Γιώργος Λαμπράκης:Νεανικές υπερβολές ή θλιβερή πραγματικότητα;

Τελευταία ενημέρωση: 2013-12-05, 13:30:06
Γιώργος Λαμπράκης:Νεανικές υπερβολές ή θλιβερή πραγματικότητα;

Ανω κάτω έχει κάνει την εκπαιδευτική κοινότητα του Βόλου η καταγγελία μαθητών του 2ου Γενικού Λυκείου σε βάρος καθηγητών που υποτίθεται ότι κάνουν ιδιαίτερα φροντιστήρια, με το αζημίωτο βεβαίως. Τόσο η διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης όσο και η ΕΛΜΕ Μαγνησίας διερευνούν ήδη το θέμα που είναι ιδιαίτερα σοβαρό και πλήττει ευθέως έναν κλάδο με αμέτρητα προβλήματα. Για πρώτη φορά προκύπτει ένα τέτοιο ζήτημα, με το συγκεκριμένο τρόπο. Κατά τη διάρκεια κατάληψης, δηλαδή, να προτάσσεται στα αιτήματα των μαθητών που έχουν κλείσει το σχολείο τους, το θέμα της «εκμετάλλευσης του δημόσιου σχολείου από καθηγητές προκειμένου να κάνουν ιδιαίτερα μαθήματα», όπως τουλάχιστον αναφέρεται από τους ίδιους του μαθητές στο κείμενο που έχει στη διάθεσή της η δευτεροβάθμια εκπαίδευση.

Εκτός από τη νομική διάσταση του θέματος, καθώς αν ισχύουν οι καταγγελίες πρόκειται για κραυγαλέα παραβίαση του δημοσιοϋπαλληλικού κώδικα, προκύπτουν τεράστια ζητήματα ηθικής και δεοντολογίας για έναν κλάδο που έχει βρεθεί εδώ και αρκετά μεγάλο χρονικό διάστημα στο μάτι του κυκλώνα. Στην αρχή της φετινή σχολικής χρονιάς οι καθηγητές ξεσηκώθηκαν για να διαφυλάξουν το δημόσιο χαρακτήρα του σχολείου και να αποτρέψουν τα σχέδια της κυβέρνησης για απολύσεις και διαθεσιμότητες στην εκπαίδευση. Ο αγώνας τους επικρίθηκε, λοιδορήθηκε και οδηγήθηκε στην απαξίωση από τους πρόθυμους των μνημονίων, που επιστράτευσαν κάθε δυνατό βρώμικο όπλο για να επιτύχουν το σκοπό τους. Άποψή μας είναι ότι δεν τον πέτυχαν, παρά τις αγωνιώδεις προσπάθειες τις οποίες κατέβαλαν τα γνωστά κέντρα, αξιοποιώντας και τις άθλιες μεθόδους του κοινωνικού αυτοματισμού.

Ο κλάδος των καθηγητών, που χτυπήθηκε όσο κανένας άλλος τομέας του δημοσίου από τις αρχές του περασμένου καλοκαιριού, μπορεί να αναγκάστηκε να υποστείλει τη σημαία του απεργιακού αγώνα,  αλλά είναι κάτι παραπάνω από πιθανό το ενδεχόμενο νέων κινητοποιήσεων μπροστά στην επερχόμενη λαίλαπα. Όταν λοιπόν έρθει αυτή η στιγμή, οι εκπαιδευτικοί θα πρέπει να μπορούν να κοιτάξουν στα μάτια την κοινωνία και να ζητήσουν τη στήριξή της στην προσπάθεια για προστασία του δημόσιου χαρακτήρα της παιδείας και κατά συνέπεια για ποιοτική παροχή γνώσεων στη νέα γενιά. Εφόσον υπάρχουν στις τάξεις τους επίορκοι, ανεπαρκείς και παραβατικοί καθηγητές, το μόνο που θα καταφέρουν είναι να ξεκινήσουν μια προσπάθεια δίχως «αύριο» και με τους συνήθεις λασπολόγους να βρίσκονται απέναντί τους, οπλισμένοι με καινούργια επιχειρήματα. Γι’ αυτό η ιστορία του 2ου Γενικού Λυκείου Βόλου πρέπει να ξεκαθαρίσει το συντομότερο δυνατόν. Αν ευσταθούν οι καταγγελίες, οι εμπλεκόμενοι θα πρέπει να λογοδοτήσουν στα αρμόδια πειθαρχικά όργανα και να αντιμετωπίσουν τις συνέπειες των επιλογών τους. Ωστόσο, αν οι ισχυρισμοί των μαθητών δεν έχουν βάση, θα πρέπει να αποκατασταθεί τάχιστα η πραγματικότητα. Διότι καμία μαθητική κοινότητα δεν μπορεί να σταθεί στα πόδια της και να λειτουργήσει, εφόσον επικρατεί το βαρύ κλίμα το όποιο κυριαρχεί τα τελευταία 24ωρα σε ένα από τα ιστορικότερα σχολεία της περιοχής.  

Σχόλια
Δεν υπάρχουν σχόλια γι'αυτό το άρθρο
Αποστολή σχολίου
6
+
7
=