ΕΠΙΣΤΟΛΕΣ

Δημόσια πρόσκληση – πρόταση προς δήμαρχο Βόλου και Περιφέρεια Θεσσαλίας

δημόσια-πρόσκληση-πρόταση-προς-δήμα-178017

Με θέμα ίδρυση και λειτουργία πρότυπου Ελληνοαγγλικού Κολλεγίου

Του Δημήτρη Αντωνίου, Καθηγητή Αγγλικής

Β.Α., Kατόχου Masters Παιδαγωγικής και Γλωσσολογίας

[email protected]

Αγαπητέ δήμαρχε Βόλου και περιφερειάρχη Θεσσαλίας,

Διά της παρούσης σας προσκαλώ και σας προτείνω να συνδράμετε στην ίδρυση πρότυπου Ελληνοαγγλικού Κολλεγίου στον Βόλο. Οσον αφορά στη λειτουργία ενός τέτοιου κολλεγίου θα είναι ευθύνη και δέσμευση των ειδικών, οι οποίοι λόγω της εμπειρίας τους, της επιστημονικής τους κατάρτισης, αλλά και των δειγμάτων γραφής τους στο παρελθόν έχοντας λειτουργήσει ένα πρότυπο εκπαιδευτήριο θα ελέγχουν την εύρυθμη λειτουργία του κολλεγίου.

Οι λόγοι που ωθούν τον γράφοντα να αναλάβει την παρούσα πρωτοβουλία είναι οι εξής:

1.- Ο ίδιος στο παρελθόν, στην πόλη του Βόλου, εμπνεύστηκε, ίδρυσε και λειτούργησε για 10ετίες ένα πρότυπο σχολείο – μοντέλο με αδιαμφισβήτητα αξιόλογα αποτελέσματα και απόφοιτοι αυτού του σχολείου σήμερα, τόσο στην πόλη του Βόλου, αλλά και πανελλαδικώς και παγκοσμίως κατέχουν θέσεις ευθύνης και κύρους, είτε σε εκπαιδευτικά ιδρύματα, είτε σε ευρωπαϊκά κέντρα, είτε σε διάφορους οργανισμούς αδιαμφισβήτητου κύρους. Εν ολίγοις αναφέρομαι στα ομώνυμα ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΡΙΑ ΑΝΤΩΝΙΟΥ στον Βόλο.

2.- Εχω ο ίδιος στο παρελθόν επισημάνει αρκετές φορές την αδήριτη ανάγκη ενός πρότυπου Ελληνοαγγλικού Κολλεγίου στον Βόλο, μέσω των άρθρων μου που είδαν το φως της δημοσιότητας στον τοπικό Τύπο.

3.- Στις 19-2-2020 η εφημερίδα ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ σε κύριο άρθρο της και υπό τον τίτλο «30 κορυφαία Αμερικανικά Πανεπιστήμια εκδήλωσαν ενδιαφέρον να συνεργαστούν με Ελληνικά Πανεπιστήμια». Αυτή η πρωτοβουλία και μόνο των ανωτάτων αμερικανικών εκπαιδευτικών ιδρυμάτων είναι υπέρ αρκετή να μας αφυπνίσει τοπικά και να δραστηριοποιηθούμε στον τομέα της τοπικής ιδιωτικής δημοτικής εκπαίδευσης.

Σκόπιμα χρησιμοποιείται ο σύνθετος όρος τοπικής ιδιωτικής και δημοτικής εκπαίδευσης, διότι δεν πρέπει να περιμένουμε από την πολιτεία κράτος να γνωρίζει τα προβλήματα και τις ανάγκες ή επιθυμίες κάθε Δήμου της χώρας, μικρού ή μεγάλου. Η πολιτεία ενδιαφέρεται για το σύνολο της επικράτειας, τα των Δήμων είναι υποχρέωση των εκάστοτε δημοτών και δημάρχων, βεβαίως και των εκπροσώπων της εκάστοτε κυβέρνησης, δηλαδή των βουλευτών, συμπολίτευσης και αντιπολίτευσης.

4.- Η σύμπραξη Δήμου και ιδιωτικού τομέα ενδεχομένως και της περιφέρειας, είναι προφανώς η δέουσα συνεργασία για ένα πολλά υποσχόμενο αποτέλεσμα και συγκεκριμένα για ένα αποτελεσματικό εκπαιδευτικό ίδρυμα.

Σε αδιαμφισβήτητα προηγμένες χώρες με κορυφαίο παράδειγμα τις Η.Π.Α. όπου ο γράφων σπούδασε, δίδαξε και υπηρέτησε ως ανώτερος διοικητικός στο Υπουργείο Παιδείας, οι τοπικοί Δήμοι και κοινότητες λειτουργούν ως αυτόνομες οντότητες και χάρις σε αυτήν την αυτονομία σημειώνεται πρόοδος και εκπαιδευτική ευημερία. Χωρίς εκπαιδευτική ευημερία δεν υπάρχει ούτε οικονομική ευημερία.

5.- Τις τελευταίες δεκαετίες οφείλουμε να ομολογήσουμε πως σημειώθηκαν αξιόλογες διοικητικές μεταρρυθμίσεις όσον αφορά στις εκατοντάδες χιλιάδες των ελληνικών δήμων και κοινοτήτων. Ποιος από εμάς δεν θυμάται όταν κάθε χωριό της Ελλάδας λειτουργούσε και ως μία ξεχωριστή διοικητική οντότητα; Χάρις στη συσπείρωση και ενοποίηση των διαφόρων Δήμων και Κοινοτήτων, αλλά και Περιφέρειας, διαπιστώνουμε απτά και εντυπωσιακά αποτελέσματα.

6.- Ο Δήμος Βόλου, με επικεφαλή τον Αχιλλέα Μπέο, πρέπει να παραδεχτούμε, και ειδικά όσοι από μας έτυχε να ζήσουμε και σε άλλες προηγμένες χώρες, και ο δήμαρχος δεν αποτελεί εξαίρεση, παίρνει πρωτοβουλίες και δημιουργεί έργο, είτε πρόκειται για χώρους parking, είτε πρόκειται για θέματα κυκλοφοριακής ρύθμισης, είτε φωτισμού της πόλεως κ.λπ., για να αναφέρω μόνο ελάχιστα, τώρα θα πρέπει να ασχοληθεί, σε συνεργασία και με άλλους φορείς αλλά και ιδιώτες, με θέματα εκπαίδευσης και εκπαιδευτικές δραστηριότητες.

7.- Σύγχρονοι Βολιώτες και Βολιώτισσες, επιστήμονες της διασποράς

Συμβαίνει να γνωρίζω από πρώτο χέρι, απλά διότι υπήρξαν προσωπικοί μαθητές μου, αρκετές δεκάδες νέοι βολιώτες επιστήμονες, οι οποίοι κατέχουν διεθνώς αλλά και παγκοσμίως αναγνωρισμένες θέσεις, χωρίς βέβαια να απουσιάζουν και τοπικοί διακεκριμένοι επιστήμονες απόφοιτοι των πρώην Εκπαιδευτηρίων μου. Από τη Χιλή μέχρι τον Καναδά αλλά και σε όλη την Ευρώπη και Αμερική και Ασία βρίσκονται Βολιώτες επιστήμονες, οι οποίοι στον Βόλο είναι σχεδόν άγνωστοι, πέραν των στενών οικογενειακών δεσμών. Με πρωτοβουλία του Δήμου Βόλου, αλλά και των τοπικών βουλευτών, συμπολίτευσης και αντιπολίτευσης, όλοι αυτοί οι νέοι Βολιώτες επιστήμονες της διασποράς θα μπορούσαν να προσφέρουν πολυτιμότατες υπηρεσίες στον τόπο τους, χωρίς απαραιτήτως να επιστρέψουν μόνιμα στην Ελλάδα, άλλωστε αυτό δεν είναι και τόσο εύκολο για πολλούς από αυτούς, αλλά και δεν αποκλείεται.

8.- Συνοψίζοντας: Είναι ήδη εξασφαλισμένος ο χώρος για την ίδρυση και λειτουργία ενός πρότυπου Ελληνοαγγλικού Κολλεγίου με απεριόριστες δυνατότητες επέκτασης και ανάπτυξης για όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης. Ο χώρος αυτός δεν προέκυψε τυχαία, αλλά ήταν αποτέλεσμα έρευνας ετών και επιλέχτηκε με αποκλειστικό γνώμονα και κριτήρια την ίδρυση ενός πρότυπου σχολείου Ελληνοαγγλικού Κολλεγίου. Η ήδη υπάρχουσα έκταση αποτελείται από 13.000 τ.μ., αλλά επειδή τα όμορα αγροτεμάχια είναι εγκαταλελειμμένα ή σχεδόν εγκαταλελειμμένα θα μπορούσαν κάλλιστα να ενσωματωθούν στη νυν υπάρχουσα ιδιοκτησία των 13.000 τ.μ. και να προκύψει μία έκταση, η οποία θα ενθαρρύνει και θα ευνοούσε την επέκταση ενός εκπαιδευτικού ιδρύματος με απεριόριστες προοπτικές ανάπτυξης, συνεργασίες με Πανεπιστήμια του εξωτερικού κ.λπ. κ.λπ.

Ο ιδιοκτήτης των νυν 13.000 τ.μ. δεν αποσκοπεί στην πώληση της έκτασης, αλλά απλά εισφέρει την παρούσα έκταση για τον συγκεκριμένο σκοπό και με αρκετά ευνοϊκούς όρους.

9.- Ο γράφων διαθέτει τη δέουσα πρόθεση και διάθεση να παρουσιάσει, να στηρίξει, να υπερασπιστεί και να αποδείξει τη σπουδαιότητα, αλλά και αναγκαιότητα ενός εκπαιδευτικού ιδρύματος, το οποίο αδιαφιλονίκητα θα αλλάξει τα εκπαιδευτικά δρώμενα της τοπικής κοινωνίας εις το διηνεκές, ενώπιον οποιουδήποτε forum.

10.- Τελευταία, αλλά εξίσου υψίστης σημασίας, σε ολόκληρη την Ελλάδα, φυσικά και στην περιοχή μας, υπάρχει πλήθος ταλαντούχων νέων ανθρώπων, οι οποίοι δυστυχώς ποτέ δεν έχουν την ευκαιρία να αναδείξουν και να αξιοποιήσουν τα ταλέντα τους, τα οποία απλόχερα η φύση τους χάρισε. Η φύση μάς χαρίζει σπάνια και μοναδικά ταλέντα, αλλά οι άνθρωποι μπορούν και πρέπει να τα αξιολογούν και να τα αξιοποιούν μέσω της εκπαίδευσης. Πιο συγκεκριμένα: Παιδιά που γεννιούνται σε φτωχογειτονιές και συνήθως από απαίδευτους γονείς με όσα ταλέντα και να έχουν προικιστεί από τη φύση, το περιβάλλον στον οποίο γεννήθηκαν από μόνο του τους στερεί κάθε δυνατότητα αναγνώρισης, αξιολόγησης και αξιοποίησης οποιασδήποτε μορφής εκπαιδευτικής άνθισης και κατάκτησης. Για τέτοιου είδους χαρισματικά παιδιά η ελληνική δημόσια εκπαίδευση, αλλά εν πολλοίς και η ιδιωτική εκπαίδευση δεν προσφέρουν ιδιαίτερες ευκαιρίες. Σύμφωνα με τα ελληνικά δεδομένα, άσχετα εάν κάποιος είναι προικισμένος με σπάνια διανοητικά προσόντα πρέπει να ακολουθήσει την πεπατημένη, δηλαδή έξι χρόνια δημοτικό, έξι χρόνια γυμνάσιο -λύκειο, 4 – 10 χρόνια πανεπιστήμιο! Σε ολόκληρη την ιστορία της ελληνικής δημόσιας ή ιδιωτικής εκπαίδευσης δεν βρέθηκε ποτέ κάποιος που θα μπορούσε να τελειώσει γυμνάσιο και λύκειο σε τρία χρόνια ή το πανεπιστήμιο σε τρία χρόνια; Ο μέγας εφευρέτης όλων των εποχών παγκοσμίως ο Τόμας Αλβα Εντισον, διδάχτηκε σχεδόν τα πάντα από τη μάνα του και ο ίδιος δίδαξε τον εαυτό του, για να αναφέρω μόνο έναν από το πλήθος των ανθρώπων που υπήρξαν αυτοδίδακτοι. Στην Ελλάδα πρέπει οι μαθητές οπωσδήποτε να υποστούν τη βάσανο των φροντιστηρίων και των πανελληνίων εξετάσεων, προκειμένου να περάσουν την είσοδο των ελληνικών πανεπιστημίων.

Εάν ο Δήμος Βόλου συμφωνούσε σε μία σύμπραξη με τον ιδιωτικό τομέα, θεωρείται βέβαιο πως θα παρουσιαστούν αρκετοί ιδιώτες, επιχειρηματίες αλλά και ελεύθεροι επαγγελματίες, οι οποίοι θα θελήσουν να συμμετέχουν ως μέτοχοι σε ένα εκπαιδευτικό ίδρυμα κύρους με απεριόριστες δυνατότητες ανάπτυξης και εξέλιξης.

Ξεκινώντας σε επίπεδο δημοτικού και γυμνασίου, σε διάστημα ολίγων ετών το εν λόγω ίδρυμα θα μπορούσε να προσελκύσει νέους από όλη την Ελλάδα αλλά και γειτονικές χώρες των βαλκανίων και όχι μόνο.

Ο Βόλος πρέπει να καταστεί χώρος έλξης για χιλιάδες σπουδαστές-φοιτητές από όλο τον κόσμο.

Κοινοποίηση:

-Δήμαρχο Βόλου

-Περιφέρεια Θεσσαλίας

-Βουλευτές Μαγνησίας

-Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου