ΕΠΙΣΤΟΛΕΣ

Ουτοπία η επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου στο παραθαλάσσιο Πήλιο

ουτοπία-η-επιμήκυνση-της-τουριστικής-364709

Ουτοπία καθιστά την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου στο παραθαλάσσιο Πήλιο η εγκληματική αδιαφορία των πολιτικών μας!

Του Κώστα Λεβέντη.

ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΑ,

ΑΝΤΙΠΡΟΕΔΡΟΥ Ι.Τ.Ε.Π του
ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑΚΟΥ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟΥ ΕΛΛΑΔΟΣ,

ΕΠΙΤΙΜΟΥ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΤΗΣ ΕΝΩΣΗΣ ΞΕΝΟΔΟΧΩΝ ΜΑΓΝΗΣΙΑΣ



Είναι πραγματικά εγκληματική η αδιαφορία της τουριστικής επιχειρηματικότητας ενόσω φείδεται προσπαθειών για επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, παρακολουθώντας αμέτοχη τα τουριστικά δρώμενα, στοχεύοντας αποκλειστικά στο εύκολο κέρδος και καθιστώντας Ουτοπία την εφαρμογή θετικών πολιτικών προς όφελος όλων ημών που αγαπάμε αυτό τον τόπο και παλεύουμε να επιτύχουμε υψηλές αποδόσεις όχι μόνον για εμάς αλλά και για το μέλλον των επόμενων γενεών! Το οφείλουμε, άλλωστε στον τόπο μας.

Είναι εξοργιστικό όταν βλέπει κανείς, επιχειρήσεις από αρχές Σεπτεμβρίου να κλείνουν γιατί θεωρούν, ότι ήλθε το τέλος της τουριστικής περιόδου…!

Είναι τραγικό, όταν κάθε Μάιο είναι μετρημένες οι επιχειρήσεις που ανοίγουν τις εκμεταλλεύσεις τους έγκαιρα..!
Με στεναχωρεί και με απογοητεύει η αδράνειά μας και η αδιαφορία για ανάληψη πρωτοβουλιών.
Δεν έχω λόγια όταν οι επισκέπτες αυτής της περιόδου δεν έχουν επιλογές εστίασης και διασκέδασης . Λυπάμαι για τους χαμένους πόρους και για τις προσπάθειες ορισμένων ξενοδόχων…δυστυχώς ολίγων σε κάθε προορισμό να προσπαθούν να δικαιολογήσουν τα αδικαιολόγητα.

Και ρωτάω όλους τους «τουριστικούς επιχειρηματίες» που ωφελούνται έμμεσα η άμεσα από τον τουρισμό.
Είναι τελικά η σαιζόν στο Πήλιο από Απρίλιο έως Οκτώβριο; Και αν θέλουμε πράγματι, να επιτύχουμε αυτήν την πολυπόθητη επιμήκυνσή της μέσα στην επόμενη 10ετια, με ποιους τρόπους θα το υλοποιήσουμε ;
Ανοίγοντας τις επιχειρήσεις μας στα μέσα Ιουνίου και κλείνοντας αυτές τέλος Αυγούστου;

Έχουμε αναλογιστεί ότι «επιχειρούμε» σ έναν ευλογημένο τόπο που πληροί όλες τις προδιαγραφές για να ξεκινήσει στα μέσα Απριλίου και να παραταθεί έως τα τέλη Οκτωβρίου;

Τι απαιτείται

Επιχειρηματίες που να το πιστέψουν και να επενδύσουν ακόμα και σε πλαίσια επιπλέον κόστους λειτουργίας ,να επενδύσουν σε υποδομές χώρων και υπηρεσιών κατάλληλων για καιρικές συνθήκες διαφορετικές από αυτές του Ιουλίου και Αυγούστου

Ενιαίες και αρραγείς δράσεις της Πολιτείας με την ευρύτερη έννοια, Κυβέρνηση και Περιφέρεια σε μια αγαστή, αρμονική λογική «Συνέργειας», προκειμένου να επανακαθοριστούν οι πολιτικές προσέλκυσης τουριστικών οργανισμών , αεροπορικών εταιρειών και προπαντός κινήτρων σε περιφερειακό επίπεδο, για αυτούς που θα το επιχειρήσουν, στοχεύοντας σε αυτό μέσα από εξειδικευμένες πολιτικές προώθησης.
Τοπική Αυτοδιοίκηση που να πιστέψει στην δική της δύναμη διαχείρισης των τουριστικών προορισμών της, προς όφελος επισκεπτών και επιχειρηματιών. Που θα προετοιμάζει και θα εργάζεται για αυτό έναν χρόνο νωρίτερα, προσδίδοντας την πρέπουσα βαρύτητα στο θέμα των κινήτρων για τον επιχειρηματικό κόσμο του τουρισμού.

Για να γίνω πιο σαφής, μου έκανε τρομερή εντύπωση, όταν πριν 40 χρόνια περίπου, στο ξεκίνημα της προσπάθειας προώθησης του τουριστικού προορισμού «Πήλιο» συνάντησα στην γερμανόφωνη τουριστική αγορά για την Ελλάδα την ευφυέστατη προσδιοριστική ονομασία δίπλα στην λέξη του προορισμού Πήλιο “Halbinsel” που σημαίνει «κατά το ήμισυ νησί».
Ήταν ένας ευφυέστατος επιθετικός προσδιορισμός που γρήγορα έγινε
slogan και κυριάρχησε στην προώθηση του αγαπημένου τόπου μας.
Οι επισκέπτες μας το καταγράφουν για προορισμό όλο τον χρόνο, εμείς όχι.
«
Die gricheishische Halbinsel Pilion, Typisch Griechenland und doch ganz anders»
Μετάφραση:
Η ελληνική χερσόνησος του Πηλίου, (ή Πήλιο το μισό Νησί), τυπική Ελλάδα και όμως τόσο διαφορετική.
Οι παραπάνω λέξεις του προσδιορισμού του Ελληνικού τουριστικού προϊόντος από επισκέπτες μας και τους επαγγελματίες που επιχειρούν στον εισερχόμενο τουρισμό, με τον χαρακτηρισμό του Πηλίου ως μισού νησιού, σε συνδυασμό με την απαράμιλλη φύση του ευλογημένου αυτού τόπου μας όλο τον χρόνο, Χειμώνα Καλοκαίρι, Άνοιξη, Φθινόπωρο, δίδει το αδιαφιλονίκητο πλεονέκτημα να διαμορφώσουμε τα βασικά χαρακτηριστικά προσέλκυσης επισκεπτών όχι μόνο αυστηρά την θερινή περίοδο αλλά σε σύνολο της περιόδου να ξεκινάει τον Απρίλιο έως των Οκτώβριο τουλάχιστο στους παραθαλάσσιους προορισμούς.

Εν κατακλείδι, μια διαπίστωση ετών επανέρχεται σήμερα μαζί με μια ιερή αγανάκτηση, απόρροια μιας διαρκώς επαναλαμβανόμενης εικόνας, των προορισμών του Παραθαλάσσιου και όχι μόνο Πήλιου, όπου ο Σεπτέμβριος να είναι ο μήνας κλεισίματος και ο Μάιος ο μήνας ανοίγματος των περισσοτέρων επιχειρήσεων, εικόνα απαράδεκτη……και επικίνδυνη, με τους επισκέπτες μας που μας επέλεξαν να ψάχνουν απογοητευμένοι για ανοιχτές επιχειρήσεις…!

Ας προβληματισθούμε λοιπόν ,τα εμπόδια είναι πολλά αλλά αν φτάσουμε στον στόχο θα έχουμε βρει την «Ιθάκη μας»

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου