ΕΠΙΣΤΟΛΕΣ

Οι Αμερικανοί είναι ήδη στον Βόλο –Ιδού η ευκαιρία για την ιδιωτική εκπαίδευση

οι-αμερικανοί-είναι-ήδη-στον-βόλο-ιδ-316161

Του Δημήτρη Αντωνίου, Καθηγητή Αγγλικής,

Β.Α., Kατόχου MastersΠαιδαγωγικής και Γλωσσολογίας

aglo.academia@gmail.com

Τόσο ο τοπικός Τύπος όσο και ο πανελλαδικός, αλλά και τα ηλεκτρονικά μέσα ενημέρωσης επισήμαναν την έλευση των Αμερικανών στο Στεφανοβίκειο, αλλά και στο Βόλο, σε σχέση με την αμυντική ελληνο-αμερικανική συμφωνία και την συναρμολόγηση των ελικοπτέρων Απάτσι, Μπλάκ Χοκ και Σινούκ.

Αναφέρθηκε ο αριθμός των 250 τεχνικών οι οποίοι θα εργαστούν στην περιοχή και εύλογο είναι να αναρωτηθεί κανείς που θα μείνουν αυτές οι οικογένειες, διότι προφανώς θα υπάρχουν και οικογένειες και πιο συγκεκριμένα σε ποια σχολεία θα φοιτήσουν τα παιδιά τους.

Φυσικά σε καμία περίπτωση τα παιδιά αυτών των οικογενειών δεν θα διασπαρθούν στα δημόσια σχολεία, διότι δεν πρόκειται για προσφυγόπουλα ή παιδιά μεταναστών, αλλά ούτε και ο νυν ιδιωτικός τομέας εκπαίδευσης θα είναι ελκυστικός για τους Αμερικανούς.

Μία πιθανή εκδοχή μπορεί να είναι η Λάρισα ή και σχεδόν βέβαιο, διότι διαθέτει καλύτερες ιδιωτικές εγκαταστάσεις από το Βόλο. Άλλη εκδοχή είναι να χτίσουν ένα ιδιωτικό σχολείο οι ίδιοι οι Αμερικάνοι και η τρίτη εκδοχή είναι μία ομάδα ή φορέας του Βόλου να χτίσει ένα σχολείο ιδιωτικό με όλες τις απαραίτητες προδιαγραφές και προοπτικές ανάπτυξης και επέκτασης που είναι άκρως απαραίτητες για ένα σύγχρονο σχολείο, και γίνομαι πιο σαφής:

1.- Το σχολείο πρέπει να είναι εκτός του οικοδομικού ιστού της πόλης.

2.- Σε προσιτή απόσταση από την πόλη.

3.- Μακριά από βιομηχανικά ή άλλα είδη αποβλήτων και ρύπων, θορύβους, μολυσμένη ατμόσφαιρα κλπ.

4.- Σε περιοχή εκτός οικισμού, αλλά πλησίον οικισμού και κοντά στο αεροδρόμιο.

5.- Να έχει πρόσβαση στη θάλασσα και προοπτική για θαλάσσια σπορ.

6.- Πρόσβαση σε γήπεδα, τένις, μπάσκετ και ποδοσφαίρου.

7.- Η δυνατόν να περιβάλλεται από πράσινο που θα πρέπει να διατηρηθεί και να καλλιεργηθεί.

8.- Ιδιωτική πηγή υδροδότησης.

9.- Προοπτική μεγάλης επέκτασης ώστε να εμποδίζεται η οποιαδήποτε δόμηση που θα μπορεί να αποβεί αρνητική για την ομαλή λειτουργία του σχολείου.

10.- Ο διευθυντής του σχολείου θα πρέπει να έχει επαρκή ακαδημαϊκή εμπειρία αλλά και πανεπιστημιακή κατάρτιση, οπωσδήποτε και διδακτική εμπειρία και διοικητική, ώστε να δύναται να στελεχώσει το σχολείο με ικανούς, παραγωγικούς και δημοφιλείς εκπαιδευτικούς, οι οποίοι θα είναι ταγμένοι στο λειτούργημα που επέλεξαν να υπηρετήσουν.

Ένα εγχείρημα μεταξύ ιδιωτικού και δημοσίου ενδεχομένως θα είναι μία ιδανική λύση, έγινε και αλλού.

Ο χώρος με τις αναφερόμενες προδιαγραφές είναι ήδη εξασφαλισμένος και οι εν δυνάμει ενδιαφερόμενοι μπορούν να επικοινωνήσουν με τον γράφοντα ή να αποστείλουν ένα ηλεκτρονικό σημείωμα εκδηλώνοντας το ενδιαφέρον τους.

Η σύγχρονη εξέλιξη της τεχνολογίας στον τομέα της οικοδομής επιτρέπει το στήσιμο και λειτουργία ενός σύγχρονου σχολείου σε διάστημα ολίγων μηνών και όφελος αρκετών εκατοντάδων χιλιάδων ευρώ. Τα βαθιά θεμέλια, τα μπετά και τα σίδερα, αποτελούν ήδη παρελθόν. Τα σύγχρονα σχολεία είναι απαλλαγμένα από τα αναφερόμενα υλικά, είναι φιλικά προς το περιβάλλον, είναι οικολογικά, αντισεισμικά και εκμεταλλεύονται την ελληνική ενέργεια στο έπακρο και η περιοχή μας, δόξα τω Θεώ, έχει ήλιο τους περισσότερους μήνες του χρόνου.

Πέραν των εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων, στον ίδιο χώρο μπορεί να αναπτυχθεί, ιδιαίτερα κατά τους θερινούς μήνες, και ένα Αγγλο-ελληνικό ή Ελληνο-αγγλικό Summer camp που θα μπορούσε να προσφέρει πολυτιμότατες υπηρεσίες τόσο στην Ελληνική, όσο και στην Αγγλική γλώσσα για μαθητές, τόσο απ’ όλη τη Θεσσαλία αλλά και παιδιά της ελληνικής διασποράς που θα μπορούσαν να συνδυάζουν εκμάθηση της ελληνικής γλώσσας και πολιτισμού, αλλά και διακοπές.

Ένα σχολείο μοντέλο ή πρότυπο μπορεί να αποτελέσει μοχλό ανάπτυξης για το Βόλο, αλλά και κίνητρο για την έλευση και εγκατάσταση οικογενειών στο Βόλο και την περιοχή από διάφορες χώρες του εξωτερικού, όπως επισήμανε και ο καθηγητής και πρόεδρος του Οικονομικού τμήματος του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας κ. Μιχάλης Ζουμπουλάκης, σε μία ιδιωτική συζήτησή μας που είχαμε στο παρελθόν.

Η σωστή και οργανωμένη ιδιωτική εκπαίδευση μπορεί να αποφέρει εντυπωσιακά αποτελέσματα. Ένας πρώην μαθητής μου, ο Δρ. Γεράσιμος Τσουράπας, μόλις 37 ετών, πολυβραβευμένος και αναγνωρισμένος επιστήμονας διεθνώς για τις έρευνές του στο καυτό πρόβλημα του μεταναστευτικού, και συγγραφέας δύο βιβλίων, σήμερα διδάσκει στο Harvard, στο πλέον φημισμένο πανεπιστήμιο του κόσμου. Και ερωτώ: Πόσοι Έλληνες επιστήμονες έγιναν καθηγητές στα περίφημα ελληνικά πανεπιστήμια στα τριάντα τους; Επίσης θυμάμαι και την περίπτωση του κρητικού Φώτη Καφάτου, ο οποίος αναδείχθηκε καθηγητής στο Harvard σε ηλικία 27 ετών!

Ένα καλό ιδιωτικό σχολείο μπορεί να αξιοποιεί, να αναδεικνύει και να προωθεί χαρισματικά παιδιά ασχέτου οικονομικής δυνατότητος των γονέων τους. (Ο γράφων έχει κάθε λόγο να κάνει αναφορές σε χαρισματικά παιδιά διότι ο ίδιος προώθησε, αξιοποίησε και συνετέλεσε στην εξέλιξη ταλαντούχων παιδιών που σήμερα κατέχουν διεθνώς ή και παγκοσμίως αναγνωρισμένες θέσεις).

Ας μη χαθεί λοιπόν αυτή η σπάνια και μοναδική ευκαιρία που μας παρουσιάζεται, διότι εάν εμείς οι Βολιώτες δεν επωφελούμεθα των ευκαιριών ΑΛΛΟΙ ΘΑ ΤΟ ΠΡΑΞΟΥΝ, ΙΣΩΣ ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΑΜΠΟ ΤΗΣ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ Ή ΤΑ ΒΟΥΝΑ ΤΩΝ ΑΓΡΑΦΩΝ.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου