Volkswagen - Αντίδοτο ΑΓΕΤ - Εργονομία

Τελευταία ενημέρωση: 2019-11-04, 12:03:41
Volkswagen - Αντίδοτο ΑΓΕΤ - Εργονομία

Του Τάσου Γ. Καπουρνιώτη, αρχιτέκτονα

e-mail:[email protected]

 

Οσοι διάβασαν την προηγούμενη επιστολή μου, σίγουρα θα αναρωτήθηκαν (με το σκεπτικό του να παύσει η ΑΓΕΤ να λειτουργεί) ποιο θα είναι το μέλλον των εργαζόμενων σε αυτήν αλλά και των συνεργαζόμενων υπεργολάβων κλπ. κλπ.

Η εξέλιξη όταν εμφανίζεται με σωστές βάσεις ποτέ δεν είναι αρνητική αρκεί το ένα θετικό να φέρνει το άλλο.

Αυτές τις μέρες λοιπόν κυκλοφόρησε η είδηση πως η γνωστή αυτοκινητοβιομηχανία της Volkswagen πάγωσε την επένδυση στην Τουρκία (εγκατάσταση και λειτουργία νέας μονάδας παραγωγής), συνέπεια της στρατιωτικής επιχείρησης στη Συρία.

Επόμενη ενέργεια/πρόθεσή της η μεταφοράτου project σε άλλη γειτονική χώρα.

Έτυχε την συγκεκριμένη είδηση (μεταφορά) να την έχω μάθει πολύ πιο πριν, το πώς και από πού δεν νομίζω να ενδιαφέρει (έτυχε)…

Έκανα, λοιπόν, κάποιες ενέργειες αποβλέποντας στην ενημέρωση, αλλά και κυρίως σε μια κοινή προσπάθεια επίτευξης του επιζητούμενου που σε τελική ανάλυση είναι η ευημερία όλων.

Η πράξη, άλλωστε, έχει αποδείξει ότι το να συμμετέχεις, να προσπαθείς, να συζητάς και να προβάλεις προτάσεις - ιδέες, σου δίνει κάποιο αβαντάζ απέναντι στην αδιαφορία, την απραξία, πάντα δε οδηγεί σε κάποιο όφελος και κάτι θετικό!…

Τώρα στο θέμα:

Το ρεπορτάζ αναφέρει πως αμέσως οι Κυβερνήσεις της Ρουμανίας και της Βουλγαρίας ανεξάρτητα η μία από την άλλη, έδειξαν ενδιαφέρον για την σαν εναλλακτική λύση επιλογή της Χώρας τους.

Την Τρίτη (29/10/19) μάθαμε ότι και ο δικός μας Υπουργός Ανάπτυξης Άδωνις Γεωργιάδης σε δήλωση που έκανε στην τηλεόραση της ΕΡΤ, ανέφερε πως και η Ελληνική Κυβέρνηση έχει δείξει ζωηρό ενδιαφέρον για την συγκεκριμένη επικείμενη μεταφορά από την Τουρκία.

Απώτερος σκοπός αυτή να γίνει στην Ελλάδα.

Ο λόγος που κλέβω τον χρόνο σας είναι γιατί μια τέτοια επενδυτική ευκαιρία (αν γίνει) δεν πρέπει να χαθεί από την περιοχή μας, άλλωστε εκτός από την προϊστορία της ΝΤΑΤΣΟΥΝ, υπάρχουν όλες οι βασικέςσυνηγορούσες προϋποθέσεις (ιδανικό αστικό περιβάλλον, οδικές/εναέριες/θαλάσσιες επικοινωνίες, κλπ).

Προσωπικά ενημέρωσα κάποιους που θεώρησα πως θα μπορούσαν να προσφέρουν στη διεκδίκηση.

Μια επένδυση του είδους εκτός από την οικονομική ώθηση θα προσφέρει πάνω από όλα το καινούργιο, το διαφορετικό, αλλά και ευκαιρίες ανάπτυξης παρεμφερών δραστηριοτήτων.

Μια από αυτές και ο μηχανοκίνητος αθλητισμός.

Ο μηχανοκίνητος αθλητισμός στις χώρες που οργανώνουν τους εκάστοτε αγώνες αποτελεί Event με πολύπλευρες θετικές επιπτώσεις κυρίως στον τουρισμό, το εμπόριο, την ανταλλαγή πολιτισμών, την φιλοξενία.

Πριν μερικά χρόνια (πολύ κοντινά) ο Μπέρνι Έκλεστοουν, ο Βρετανός μεγαλοεπιχειρηματίας που είχε τότε στην κατοχή του τα δικαιώματα της Φόρμουλα 1, είπε πως υπάρχουν περιθώρια δημιουργίας μιας νέας ΠΙΣΤΑΣ αγώνων (Grand prix Formula 1, 2, 3, GP, μηχανοκίνητου αθλητισμού γενικά) σε Χώρα της Μεσογείου την οποία και ονόμασε «ΜΕΣΟΓΕΙΑΚΗ».

Τότε είχα δημοσιεύσει μια επιστολή, στην οποία παρουσίαζα τα αβαντάζ και τις δυνατότητες της περιοχής του Βόλου/Μαγνησίας για την κατασκευή μιας τέτοιας ΠΙΣΤΑΣ, είχα μάλιστα προτείνει και την περιοχή.

Έρχομαι λοιπόν στην είδηση της Volkswagen.

H πιθανότητα εγκατάστασης, λειτουργίας και παραγωγής αυτοκινήτων στην προκειμένη περίπτωση μιας μεγάλης αυτοκινητοβιομηχανίας όπως αυτή της VW, θα προσέφερε πολλές θέσεις εργασίας,αίγλη και αναγνωρισιμότητα στην περιοχή εγκατάστασης.

Ταυτόχρονα θα ευνοούσε την κατασκευή/ύπαρξη/λειτουργία αυτής της ΠΙΣΤΑΣ, μια και θα ήταν απαραίτητη εκτός των αγώνων καιγια τις εργοστασιακές δοκιμές (crash tests, κλπ.).

Ο Βόλος είναι μια πανέμορφη πόλη και το οφείλει αυτό, στο παντός τύπου και μορφής περιβάλλον, καθώς και την μοναδική αμεσότητα της πόλης με το βουνό και την θάλασσα.

Επίσης στην ύπαρξη μακραίωνης πλούσιας Ιστορίας, ξεκινώντας από την Μυθολογία (Κένταυροι, Αργώ).

Όμως παρόλα αυτά εξαιρώντας κάποιες ευκαιριακές αναλαμπές εξακολουθεί να παραμένει!.. μια ωραία πόλη (ίσως η πιο όμορφη στον Ελλαδικό χώρο), βυθισμένη όμως σε μια κουραστικά μίζερη ρουτίνα,αυτή της καθημερινότητας.

Επηρεασμένος από την Αρχιτεκτονική θα έλεγα πως από την πόλη μας λείπει η ΕΡΓΟΝΟΜΙΑ!.....

Παράδειγμα 1ο,μια και αναφέρομαι στην ΑΓΕΤ, είναι κόντρα στο σκεπτικό της ΕΡΓΟΝΟΜΙΑΣ να υφίσταταιυπολειτουργώντας μια βιομηχανία έστω και αν αυτή προσφέρει εργασία σε 100, 500, 800σιους, όταν η παρουσία της πιθανόν να δεσμεύει το περιβάλλον και την διαβίωση σε αυτό χιλιάδων πολιτών.

Παράδειγμα 2ο, δεν είναι ΕΡΓΟΝΟΜΙΑ να έχει ζωντάνια το κέντρο, η παραλία της πόλης και η περιφέρεια να μην υπάρχει!...

Τι είναι όμως ΕΡΓΟΝΟΜΙΑ;

ΕΡΓΟΝΟΜΙΑ!... είναι η εφαρμοσμένη επιστήμη που τα αποτελέσματά της έχουν ως αντικείμενο τη βελτίωση της ΑΝΘΡΩΠΙΝΗΣ ΑΠΟΔΟΣΗΣ, ΥΓΕΙΑΣ και ΕΥΕΞΙΑΣ της διαβίωσης.

Επιτυγχάνεται μέσω της συμβολής και φροντίδας, στο σχεδιασμό αστικών, εμπορικών κέντρων, βιομηχανικών περιοχών, μηχανών, εργαλείων, επικοινωνιακών δικτύων, μεθόδων γενικά βελτίωσης και εναρμόνισης των χώρων διαβίωσης και εργασίας με το περιβάλλον.

Η ΕΡΓΟΝΟΜΙΑ έχει ως βασική αρχή να θέτει τις ανάγκες και τις δυνατότητες του ανθρώπου χρήστη στο επίκεντρο του σχεδιασμού.

Τα αποτελέσματα και οι επιδράσεις αυτής της παρέμβασης αφορούν, κατά περίπτωση, την τεχνολογία, τις φυσικές παραμέτρους και αποσκοπούν στο να βελτιώσουν την αποδοτικότητα και την αξιοπιστία του συνολικού συστήματος άνθρωπος/οι – μηχανή/ες – περιβάλλον.

Για όσους βιαστούν να που ότι ξέφυγα από το θέμα που είναι η σύγχρονη βιομηχανική μονάδα της VW, η πίστα αγώνων, η πρόταση για το κλείσιμο της ΑΓΕΤ και η μετατροπή των εγκαταστάσεών της σε ξενοδοχειακή μονάδα, θα μεταφέρω αποσπάσματα από μια εύστοχη ανάλυση του ΣΕΒ…

«Οι βιομηχανίες του μέλλοντος δεν έχουν καμιά απολύτως σχέση με τις καμινάδες του χθες. Ρομπότ, βιοεπιστήμες, κωδικοποίηση του χρήματος, ψηφιακά συστήματα, δεδομένα (big data) και τεχνητή νοημοσύνη αποτελούν τις ΝΕΕΣ ΑΝΑΤΡΟΠΕΣ σε ένα πρωτόγνωρο περιβάλλον το οποίο, λόγω της ταχύτατης μεταλλαγής του, προκαλεί

και νέου τύπου ανισότητες. Αυτές ακριβώς που τροφοδοτούν και τους σύγχρονους λαϊκισμούς». Και ακόμη:

«Με άλλα λόγια, η χώρα χρειάζεται θεσμικές ανατροπές και καινοτόμες λύσεις-όχι ιδιαιτέρως ευχάριστες σε κομματικούς στρατούς και σε καιροσκόπους της εξουσίας.

Η παύση, μεταφορά, μετατροπή της ΑΓΕΤ σε ξενοδοχειακή μονάδα, η ίδρυση νέων σύγχρονων εργοστασιακών εγκαταστάσεων(βλέπε VW), η κατασκευή, λειτουργία ΠΙΣΤΑΣ αγώνων μηχανοκίνητου αθλητισμού συμβάλουν στους κανόνες της ΕΡΓΟΝΟΜΙΑΣ.

Ίσως (μάλλον) σε επόμενη επιστολή να γράψω και για άλλες παρεμβάσεις της ΕΡΓΟΝΟΜΙΑΣ που νομίζω πως έχει ανάγκη η πόλη μας.

Μια που ήδη έγινε είναι οι κυκλικοί κόμβοι.

Σχόλια
Δεν υπάρχουν σχόλια γι'αυτό το άρθρο
Αποστολή σχολίου
5
+
6
=