυβερνήσεις των τελευταίων ετών, επέβαλαν στην ουσία τις νέες αυξήσεις στα τέλη των διοδίων.

Με το πρόσχημα της επανεκκίνησης των εργασιών στους αυτοκινητοδρόμους, επιβλήθηκαν εξωφρενικές αυξήσεις που εκτοξεύουν στα ύψη το κόστος ενός ταξιδιού από το Βόλο προς τη Θεσσαλονίκη ή την Αθήνα. Περισσότερα από 30 ευρώ κοστίζει πλέον η διαδρομή Βόλος – Αθήνα μετ΄ επιστροφής, ενώ το πήγαινε – έλα στη Λάρισα από την ΠΑΘΕ ανεβαίνει στα οκτώ ευρώ, καθώς το κόστος των διοδίων αυξήθηκε από τα 3,10 στα τέσσερα ευρώ. Εξωφρενικά νούμερα σε μια περίοδο βαθιάς οικονομικής ύφεσης για την ελληνική κοινωνία, που έσπευσε πριν την έλευση του νέου χρόνου να παραδώσει μαζικά πινακίδες κυκλοφορίας. Υπολογίζεται ότι περίπου 90.000 οδηγοί παρέδωσαν τις πινακίδες των οχημάτων τους. Αυτό σημαίνει λιγότερη κίνηση στις εθνικές οδούς και κατά συνέπεια λιγότερα έσοδα για τις εταιρείες. Πάνω από 30% μειώθηκε η κίνηση στις εθνικές οδούς τα τελευταία δύο χρόνια, ενώ και το 2014 οι προβλέψεις κάθε άλλο παρά αισιόδοξες είναι. Ήδη έχουν τιναχτεί στον αέρα οι αρχικοί υπολογισμοί είσπραξης εσόδων από τη λειτουργία των σταθμών των διοδίων. Η κατακόρυφη άνοδος των αντιτίμων έφερε την ελεύθερη πτώση των εισπράξεων, καθώς πολλοί άφησαν το αυτοκίνητο και επέλεξαν το ΚΤΕΛ για τις μετακινήσεις τους. Οι εταιρείες αντί να βάλουν μυαλό, συνεχίζουν να επιμένουν σε μια τακτική που δεν οδηγεί πουθενά. Σαν την οικονομική πολιτική της κυβέρνησης, που ενώ ούτε βγαίνει, ούτε αποδίδει, εφαρμόζεται πεισματικά και με νέα επαχθή μέτρα για τους πολίτες.

Στους μεγάλους αυτοκινητοδρόμους της χώρας που είναι ημιτελείς, αλλά οι οδηγοί εξακολουθούν να πληρώνουν εξωφρενικά ποσά για τη διέλευση από τους σταθμούς των διοδίων, οι ιδιωτικές εταιρείες λειτουργούν με προκλητικό τρόπο και αφού έχουν διασφαλίσει την ανοχή των θεσμοθετημένων κρατικών οργάνων. Από τη μια επιβάλουν διόδια που δεν υπάρχουν σε καμιά ευρωπαϊκή χώρα και από την άλλη μπλοκάρουν τις όποιες τεχνικές παρεμβάσεις στο δευτερεύον εθνικό οδικό δίκτυο. Αναγκάζουν δηλαδή τους οδηγούς ή να χρησιμοποιήσουν την ΠΑΘΕ και να πληρώσουν το δυσβάσταχτο χαράτσι των διοδίων ή να κινηθούν μέσω της παλιάς εθνικής οδού, που κάθε άλλο παρά ασφαλής είναι. Μπρος γκρεμός και πίσω ρέμα για τους οδηγούς, ιδίως για τους επαγγελματίες αυτοκινητιστές.

Την ίδια στιγμή, συνεχίζουν να διώκονται για σειρά κατηγοριών 10άδες πολίτες – μέλη του κινήματος «Δεν Πληρώνω», που πριν από λίγα χρόνια είχαν γίνει ο μεγάλος εφιάλτης των εταιρειών. Οι κινητοποιήσεις τους προκάλεσαν σημαντική απώλεια εσόδων, καθώς ξεσηκώθηκαν χιλιάδες οδηγοί και άρχισαν να ανεβάζουν μονοί τους τις μπάρες στους σταθμούς των διοδίων και να περνούν με τα οχήματα του δίχως να πληρώσουν. Εντός του Ιανουαρίου αναμένεται να βρεθούν αντιμέτωποι με τη δικαιοσύνη σχεδόν 40 Βολιώτες που δεν έκαναν τίποτα άλλο, παρά να διαμαρτυρηθούν ενάντια σε μια άδικη και παράλογη τακτική, η οποία απειλεί να μετατρέψει τις εθνικές οδούς σε απέραντες ερήμους.

Στους μεγάλους αυτοκινητοδρόμους της χώρας που είναι ημιτελείς, αλλά οι οδηγοί εξακολουθούν να πληρώνουν εξωφρενικά ποσά για τη διέλευση από τους σταθμούς των διοδίων, οι ιδιωτικές εταιρείες λειτουργούν με προκλητικό τρόπο

#Tags

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου