Ψηφιακή επανάσταση του Ελληνικού Κράτου

Τελευταία ενημέρωση: 2020-07-12, 14:12:51
 Ψηφιακή επανάσταση του Ελληνικού Κράτου

Του Ευθύμιου Ζιγγιρίδη, BEngMScAMIEEMILT, Συμβούλου Στρατηγικών Επενδύσεων

Σε παγκόσμιο επίπεδο, η ψηφιακή οικονομία μεγεθύνεται με γρήγορους ρυθμούς. Οι τεχνολογικές εξελίξεις σε πολλές πτυχές της επιστήμης είναι ραγδαίες,, δημιουργώντας με αυτό τον τρόπο νέες ευκαιρίες για το δημόσιο τομέα, τις επιχειρήσεις, τους πολίτες και την κοινωνία. Ο ψηφιακός μετασχηματισμός (ή digital transformation) είναι αναμφίβολα η μεγαλύτερη πρόκληση της σύγχρονης εποχής – δεν πρόκειται για απλή τεχνολογικήαναβάθμιση ή εκσυγχρονισμό, είναι θέμα επιβίωσης! Επηρεάζει όχι μόνο μεγάλεςεπιχειρήσεις, αλλά και κυβερνήσεις, δήμους και κοινοτικά συμβούλια, ημικρατικούς φορείς, οργανισμούς κοινής ωφελείας, χρηματοπιστωτικά ιδρύματα, τηλεπικοινωνιακούς οργανισμούς, μικρομεσαίες ή μεγάλες εταιρείες.

Το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης συστάθηκε στις 8 Ιουλίου 2019. Πρωταρχικός στόχος του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, υπήρξε από την πρώτη στιγμή ο ψηφιακός μετασχηματισμός της χώρας. Η αξιοποίηση των τεχνολογιών αυτού του τύπου μπορούν να συνεισφέρουν σημαντικά στο μέλλον στην αποτελεσματική βελτίωση του δημοσίου τομέα, στην τόνωση της καινοτομίας και της επιχειρηματικότητας εντάσεως γνώσης, στη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας, στην ενδυνάμωση της ανταγωνιστικότητας της οικονομίας, και στη βελτίωση της ποιότητας ζωής των πολιτών. Η ψηφιακή στρατηγική της ελληνική κυβέρνησης βασίστηκε σε τρεις πυλώνες.

1. Ανοιχτή και βιώσιμη κοινωνία

2. Ανταγωνιστική ψηφιακή Οικονομία

3. Τεχνολογία στην υπηρεσία του πολίτη

Κάνοντας έναν μικρό απολογισμό μόνο η ψηφιακή πύλη gov.gr έχει δεχθεί πάνω από 5 εκατομμύρια επισκέψεις από την έναρξη της λειτουργίας της στις 21 Μαρτίου 2020. Περίπου 750.000 έγγραφα εκδόθηκαν ψηφιακά, 200 χιλιάδες εξουσιοδοτήσεις, 460 χιλ. υπεύθυνες δηλώσεις, γύρω στα 60 χιλ. πιστοποιητικά οικογενειακής κατάστασης κτλ.

Μέσω αυτής της διαδικασίας του ψηφιακού μετασχηματισμού έχει επιτευχθεί η απλοποίηση διαδικασιών δήλωσης γέννησης, ενοποίηση όλων των επιμέρους διαδικασιών (εγγραφή σε δημοτολόγιο, ληξιαρχείο, ΕΦΚΑ, απόδοση ΑΜΚΑ, επίδομα γέννησης) σε μία διαδικασία εντός του μαιευτηρίου, εκτεταμένες διαλειτουργικότητες μεταξύ μητρώων και υπηρεσιών του Δημοσίου μέσω του Κέντρου Διαλειτουργικότητας της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης, ώστε να μειώνονται σημαντικά τα δικαιολογητικά που καλείται να προσκομίσει ο πολίτης.

Επιπλέον για τις επιχειρήσεις οι ψηφιακές τεχνολογίες είναι επιταχυντές της καινοτομίας. Μπορούν να βελτιώσουν την αποδοτικότητα, να ενισχύσουν νέα προϊόντα και υπηρεσίες, να επιτρέψουν νέα επιχειρηματικά μοντέλα και να επεκτείνουν τα παραδοσιακά όρια μεταξύ των κλάδων. Στο μέλλον κρίνεται ότι κάθε επιτυχημένη επιχείρηση θα είναι πρέπει να είναι μια «ψηφιακή» επιχείρηση.

Η 4η βιομηχανική επανάσταση, αλλάζει τον τρόπο που ζούμε και εργαζόμαστε. Φέρνει μεγάλες προκλήσεις, αλλά και μεγάλες ευκαιρίες για την οικονομία και τις επιχειρήσεις. Η μεταβατική περίοδος στην πλήρη ψηφιοποίηση δομών και διαδικασιών θα είναι δύσκολη. Η Κυβέρνηση έχει αρκετή δουλειά προκειμένου να πετύχει τον τελικό στόχο της ωστόσο η αρχή της νέας ψηφιακής επανάστασης στην Ελλάδα είναι πραγματικότητα. Ο ψηφιακός μετασχηματισμός της λειτουργίας των υπηρεσιών του κράτους, είναι και η ικανή και αναγκαία συνθήκη για την οριστική πάταξη της γραφειοκρατίας και του φαινομένου κάποιων δημόσιων λειτουργών - Καισαρίσκων, που αποτελεί κρίσιμη εξέλιξη και για την αναπτυξιακή διαδικασία και την προσέλευση επενδύσεων στη χώρα, είτε ξένων είτε εγχώριων. Μέσα από την μάστιγα του κορονοϊού και την ανάγκη εύρυθμης λειτουργίας της χώρας προέκυψε κάτι «καλό», η επένδυση της κυβέρνησης στην Ψηφιακό Μετασχηματισμό του Κράτους

Σχόλια
Δεν υπάρχουν σχόλια γι'αυτό το άρθρο
Αποστολή σχολίου
2
+
3
=