ΕΠΙΣΤΟΛΕΣ

Κυριακή της Τυροφάγου

κυριακή-της-τυροφάγου-180037

Του Πρωτοπρεσβύτερου Απόστολου Θάνου,

Εφημέριου Ιερού Ναού Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης Βόλου

Από αύριο μπαίνουμε στη Μεγάλη Τεσσαρακοστή στην κατεξοχήν δηλαδή πνευματική περίοδο που κάθε χριστιανός οφείλει να παραμερίσει κάπως τις βιοτικές του μέριμνες και να στρέψει το νου του προς τον ουρανό, χρησιμοποιώντας πάντα ότι είναι δυνατόν να τον βοηθήσει.

Τρία σημεία, τρεις κατευθυντήριες γραμμές εν όψει της Αγίας και Μεγάλης Τεσσαρακοστής, που από αύριο αρχίζει, θέτει ενώπιον και η σημερινή ευαγγελική περικοπή. Και όπως θα δούμε οι πνευματικές προϋποθέσεις είναι πολύ σημαντικές, ώστε να αξιοποιήσουμε επωφελώς και εποικοδομητικά την περίοδο που προηγείται των εορτών του πάθους και της Αναστάσεως Του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού.

Το πρώτο είναι η αρχή της συγνώμης. Εάν συγχωρείται στους ανθρώπους τα παραπτώματα τους, θα συγχωρεί και εσάς ο πατέρας ο επουράνιος. Εάν δεν συγχωρείται τους ανθρώπους ούτε και ο πατέρας σας θα συγχωρήσει τα δικά σας αμαρτήματα, μας λέγει ο Κύριος μας.

Προϋπόθεση της συγνώμης του Θεού αποτελεί η δική μας συμπεριφορά προς τους αδελφούς μας. Δεν μπορούμε να ζητάμε το έλεος του Θεού και εμείς να είμαστε ανάλγητοι και σκληροί απέναντι σε όσους έχουν κάνει κάποιο λάθος ή έχουν σφάλλει απέναντί μας. Δεν μπορούμε να θεωρούμε τους εαυτούς μας ως καλούς χριστιανούς από τη στιγμή που δεν μπορούμε να συγχωρέσουμε.

Ο Θεός λέγει απέναντι στο μίσος, πρέπει να προσφέρουμε αγάπη, απέναντι στη χολή νεράκι δροσερό. Ναι αδελφοί μου θα νικήσουμε με την αγάπη και όχι με το μίσος. Θα συγχωρήσω όπως συγχώρησε ο Κύριος τους σταυρωτάς του, όπως συγχώρησε ο Στέφανος τους δημίους του, όπως συγχώρησαν όλοι οι Άγιοι τους διώκτας των. Έτσι θα διατηρήσω γαλήνη στην κάρδια μου. Δεν θα με συνταράξει στον ύπνο μου η οργή μου να ανταποδώσω μαχαιριά στη μαχαιριά. Πρέπει να μάθουμε να συγχωρούμε ο ένας τον άλλον.

Το δεύτεροσημείο αφορά τα εξωτερικά στοιχεία του ανθρώπου που νηστεύει. Στο χριστιανισμό η νηστεία αποτελεί βασικό θεσμό. Ο θεσμός της νηστείας είναι κάτι το οποίο θέσπισε ο Θεός μέσα στη ζωή των πρωτοπλάστων στον παράδεισο.

Νηστεία είναι ο περιορισμός των υλικών απολαύσεων και η ολοσχερής αποχή από την αμαρτία. Οφείλουμε να παύσουμε κατά τη Μεγάλη Τεσσαρακοστή να γεμίζουμε τα λαίμαργα στομάχια με εδέσματα, που δημιουργούν στον οργανισμό μας υπερκορεσμό θερμίδων. Για να μπορέσουμε να ανέβουμε στο Γολγοθά, να πλησιάσουμε τον Εσταυρωμένο και να αντικρύσουμε με κατανόηση το πονεμένο βλέμμα, πρέπει να σταθούμε μακριά από την αμαρτία και σε τούτο θα μας βοηθήσει η νηστεία.

Αληθινή νηστεία λέγει ο Μέγας Βασίλειος είναι η εγκράτεια της γλώσσης, η αποχή από το θυμό, ο χωρισμός από τις επιθυμίες, από την καταλαλιά, από το ψέμα, και από την επιορκία. Ας εκμεταλλευθούμε την ευκαιρία της Μεγάλης Τεσσαρακοστής και όλοι να απέχουμε από την αμαρτία, έτσι θα ασκηθούμε στην αρετή, θα μάθουμε να αλληλοσυγχωρούμε και να αποφεύγουμε την υποκρισία.

Το τρίτο σημείο αφορά τους θησαυρούς τους επίγειους και τους επουράνιους. Ο Χριστός μας αποτρέπει να συνάγουμε επίγειους θησαυρούς αντίθετα μας προτρέπει να συγκεντρώνουμε πνευματικούς θησαυρούς. Δυστυχώς πολλοί στις μέρες μας κάνουμε το λάθος να συνδυάζουμε την ευτυχία με τον πλούτο.

Αυτές οι τρείς αρχές οφείλουν να συνοδεύουν την πορεία της ζωής μας ιδιαίτερα κατά την περίοδο της Μεγάλης Τεσσαρακοστής που από αύριο ανοίγεται μπροστά μας.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου