Το σινεμά μας ταξιδεύει

Τελευταία ενημέρωση: 2013-03-12, 15:23:59
Το σινεμά μας ταξιδεύει

 

            Το σινεμά μας ταξιδεύει στο Μεξικό, ακολουθώντας πέντε Αμερικάνες και μια Ιρλανδέζα σ΄ ένα παράξενο ξενοδοχείο, στο πλαίσιο της ταινίας «Το σπίτι των παιδιών» που θα προβληθεί σήμερα και αύριο στις 9.30 μμ στο Αχίλλειο. Το «Σινέ Μεσόγειος» φιλοξενεί την ταινία τουΤζον Σέιλς, όπου πρωταγωνιστούν οι : Μάρσια Γκέι Χάρντεν, Ντάριλ Χάνα, Μάγκι Τζίλενχαλ, Λίλι Τέιλορ, Μαίρη Στινμπέργκεν, Σούζα Λίντς,  Ρίτα Μορένο.

            Πέντε Αμερικανίδες και μια Ιρλανδέζα, διαφορετικής ταξικής καταγωγής, συναντιούνται σε ένα περίεργο ξενοδοχείο στο Μεξικό. Εκεί περιμένουν από τη ντόπια ιδιοκτήτρια να διεκπεραιώσει τις διαδικασίες για να υιοθετήσουν παιδιά, τα οποία οι βιολογικές μητέρες τους αδυνατούν να αναθρέψουν. Καθώς οι μέρες περνούν, εντείνεται το αίσθημα της φόβου και της αμφιβολίας των ξένων γυναικών και δεν αργούν να εκδηλωθούν μεταξύ τους δυσαρέσκειες και αντιθέσεις.

            Ο John Sayles, «πατέρας» του αμερικάνικου ανεξάρτητου σινεμά, αυτή την φορά θέλησε να αφηγηθεί μια ανθρώπινη και συγκινητική ιστορία, διασκευάζοντας ένα δικό του θεατρικό έργο. Συνθέτει μια ταινία πολλαπλών αφηγήσεων-εξομολογήσεων. Χρησιμοποιεί την τεχνική του ψηφιδωτού και παραθέτει σύντομα περιστατικά. Φιλοδοξεί να προβάλλει το φλέγον ζήτημα των παράνομων υιοθεσιών και όχι μόνο, με φόντο την πολιτική, κοινωνική και οικονομική κατάσταση δύο διαφορετικών κόσμων ένθεν κακείθεν της μεθορίου ΗΠΑ-Μεξικού.

            Ο Sayles στοχεύει να εμφανίσει χαρακτήρες - και κυρίως τις έξι γυναίκες – ισότιμα,  χωρίς κάποιος να επιβάλλεται στον άλλον. Παράλληλα θέτει ερωτήματα σχετικά με το συγκεκριμένο πρόβλημα, χωρίς να επιδιώκει να δώσει απαντήσεις. Το αποτέλεσμα της κινηματογράφησής του ταυτίζεται με τους σκηνοθετικούς του στόχους. Χωρίς αμφιβολία, είναι ένας σκηνοθέτης που έχει πλήρη έλεγχο των τεχνικών και εκφραστικών του μέσων. Η νοσταλγικού ύφους μουσική λειτουργεί και συμπληρώνει αρμονικά την εικόνα. Το παιχνίδι ταύτισης-αποστασιοποίησης ενδιαφέρει ιδιαίτερα τον σκηνοθέτη: ο φακός πλησιάζει τα πρόσωπα, τα εξετάζει προσεκτικά για δευτερόλεπτα και στην συνέχεια αποτραβιέται και απλά παρατηρεί, υποβάλλοντας τον θεατή σε μια διαδικασία έντασης, έκπληξης και εκτόνωσης.

            Πρόκειται για ένα μικρό κινηματογραφικό διαμάντι του ανεξάρτητου αμερικάνικου σινεμά, που λάμπει μέσα στις πολλές ταινίες του είδους και αξίζει της προσοχής μας.

 

Ακολουθήστε τον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ στο GOOGLE NEWS για άμεση ενημέρωση.
Δείτε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τον Βόλο, την Μαγνησία, την Ελλάδα και τον κόσμο
απο τον
ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ
Σχόλια
Δεν υπάρχουν σχόλια γι'αυτό το άρθρο
Αποστολή σχολίου
7
+
9
=