ΕΞΟΔΟΣ

Εκθεση αγιογραφίας του Ζαχαρία Καραφέργια

εκθεση-αγιογραφίας-του-ζαχαρία-καραφ-880212

Την περασμένη Κυριακή στο Πολιτιστικό Κέντρο Νέας Ιωνίας τελέστηκε ο αγιασμός για τη νέα εκπαιδευτική χρονιά στη Σχολή Αγιογραφίας της Ιεράς Μητροπόλεως Δημητριάδος «Διά Χειρός» και παράλληλα εγκαινιάστηκε η αναδρομική έκθεση αγιογραφίας και βυζαντινής ζωγραφικής του Ζαχαρία Καραφέργια.

Κορύφωση της εκδήλωσης η απονομή του «Χρυσού Σταυρού της Ιεράς Μητροπόλεως Δημητριάδος και Αλμυρού στον ξεχωριστό αγιογράφο, ζωγράφο και άνθρωπο, Ζαχαρία Καραφέργια.

Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του θεσμού που από την ίδρυσή της εφαρμόζει η Μαγνήτων Κιβωτός, να τιμά εν ζωή εξέχουσες προσωπικότητες.

Η τιμητική εκδήλωση προγραμματίστηκε να συμπέσει με τον αγιασμό της Σχολής Αγιογραφίας της Ι.Μ.Δ. «Διά Χειρός» για τη νέα εκπαιδευτική περίοδο και ήταν μια επιπλέον αναφορά στον Ζαχαρία Καραφέργια, που βοήθησε την ίδρυσή της πριν 23 χρόνια και την καθιέρωσή της.

Οπως ανέφερε στο καλωσόρισμά του ο π. Δημήτριος Κατούνης, διευθυντής της Σχολής Αγιογραφίας «Διά Χειρός» της Ιεράς Μητροπόλεως Δημητριάδος, τα μαθήματα ξεκινούν και πάλι φέτος στον γνώριμο χώρο της, οδού Αγίου Νικολάου 108, στο κέντρο της πόλεως του Βόλου. Η Σχολή παρέχει υψηλού επιπέδου εκπαίδευση για την τέχνη της εικονογραφίας. Παρέχει επίσης τη δυνατότητα επαγγελματικής απασχολήσεως στους νέους πού επιθυμούν ν’ ασχοληθούν με το αντικείμενο αυτό. Θα λειτουργήσουν τα τμήματα των επαγγελματιών, των ερασιτεχνών και το παιδικό τμήμα για παιδιά από 6 έως 18 ετών.

Τον αγιασμό ενάρξεως των μαθημάτων της Σχολής Αγιογραφίας «Διά Χειρός» για τη νέα εκπαιδευτική χρονιά τέλεσε o Σεβασμιώτατος Ιγνάτιος.

Την παρουσίαση του τιμώμενου αγιογράφου και ζωγράφου έκανε η διευθύντρια Πολιτισμού του ΔΟΕΠΑΠ – ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Δήμου Βόλου, δρ. Κοινωνιολογίας της Τέχνης Χρύσα Δραντάκη, η οποία αναφερόμενη στο έργο του τιμώμενου αγιογράφου τόνισε ιδιαίτερα το χρώμα και το φως που αναδεικνύουν τα έργα του Ζαχαρία Καραφέργια. Κατέδειξε ότι η τεχνική του ανάγεται στη «Μακεδονική Σχολή και ιδιαίτερα στον πλέον γνωστό της εκπρόσωπο Μανουήλ Πανσέληνο. Ειδική μνεία έκανε και στην «κοσμική» του ζωγραφική, καθώς και στην προσφορά του στην εκπαίδευση νέων στην χρήση του χρωστήρα.

Στον καταληκτικό του λόγο ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης και πρόεδρος της «Μαγνήτων Κιβωτού» Ιγνάτιος ανέφερε μεταξύ άλλων: «Δεν τιμούμε τον αγιογράφο, τον καλλιτέχνη, αυτό αφορά σε αυτούς που ασχολούνται με την τέχνη, τιμούμε τον άνθρωπο Ζαχαρία Καραφέργια. Γνωρίζουμε ότι είναι ο άνθρωπός μας, ο οικείος, ο ευγενής, αυτός που θα μιλήσει όταν πρέπει να μιλήσει. Και δεν θα μιλήσει μόνο με την αγιογραφία και την τέχνη του, αλλά με τη στάση του, τη συμπεριφορά του που δείχνει τι σημαίνει να είσαι άνθρωπος. Αυτόν επιλέξαμε και τιμούμε και επιθυμώ να του απευθύνω ένα μεγάλο ευχαριστώ, όχι τόσο για τα καλλιτεχνήματα που βλέπετε, αλλά για όσα έχει προσφέρει στον κόσμο και στην τοπική μας Εκκλησία».

Στη συνέχεια του απένειμε την ανώτατη τιμή της Μητροπόλεως, τον «Χρυσούν Σταυρό» της Ιεράς Μητροπόλεως Δημητριάδος και Αλμυρού για τη μεγάλη προσφορά τους στα καλλιτεχνικά δρώμενα της τοπικής Εκκλησίας.

Η έκθεση

Η έκθεση, της οποίας καλλιτεχνική υπεύθυνη είναι η εθελόντρια συνεργάτης της Ιεράς Μητρόπολης ζωγράφος Ελενα Νικηφόρου, παραμένει ανοιχτή μέχρι τις 15 Οκτωβρίου, ώρες λειτουργίας 14.00 – 21.00, εκτός Σαββάτου και Κυριακής.

Ο ζωγράφος – αγιογράφος Ζαχαρίας Καραφέργιας γεννήθηκε στον Βόλο τον Δεκέμβριο του 1938. Από νεαρή ηλικία ασχολήθηκε με τη ζωγραφική και ιδιαίτερα με την αγιογραφία. Στη ζωγραφική έκανε ελεύθερες σπουδές στο εργαστήριο του ζωγράφου Δανιήλ Δανιήλ για 10 χρόνια. Στην αγιογραφία μαθήτευσε κοντά στον διακεκριμένο αγιογράφο Κ. Γεωργακόπουλο, επί εικοσαετία και συνεργάστηκε μαζί του στην αγιογράφηση πολλών ναών στην Αθήνα. Στον Βόλο και στην περιοχή του, έχει αγιογραφήσει πολλούς ναούς. Αγιογράφησε πλείστες φορητές εικόνες, τέμπλα, εικονοστάσια καθώς και το τέμπλο του Αγίου Κωνσταντίνου Βόλου. Έργα του βρίσκονται σε δημόσια κτίρια, στο Υπουργείο Πολιτισμού, σε ιδιωτικές συλλογές και εκπαιδευτήρια.

#Tags

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου