Γιώργος Λαμπράκης:Το μαρτύριο της σταγόνας…

γιώργος-λαμπράκηςτο-μαρτύριο-της-στα-542193

Σε μια αίθουσα διδασκαλίας στο σχολικό συγκρότημα του πρώην Πολυκλαδικού, αποτυπώνεται όλη σχεδόν η θλιβερή ιστορία της δημοσίας εκπαίδευσης στη χώρα μας. Οι μαθητές και η καθηγήτριά τους στριμωγμένοι σε μια γωνία της τάξης, προκειμένου να μην πέφτουν πάνω τους οι σταγόνες του νερού που έχει συγκεντρωθεί στην οροφή του σχολείου.

Πραγματικά, αν δεν δει κάποιος αυτές τις εικόνες, είναι πολύ δύσκολο να τις φανταστεί όσο περιγραφικός και αν είναι ο αφηγητής. Στο μεγαλύτερο σχολικό συγκρότημα της Μαγνησίας, που άρχισε να λειτουργεί τη 10ετία του ’80 και φιλοξενεί κάθε χρόνο περισσότερους από 2.500 μαθητές, τα λειτουργικά προβλήματα παραμένουν εκρηκτικά, παρά τις παρεμβάσεις για τη συντήρηση των υποδομών του σχολείου. Το να στάζει μια αίθουσα με αποτέλεσμα ο καθηγητής να αναγκάζεται να μετακινήσει την έδρα, έτσι ώστε να μην υφίσταται το μαρτύριο της σταγόνας, αποτελεί μια θλιβερή πραγματικότητα την οποία έχουν αποδεχτεί όσοι τη βιώνουν.

Σε διπλανές αίθουσες οι πρίζες και ο ηλεκτρολογικός εξοπλισμός έχουν καταστραφεί με ότι αυτό μπορεί αν σημαίνει για την ασφάλεια εφήβων, που ψάχνουν τρόπους για να εκτονώσουν την ανεξάντλητη ενέργειά τους. Προσέξτε, δεν αναφερόμαστε σε προβλήματα που θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν ήσσονος, σημασίας αλλά σε καταστάσεις οι οποίες μπορεί να θέσουν σε κίνδυνο τη σωματική ακεραιότητα μαθητών και καθηγητών. Μια οροφή που στάζει, αρχίζει και προκαλεί ανησυχίες ως προς τη στατική της επάρκεια, ενώ μια αίθουσα με ξηλωμένο ηλεκτρολογικό εξοπλισμό αποτελεί αιτία για να χάσουν τον ύπνο τους οι υπεύθυνοι. Το χειρότερο όλων είναι πως στο συγκεκριμένο σχολικό συγκρότημα έγιναν παρεμβάσεις συντήρησης μόλις πριν από ένα χρόνο και δαπανήθηκαν διόλου ευκαταφρόνητα κονδύλια για την αποκατάσταση αρκετών ζημιών. Ακόμη και οι ίδιοι οι μαθητές συνέβαλαν στην αναμόρφωση του σχολείου τους παίρνοντας πινέλα και βούρτσες, έτσι ώστε να βάψουν τις αίθουσες διδασκαλίας. Είχε προηγηθεί η κατάρρευση μεγάλου τμήματος της οροφής σε τάξη του ειδικού σχολείου, όπου από θαύμα γλυτώσαμε τα χειρότερα. Οι τεχνικές υπηρεσίες του δήμου Βόλου δαπάνησαν τότε αρκετές 10άδες χιλιάδες ευρώ για την αποκατάσταση των φθορών, ωστόσο προκύπτουν και πάλι προβλήματα τα οποία χρήζουν άμεσης αντιμέτωπης. Μέχρι στιγμής ο δήμος έχει αρκεστεί στο να καταγράψει την κατάσταση με τις αίθουσες και τους διαδρόμους που στάζουν, αλλά ακόμη δεν έχει παρέμβει. Το γιατί δεν το γνωρίζουμε, αλλά το πιο πιθανό είναι να μην υπάρχουν τα απαραίτητα κονδύλια για τις σχετικές εργασίες. Πάντως στην αρχή της φετινής σχολικής χρονιάς είχε προβληθεί από τη δημοτική αρχή το πρόγραμμα συντηρήσεων σε σχολικές μονάδες, στο σύνολο του διευρυμένου δήμου. Τα χρήματα που διατέθηκαν προήλθαν από τους πετσοκομμένους κρατικούς πόρους. Προφανώς και δεν μπορούν να καλύψουν τις υφιστάμενες ανάγκες, ωστόσο προκύπτει ένα σοβαρό ζήτημα αναφορικά στις προτεραιότητες, οι οποίες τέθηκαν από τους υπευθύνους που υποτίθεται ότι έχουν συνολική εικόνα των προβλημάτων και ιεραρχούν τις ανάγκες ανάλογα με το βαθμό σοβαρότητάς τους. Κάτι τέτοιο μάλλον δεν έγινε στην περίπτωση του πολυκλαδικού, όπου σε λίγο καιρό το μάθημα θα γίνεται με ομπρέλες.

Στο μεγαλύτερο σχολικό συγκρότημα της Μαγνησίας, που φιλοξενεί κάθε χρόνο περισσότερους από 2.500 μαθητές, τα λειτουργικά προβλήματα παραμένουν εκρηκτικά

#Tags

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου