ΕΠΙΣΤΟΛΕΣ

Η λίμνη Οχρίδα

η-λίμνη-οχρίδα-142266

Βορειοδυτική Μακεδονία κοντά εις τη λίμνη Πρέσπα

Φεβρουάριος 2020, ημέρα Παρασκευή 28 του μηνός.

Το εκδρομικό γραφείο LAPLAYA των Αθηνών, πρόσφερε μίαν εκδρομή γεμάτη από συγκίνηση εις τους αγαπημένους φυσιολάτρες φίλους του, εις την Λίμνη ΟΧΡΙΔΑ, από 28/2 έως 2/3/2020.

Η εκδρομή συγκίνησε όλους τους συμμετέχοντές της διότι το πρόγραμμα ήταν πλούσιο στη διαμονή, στις περιηγήσεις, εντός των ακτών της λίμνης και στις επισκέψεις των ιστορικών μνημείων, ιερών Χριστιανικών Ναών και πολλών από τις πλατείες ψυχαγωγίας. Για να βαδίσουμε όμως σ’ αυτά τα Βυζαντινά μονοπάτια, απαραίτητη προϋπόθεση ήταν να διαβούμε το συνοριακό φυλάκιο της ΝΙΚΗΣ, όπου μετά από σύντομες τελωνειακές διαδικασίες εισήλθαμε εις την ευρύτερη περιοχή της Λίμνης.

Δύο ώρες αργότερα και τοπική ώρα 19.00΄(ώρα Ελλάδος 18.00’), αφιχθήκαμε στην πολυτελή υποδοχή του ξενοδοχείου BELVEDERE.

Το ευρύχωρο δωμάτιο μας γοήτευσε και μας προσέφερε παραμυθένια διαμονή, καθώς είχε απεριόριστη θέα σε ολόκληρη τη λίμνη Οχρίδα και το μεγαλειώδες δάσος με τα πανύψηλα πεύκα. Άρα Η Ευτυχία μας στα ύψη!

Ώρα 20.00’ δείπνομε έξοχο ζωμό, φαγητό πλούσιο, ποτό, οπωρικά, άρτος και οίνος, όλα άφθονα και εκλεκτά.Ώρα 21.30΄ ένας καλός ύπνος,διότι το πρωί ξεκινάμε την εξερεύνησήμας.

29 Φεβρουαρίου ώρα 8:00’, αναχωρήσαμε μέσω μιας καταπληκτικής παραλίμνιας διαδρομής, με προορισμό την περίφημη Μονή του οσίου ΝΑΟΥΜ Ν.Δ. της χώρας.Με την άφιξή μας, διασχίσαμε την ευρύχωρη πλατεία της με πολλούς αειθαλείς θάμνους, τεχνητά ρυάκια και μικρά ξύλινα γοητευτικά οικήματα (καταστήματα) διακοσμητικών εντόπιων ειδών. Στον περίβολο της Μονής υπάρχει πληθώρα δέντρων, όπου ένας εμπνευσμένος καλλιτέχνης, αξιοποίησε ένα από αυτά, λαξεύοντας στον κορμό του, την μορφή και το σώμα του ομώνυμου ΟΣΙΟΥ. Έτσι, δημιουργήθηκε ένας εκπληκτικός ανδριάντας ύψους 2,5 περίπου μέτρων.

Ο επισκέπτης μέσα στο μοναστήρι, με όλον τον μυστικισμό που τον πλημμυρίζει, περιβάλλεται από πανέμορφα ορνιθοειδή (λευκά και πολύχρωμα παγωνιά), που με την αγνή τους παρουσία, πλαισιώνουν την αρμονία του τοπίου! Από τη Βυζαντινή αυτή Μονή, ξεκίνησαν οι Έλληνες μοναχοί Κύριλλος και Μεθόδιος (αδέλφια εκ Θεσσαλονίκης), για να κηρύξουν τον 9οαιώνα, τον Χριστιανισμό εις τους Σλάβους.

Oμεν Κύριλλος στους Χαζάρους, ο δε Μεθόδιος εις τους Βούλγαρους. Μεταφράσαντες εις την σλαβικήν τα ιερά βιβλία δια του ύπ’ αυτών επινοηθέντος Κυριλλικού αλφαβήτου, το οποίο αποτελείται από 31 γράμματα.

Κυριακή 1 Μαρτίου. Αφού προγευματίσαμε, στις 9:00΄ αναχωρήσαμε για μία ελκυστική διαδρομή κατά μήκος του ποταμού ΝΤΡΙΜ, μέσα απ’ το 38 χιλιομέτρων φαράγγι της Ράντιτσα, το μεγαλύτερο βατό φαράγγι της Ευρώπης.Έτσι καταλήξαμε στο ιστορικό Μοναστήρι Αγίου Ιωάννου ΜΠΙΓΚΟΡΣΚΙ (ΒΑΠΤΙΣΤΗ), κολλημένο σε απότομο βράχο της περιοχής ΜΑΥΡΟΒΟ (Μαύρος Αγρός) Β.Δ. της ΟΧΡΙΔΟΣ. Εντός της μοναστικής πολιτείας, το εντυπωσιακό κτίσμα κοσμείται με την επιβλητική στοά και με τρεις ορειχάλκινες κρήνες. Είναι η είσοδος, όπου ο ιερός ναός, οι βοηθητικοί χώροι και τα λιτά-στερεά οικοδομήματα δηλώνουν την αρμονική συνύπαρξη του βουνού και της χλωρίδας. Μία πλαγιά ορεινή, ειδυλλιακή, που τον Άνθρωπο τον αναγεννά!! Ο ιερός ναός του Ιωάννου του Βαπτιστού με την οσμή των κεριών και του θυμιάματος, σου χαρίζει μία αέναη αίσθηση ευεξίας. Ένας μάλιστα εκ των εκδρομέων, μας έψαλλε και ένα μικρό μάθημα από τον όρθρο της ημέρας. Ο ιερεύς ακολούθησε και βέβαια όληη εκδρομική μας ομάδα, αναζωογονήθηκε!! Ύστερα από τις κατανυκτικές αυτές στιγμές που ζήσαμε και ακολουθώντας μία χιονισμένη διαδρομή σε ένα πάλλευκο δασικό τοπίο, καταλήξαμε στην αποβάθρα της πόλεως Οχρίδας για να απολαύσουμε τον περίπλου της ομώνυμης λίμνης με το χαριτωμένο πλοιάριο ονόματι ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΝΟΒΑ.

Ώρα 13.00΄: Με τον συριγμό του πλοιάρχου για την άρση της άγκυρας, ξεκίνησε η πλεύση μας στα ήρεμα και καθαρά νερά. Ο ξεναγός μας κ. Ισίδωρος μας ενημέρωνε για τα διάφορα ενδημικά είδη που διαβιούν εκεί, όπως πέστροφες, χέλια και ένα είδος ψαριού από το οποίο παράγονται τα φημισμένα μαργαριτάρια της περιοχής. Συνεχίζοντας,στην παρόχθια περιοχή, αντικρίσαμε την διατηρητέα κατοικία του ηγέτη Τίτο, καλυμμένη από πλούσια βλάστηση.Οι εντυπώσεις από το μικρό αυτό ταξίδι, άριστες. Μας θύμισε τις εκδρομές της σχολικήςμας περιόδου που θέλαμε να τις διηγηθούμε εις τους γονείς μας και στον δάσκαλό μας.

Μέχρι σήμερα, 1ηΜαρτίου, η εκδρομή βρίσκεται σε μεγάλη ακμή! Όλοι οι μετέχοντες διακατέχονται από χαρά και ευδαιμονία. Ως εκ τούτου, δεν παραλείψαμε να επισκεφτούμε την σημαντική παραλίμνια πόλη ΣΤΡΟΥΓΓΑ. Το παλιό της όνομα είναι ΕΓΧΑΛώΝ, δηλαδή η αρχαία ελληνική λέξη για το χέλι.Την διασχίζει ο ποταμός Μαύρος Δρίνος (Ντριμ) οι όχθες του οποίου είναι με ανυψωμένες διαβάσεις βαρέας δομήσεως, πλήθος γεφυρών και ο περιηγητής χαίρεται την πεζοπορική διάβασημε άνεση. Οι ζευγαρωμένοι κύκνοι μας συνόδευαν για την ολιγόλεπτη πεζοπορία που απολαμβάναμε, και φαινόταν ευχαριστημένοι που τους συντροφεύαμε, διότι τους δίναμε μικρή ποσότητα τροφής και έκαναν μικρές καταδύσεις προς αναγνώριση φιλική! Παραπλεύρως του ποταμού Ντριμ, βρίσκεται μεγάλη πλατείαπου κοσμείται με προτομές επιφανών ανδρών, σε διάταξη όπως έχει η ΑΘΗΝΑ ΜΑΣ εις το Πεδίον του Άρεως και ανήκει και η πλατεία στα αξιοθέατάτης.

Επειδή όμως όλα τα ωραία τελειώνουν γρήγορα,το ξενοδοχείο μας επιφύλασσε μία αποχαιρετιστήρια δεξίωση.Το βράδυ της Κυριακής με ζωντανή παραδοσιακή λαϊκή μουσική, που είχε μεγάλη επιτυχία.

Δευτέρα 2 Μαρτίου 2020. Η ομάδα μας έτοιμη για την επιστροφή στην πατρίδα. Τελευταίος σταθμός πριν από τα σύνορα η πόλη BITOLA (ΜΟΝΑΣΤΗΡΙ). Η αρχαία Βυζαντινή ΗΡΑΚΛΕΙΑ, γνωστή κατά το Μεσαίωνα ως «η πόλη των προξένων», δεδομένου ότι πολλές Ευρωπαϊκές χώρες διέθεταν προξενεία εκεί, ενώ σήμερα δεσπόζει ο Καθεδρικός Ναός του Αγίου Δημητρίου. Σύντομη προσευχή και χαιρετισμός εις τον ιερέα με τους βοηθούς του για μελλοντική μας επίσκεψη. Πλησιάζοντας τα σύνορα, αποχαιρετούμε την «ΙΕΡΟΥΣΑΛΗΜ ΤΩΝ ΒΑΛΚΑΝΙΩΝ» γεμάτοι από πλούσιες εμπειρίες.

Στην επιτυχημένη ολοκλήρωση αυτής της εκδρομής, συνέβαλαν τα μάλα η σύνοδος του γραφείου ΜΑΡΙΑ και ο τοπικός ξεναγός ΙΣΙΔΩΡΟΣ.