Κορονοϊός και άθληση: Απαραίτητη και ωφέλιμη στο σπίτι

Τελευταία ενημέρωση: 2020-04-08, 11:49:14
Κορονοϊός και άθληση: Απαραίτητη και ωφέλιμη στο σπίτι

Του Μιχάλη Καπουρνιώτη,

Καθηγητή Φυσικής Αγωγής, Αντιδημάρχου Βόλου

 

Ηδη στο πλαίσιο των προληπτικών μέτρων που είναι απαραίτητα για τον περιορισμό της μετάδοσης του κορονοϊού COVID-19, με απόφαση του Δημάρχου μας, κ. Αχιλλέα Μπέου έχει ανασταλεί η λειτουργία του συνόλου των αθλητικών υποδομών του Δήμου Βόλου, σε κλειστούς και ανοιχτούς χώρους, όπως και το σύνολο των αθλητικών εκδηλώσεων (αγώνες και προπονήσεις), σε ατομικά και ομαδικά αθλήματα, στους συγκεκριμένους χώρους.

Κόκκινες κορδέλες έχουν αποκλείσει πάρκα στην πόλη μας, όπου συνηθίζεται εδώ και χρόνια να αθλούνται εκατοντάδες άνθρωποι κάθε ηλικίας, όπως του Ασύλου, του Ελικοδρομίου κ.λπ.

Το Κεντρικό Λιμεναρχείο Βόλου απέκλεισε με κάγκελα την πρόσβαση στον κυματοθραύστη του λιμανιού του Βόλου, γνωστό ως Κορδόνι, πόλο έλξης χιλιάδων πολιτών καθημερινά.

Στο παραλιακό πάρκο του Αγίου Κωνσταντίνου απαγορεύονται οι συναθροίσεις, γιατί τις τελευταίες ημέρες ξεπέρασαν κάθε όριο των μέτρων προφύλαξης από τον ιό και της μη μετάδοσής του.

Το ίδιο και σε παραλίες που συγκεντρώνονται καθημερινά λουόμενοι χειμερινοί κολυμβητές, οι οποίοι δεν τηρούν τους επιβαλλόμενους κανόνες προστασίας από την μετάδοση του κορονοϊού.

Τι πρέπει λοιπόν: ΜΕΝΟΥΜΕ ΣΠΙΤΙ, αξιοποιώντας κατά το καλύτερο τρόπο τον χρόνο μας.

Η παραμονή μας στο σπίτι επιβάλλεται λόγω υπευθυνότητας απέναντι στους γονείς μας, στις ευπαθείς ομάδες και στο ιατρικό-νοσηλευτικό προσωπικό της χώρας.

Ενα από τα πολλά που έχουμε να κάνουμε, στο σπίτι είναι η άθληση. Η άθληση στο σπίτι τις μέρες που διανύουμε είναι απαραίτητη και ωφέλιμη και κατά την άποψή μου επιβάλλεται.

Δείτε το αλλιώς. Με τη σωματική άσκηση στο σπίτι μπορούμε να εκμεταλλευτούμε κάθε λεπτό του διαθέσιμου χρόνου, χωρίς μετακίνηση, χωρίς προετοιμασία για το γυμναστήριο, χωρίς αθλητικά ρούχα και παπούτσια. Αν υπάρχει οικογένεια μπορεί η άσκηση να γίνει ομαδικά. Μπαμπάδες, μαμάδες και παιδιά εν δράσει.

Η πραγματικότητα είναι ότι η άσκηση στο σπίτι μπορεί να είναι εξίσου αποτελεσματική με την άσκηση στο γυμναστήριο. Αρκεί να κάνει ο καθένας μας τις σωστές ασκήσεις και να μην τις παραμελούμε στο καθημερινό μας πρόγραμμα.

Τώρα που δεν τρέχουμε ελεύθερα και οπωσδήποτε υπάρχει ανάγκη για κίνηση, της οποίας η αγχολυτική δράση είναι γνωστή και αποδεκτή, μπορούμε να ηρεμήσουμε και να βάλουμε τις σκέψεις μας σε τάξη με άλλους τρόπους άσκησης, μέσα στο σπίτι, ακόμη και σε ένα όχι ιδιαίτερα μεγάλο χώρο με πολύ απλές ασκήσεις.

Ας χρησιμοποιήσουμε, όσες και όσοι διαθέτουν τον ηλεκτρικό διάδρομο. Ας υποκαταστήσουμε την έλλειψη του αέρα με ένα ανεμιστήρα και των εικόνων με το ανοικτό παράθυρο ή ακόμη και παρακολουθώντας τηλεόραση.

Ας χαιρετήσουμε την άνοιξη φέτος και ας απολαύσουμε την ομορφιά της, πίσω από το παράθυρο, για να είμαστε όλοι καλά να βγούμε του χρόνου και να τη ζήσουμε, υγιείς, έξω στα πάρκα, στις αλάνες, στους αθλητικούς χώρους.

Οταν με το καλό τελειώσει η περίοδος της καραντίνας, δεν θα έχουμε χάσει το παραμικρό της φυσικής μας κατάστασης.

Το στατικό ποδήλατο, άλλη μία καλή λύση. Αν δεν υπάρχει μπορούμε να στηρίξουμε και να απολαύσουμε βόλτα με ποδήλατο στο σαλόνι μας.

Τα παραπάνω συνδυάζονται αρμονικά με ασκήσεις ενδυνάμωσης. Προθέρμανση μπορούμε να κάνουμε χοροπηδώντας σε ένα σχοινάκι ή απλά χορεύοντας στον αγαπημένο μας ρυθμό. Ειδικός εξοπλισμός δεν είναι καν απαραίτητος.

Ενα στρώμα γυμναστικής, ένα λάστιχο και δύο βαράκια, είναι υπεραρκετά. Ανάλογα με το επίπεδό μας μπορούμε να κάνουμε απλές ή πιο σύνθετες ασκήσεις, σύμφωνα με πολλά βίντεο στο ιντερνέτ, βελτιώνοντας το επίπεδο δύναμης και θέτοντας τον μεταβολισμό μας σε αυξημένη λειτουργία.

Αρσεις φτερνών (σήκωμα των φτερνών και πάλι κάτω), push ups, απλά ημικαθίσματα, κοιλιακοί και ραχιαίοι με μικρή κίνηση, είναι μερικές από τις ασκήσεις που μπορούμε εύκολα να κάνουμε.

Επίσης, μπορούμε να κάνουμε προβολές στη σκάλα, καθώς είναι ιδανική άσκηση για να γυμναστούν πόδια και γλουτοί.

Μπορούμε να γυμνάσουμε τους τρικέφαλους και δικεφάλους με βαράκια ή αν δεν έχουμε με κουτιά κονσέρβας και θα τονωθεί εξίσου αποτελεσματικά το πάνω μέρος του σώματος.

Μπορούμε να κάνουμε μονόζυγο, που αγαπούν ιδιαίτερα οι άνδρες και όχι άδικα. Είναι η ιδανική άσκηση για να γυμνάσει κάποιος τους μύες της πλάτης, του στήθους και των άνω άκρων.

Μπορούμε να κάνουμε σκουότ (βαθύ κάθισμα). Θεωρείται ο βασιλιάς των ασκήσεων και είναι κατάλληλο τόσο για τους άνδρες όσο και για τις γυναίκες, διότι εξασκείται ταυτόχρονα το 60% του σώματος. Τα σκουότ είναι ο πιο αποτελεσματικός τρόπος για να ενδυναμώσεις και να τονώσεις το σώμα σου από τη μέση και κάτω.

Μπορούμε να κάνουμε άλματα χαμηλά πάνω κάτω με δύο πόδια, μπρος-πίσω, δεξιά-αριστερά τόσο, όσο να ανεβάσουμε τους παλμούς της καρδιάς. Οσο θέλει ο καθένας και μπορεί. Ολες οι προσπάθειες είναι αξιόλογες.

Πρότεινα ίσως πολλά. Ο καθένας ας επιλέξει ό,τι θέλει.

Αυτονόητο είναι ότι δεν παραμελούμε τη συχνή ενυδάτωση και την καλή διατροφή με πολλά φρούτα και λαχανικά ώστε να ενισχύσουμε ακόμη περισσότερο το ανοσοποιητικό μας σύστημα.

Είμαι αισιόδοξος. Και αυτό θα περάσει, όπως τόσα άλλα. Το ζητούμενο είναι να βγούμε από αυτή τη δύσκολη συγκυρία αλώβητοι, χωρίς να έχουμε χάσει τη σωματική μας και κυρίως την ψυχική μας υγεία.

Ισως και να είμαστε στο πρώτο δεκάλεπτο ενός αγώνα μπάσκετ και να αργεί το σφύριγμα λήξης του αγώνα από το διαιτητή, όμως όλοι υπομένουμε και τηρούμε με ευλάβεια όσα οι ειδικοί μας συνιστούν, για να χειροκροτήσουμε το τέλος του αγώνα νικητές, χωρίς απώλειες.

Καλό είναι να θυμόμαστε, ότι είμαστε όλοι μαζί, αλλά ο ένας μακριά από τον άλλο, αλλά και ο ένας για τον άλλο!! Πρέπει να προσέξουμε.

Θα τα καταφέρουμε σίγουρα.

Σχόλια
Δεν υπάρχουν σχόλια γι'αυτό το άρθρο
Αποστολή σχολίου
1
+
2
=