ΕΠΙΣΤΟΛΕΣ

Η ιδιωτικοποίηση του λιμανιού, η μεταφορά του scrap και το παραλιακό μέτωπο της πόλης

η-ιδιωτικοποίηση-του-λιμανιού-η-μεταφ-861133

Tου Ηλία Ξηρακιά, π. Αντιδημάρχου Βόλου

Χαράς Ευαγγέλια για το λιμάνι του Βόλου και την τοπική κοινωνία, σύμφωνα με όσα ανακοίνωσε στη Βουλή ο υπουργός Ι. Πλακιωτάκης και ο τοπικός μας Χ. Μπουκώρος. Το λιμάνι ιδιωτικοποιείται και η ανάπτυξη έρχεται…

Το λιμάνι της πόλης, που διαχρονικά ταυτίστηκε με την ιστορία της και αναπτύχθηκε με δαπανηρές επενδύσεις της πολιτείας για την κατασκευή λιμενικών υποδομών (προβλήτες, μηχανικός εξοπλισμός κλπ) θα παραχωρηθεί (για 60 χρόνια;) για εκμετάλλευση σε ιδιώτες.

Η τελευταία επένδυση που είναι σήμερα σε εξέλιξη γίνεται από το περιφερειακό πρόγραμμα και προβλέπει την κατασκευή έργων υποδομής για τη μετατόπιση οχλουσών δραστηριοτήτων όπως η εκφόρτωση παλαιοσιδήρων (scraps) και η μεταφορά τους για ανακύκλωση στην τοπική χαλυβουργία στον 3ο προβλήτα, δυτικά της εκβολής του χειμάρρου Κραυσίνδωνα.

Δυστυχώς, όπως ανέφερα σε προηγούμενο άρθρο, η σημερινή Δημοτική Αρχή και η Περιφέρεια δεν ενδιαφέρθηκαν για την προγραμματική συμφωνία μεταξύ Δήμου, ΟΣΕ και Οργανισμού λιμένος που προέβλεπε την επέκταση του σιδηροδρομικού δικτύου ώστε η εκφόρτωση και η μεταφορά του scrap στη νέα θέση να γίνεται απευθείας σε ειδικά βαγόνια κι όχι με σημερινό τρόπο της εκφόρτωσης και στη συνέχεια της μεταφόρτωσης σε δεκάδες φορτηγά που ρυπαίνουν την πόλη.

Είναι φανερό ότι αν δεν υλοποιηθεί τώρα η παραπάνω προγραμματική σύμβαση θα είναι δύσκολο να εφαρμοσθεί από την αυριανή ιδιωτική εκμετάλλευση διότι η αποθήκευση του scrap στο λιμάνι (με ενοικίαση χώρου) και στη συνέχεια η μεταφορά στη χαλυβουργία θα είναι οικονομικά αποδοτικότερη.

Είναι λοιπόν επιτακτική ανάγκη και ενόψει της μελέτης του ΟΣΕ που ανακοίνωσε ο κ. Τριαντόπουλος η Περιφέρεια να αναμορφώσει την υλοποίηση του έργου που σήμερα κατασκευάζεται ώστε να δοθεί η δυνατότητα πρόσβασης του τρένου στην 3η προβλήτα.

Για την ακατανόητη ιδιωτικοποίηση οι πολίτες και οι φορείς της πόλης πρέπει να απαιτήσουμε να εξαιρεθεί από την παραχώρηση το παραλιακό μέτωπο από το τελωνείο μέχρι την Αγριά που είναι ζωτικός δημόσιος χώρος για τους κατοίκους και τους επισκέπτες της πόλης.

#Tags

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου