ΤΟΠΙΚΑ

Γιώργος Λαμπράκης: Κυκλοφοριακά και γραφειοκρατικά αδιέξοδα

γιώργος-λαμπράκης-κυκλοφοριακά-και-γ-517864

Και τον πλέον δύσπιστο γραφειοκράτη με τις πιο αναχρονιστικές ιδέες περί δημόσιας διοίκησης, θα έπειθε για την ανάγκη τοποθέτησης κορυνών στην οδό Δημητριάδος στο κέντρο του Βόλου, μια μικρή βόλτα στο συγκεκριμένο τμήμα της πόλης, που είναι αδιάβατο καθ΄ όλη τη διάρκεια των γιορτών. Μια κατάσταση που ακόμη και όταν υπήρχαν οι δημοτικοί αστυνομικοί ήταν εξαιρετικά δύσκολη, έγινε κυριολεκτικά αφόρητη τη φετινή περίοδο των Χριστουγέννων που οι κεντρικοί δρόμοι έχουν πλημμυρίσει από αυτοκίνητα, το παράνομο παρκάρισμα κυριαρχεί και τα νεύρα των οδηγών δοκιμάζονται παρά το εορταστικό κλίμα των ημερών. Αρκεί μια μικρή διαδρομή στο τμήμα της Δημητριάδος από τη Φιλελλήνων μέχρι την Κ. Καρτάλη, που διαρκεί λόγω του μποτιλιαρίσματος ακόμη και πάνω από 20 λεπτά, για να πάνε περίπατο η καλή διάθεση και το πνεύμα των Χριστουγέννων.

Η γενική Γραμματέας της Αποκεντρωμένης Διοίκησης που έχει οχυρωθεί πίσω από έναν αδιαπέραστο τοίχο νόμων και υπουργικών αποφάσεων, αν επιχειρούσε να ζήσει για λίγα λεπτά τον κυκλοφοριακό εφιάλτη τον οποίο βιώνουν οι Βολιώτες, πιστεύουμε ότι θα έβαζε την υπογραφή της για τοποθέτηση κορυνών στο επίμαχο τμήμα της Δημητριάδος μέσα σε κλάσματα δευτερολέπτων. Από τον περασμένο Σεπτέμβρη της έχει κοινοποιηθεί η απόφαση του δημοτικού συμβουλίου και μόλις πριν από λίγες ημέρες δήλωσε ότι ο σχετικός φάκελος είναι ελλιπής, καθώς δεν έχει υποβληθεί κυκλοφοριακή μελέτη. Μόνο που στο δήμο Βόλου και συγκεκριμένα στην επιτροπή Ποιότητας Ζωής δεν γνωρίζουν τίποτα απολύτως. Αντίθετα, ζουν με την πεποίθηση ότι είναι πλήρη τα έγγραφα που έχουν σταλεί και στα οποία περιλαμβάνεται και μια τεχνική έκθεση που έχει το χαρακτήρα κυκλοφοριακής μελέτης. Δυο υπηρεσίες που κινούνται σε παράλληλα σύμπαντα ή μια οδυνηρή πραγματικότητα σε ένα κράτος που διακηρύττει την αναδιάρθρωση και τον εκσυγχρονισμό του δημοσίου προς όφελος πάντα των πολιτών;

Η συγκεκριμένη περίπτωση, η οποία αφορά στην έγκριση μιας απόφασης με προφανή πλεονεκτήματα για μια πόλη που στενάζει κυκλοφοριακά, αποτελεί κραυγαλέο παράδειγμα του αμετανόητου γραφειοκρατικού νεοελληνικού κράτους που ζει και βασιλεύει παρά τις περί του αντιθέτου διαβεβαιώσεις και μεγαλόσχημες ανακοινώσεις των ανευθυνοϋπεύθυνων υπουργών. Άλλωστε, πώς να πιστέψει ο απλός πολίτης τα κούφια λόγια πολιτικών προσώπων όπως ο Μιχάλης Λιάπης, που από τη μια ψηφίζουν υπουργικές αποφάσεις και από την άλλη τις μετατρέπουν σε κουρελόχαρτα;

Στην περίπτωση της Δημητριάδος τα πράγματα είναι απλά. Η πόλη έχει ανάγκη από μια συγκεκριμένη κυκλοφοριακή παρέμβαση και το δημοτικό συμβούλιο έχει εγκρίνει την υλοποίησή της. Δυστυχώς όμως, όργανα που υφίστανται για να ταλαιπωρούν τον κόσμο έχουν εντελώς διαφορετική άποψη και κρατούν δέσμιο έναν ολόκληρο δήμο επί μήνες, προβάλλοντας ακατανόητα επιχειρήματα. Το χειρότερο όλων είναι πως έχουν ήδη αφαιρεθεί από τους δήμους οι αρμοδιότητες έκδοσης αποφάσεων για όλα τα κυκλοφοριακά ζητήματα. Η Αποκεντρωμένη Διοίκηση θα έχει στο εξής τη σχετική αρμοδιότητα. Κατά συνέπεια θα πρέπει να περάσει χρονικό διάστημα άνω των 12 μηνών για να εγκριθούν αποφάσεις που αφορούν σε ζητήματα ρουτίνας, όπως οι θέσεις στάθμευσης των ΑΜΕΑ. Για θέματα όπως η τοποθέτηση κορυνών σε δρόμους που στενάζουν κυκλοφοριακά θα πρέπει να περάσει μια 10ετία. Σας αρκεί κ. Γερακούδη ή μήπως δεν είμαστε αρκετά υπομονετικοί;

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου