Κινηματογραφική δημιουργία

Τελευταία ενημέρωση: 2013-09-14, 15:05:07
Κινηματογραφική δημιουργία

Με την ταινία «Buenos Aires, σ’ αγαπώ» συνεχίζονται οι προβολές του «Σινέ Μεσόγειος» στις 9.30 μ.μ. στην «Εξωραϊστική».

Η ταινία του  Ολε Κρίστιαν Μάντσεν θα προβάλλεται έως την Δευτέρα 16 Σεπτεμβρίου και πρωταγωνιστούν οι: Πάπρικα Στέιν, Αντερς Μπέρτελσεν, Αντριάνα Μασκιαλίνο, Σεμπάστιαν Εστεβάνεζ.

Από το «Δόγμα ΄95» στην κωμωδία κι από τη Δανία στο Μπουένος Άιρες, ο πρώην «δογματικός» σκηνοθέτης και σεναριογράφος Ολε Κρίστιαν Μάντσεν (Ole Christian Madsen), γεννημένος το 1966 στη μεσαιωνική (από τους χρόνους των Viking) πόλη Roskilde, στο Zealand, το μεγαλύτερο νησί της Δανίας, μας προτείνει μια ανάλαφρη κινηματογραφική διαδρομή, που τον έφτασε σχεδόν μέχρι τις υποψηφιότητες για τα Oscar.

Η  ζωή ενός ιδιοκτήτης μιας κάβας στην Κοπεγχάγη πηγαίνει από το κακό στο χειρότερο. Η επιχείρησή του έχει φτάσει στο χείλος της χρεοκοπίας. Η σύζυγός του τον έχει εγκαταλείψει για έναν αστέρα του αργεντίνικου ποδοσφαίρου και ζει μαζί του στο Μπουένος Άιρες.

Ο έφηβος γιος του μοιάζει να βγήκε από ταινία του Τιμ Μπάρτον (Tim Burton): είναι εσωστρεφής, ντύνεται στα μαύρα και διαβάζει μανιωδώς φιλοσοφικά δοκίμια του Κίρκεγκαρντ (Kierkegaard). Μια μέρα, πατέρας και γιος παίρνουν το αεροπλάνο για το Μπουένος Άιρες.

Η αφορμή για το ταξίδι είναι τα χαρτιά του διαζυγίου, τα οποία ο σύζυγος θέλει δήθεν να υπογράψει, στην πραγματικότητα, όμως, σκοπός του είναι να προσπαθήσει να ξανακερδίσει τη γυναίκα του.

Ο έρωτας, το διαζύγιο, το κρασί, το δανέζικο ταμπεραμέντο, το αργεντίνικο ποδόσφαιρο κι οι συμπτώσεις της ζωής δεσπόζουν σ΄ αυτή την ιδιόρρυθμη διεθνή σουρεαλιστική «σκεπτόμενη» κωμωδία εκ Δανίας.

Το πάθος των «Νοτίων», η διεκπεραιωτική αυτοσυγκράτηση των «Βορείων», η laissez-faire διάθεση του Μπουένος Άιρες, ένας αργεντινός πτυχιούχος φιλοσοφίας που θαυμάζει το (Δανό) φιλόσοφο και θεολόγο Σόρεν Κίρκεγκαρντ (Søren Kierkegaard), ένα παθιασμένο τάνγκο μεταξύ δυο... κατσαρίδων, ο πληγωμένος ανδρισμός και η γυναικεία γκρίνια, καθώς κι ο υποκριτικός πουριτανισμός της καθολικής εκκλησίας (διότι ο λατίνος μπαλαδόρος έχει και πνευματικό, ως άλλος… Αγγελος Αναστασιάδης) ανακατεύονται χαριτωμένα σε μια κωμωδία που παρακολουθείται ευχάριστα κι αφήνει μια πικρούτσικη επίγευση, καθότι το happy end δεν προκύπτει πάντα στη ζωή αυτή.

Ο Μάντσεν χρησιμοποιεί το Superclásico (το κλασικό αργεντίνικο ποδοσφαιρικό ντέρμπι μεταξύ Μπόκα Τζούνιορς και Ρίβερ Πλέιτ) για να περιγράψει την έχθρα που αισθάνεται ο δανός ιδιοκτήτης κάβας για το τον αργεντινό ποδοσφαιριστή, νέο σύντροφο της εν διαστάσει συζύγου του.

Μέσα από ευτράπελα επεισόδια και απίθανους χαρακτήρες (από τον αφελή νεαρό ποδοσφαιριστή, μέχρι την «καυτή» 70χρονη οικιακή βοηθό και το γέρο οινοπαραγωγό με τους έξι γάμους και τα αντίστοιχα διαζύγια) ο Μάντσεν αποδεικνύεται ικανότατος να ελίσσεται ανάμεσα στα κινηματογραφικά είδη, σκηνοθετώντας μια έξυπνη και ευχάριστη κωμωδία, μια απόλυτα ψυχαγωγική ταινία με καθημερινούς ανθρώπους σε όχι και τόσο καθημερινές καταστάσεις.

Σχόλια
Δεν υπάρχουν σχόλια γι'αυτό το άρθρο
Αποστολή σχολίου
6
+
5
=