Χριστιανικό και ορθόδοξο κράτος

Τελευταία ενημέρωση: 2019-07-18, 12:52:35
Χριστιανικό και ορθόδοξο κράτος

Του Νίκου Σόκολου

 

Δεν αρκεί μόνο η διασφάλιση των ασφαλιστικών, των μισθολογικών, και συνταξιοδοτικών δικαιωμάτων των κληρικών, η αξιοποίηση της εκκλησιαστικής περιουσίας, με στόχο την εξομάλυνση των διαφορών ανάμεσα εκκλησίας - κράτους, και τον σεβασμό των συνταγματικών επιταγών του άρθρου 3 και 13, και των ειδικών διατάξεων, του ελληνικού συντάγματος, για την αναθέρμανση των σχέσεων, ανάμεσα σε αυτούς τους σημαντικούς θεσμούς της χώρας.

Χρειάζεται επίπονη προσπάθεια, για να ενισχυθεί ο ουσιαστικός ρόλος της εκκλησίας, α. μέσα από την σωστή πνευματική καθοδήγηση των πιστών, από την ιερή εκκλησιαστική ιεραρχία, ώστε να μιλάμε για μια νέα αποκάλυψη των θείων ενεργειών, και ερμηνειών, σε κρίσιμες εποχές και κυρίως όταν αυτές σχετίζονται με τις δύσκολες δογματικές πτυχές της χριστιανικής διδασκαλίας, β. με την ενίσχυση των επιρροών εκείνων που θα φέρει την θρησκευτική ομοιογένεια και συνοχή στους ίδιους τους κόλπους της εκκλησίας και των πιστών, γ, με την ίδια την ενδυνάμωση του Χριστιανισμού, μέσα από την δυνατότερη αποδοχή του όρου εκκλησιαστικού-κράτους, σε μια χώρα που η έννοια της θρησκευτικής ελευθερίας, ανταγωνίζεται με την δύναμη, την πολλαπλότητα και την εξουσία των αλλόθρησκων εκείνων ομάδων και οργανώσεων, που διεισδύουν με πολλές μορφές στην γνήσια μορφή του ορθόδοξου χριστιανισμού, μετά από έντονες προσπάθειες προσηλυτισμού και αιρετικών απόψεων.

Χρειάζεται ενδυνάμωση της ίδιας της ορθόδοξης χριστιανικής συνείδησης, στους ιερείς και στους πιστούς της εκκλησίας, διατηρώντας σε υψηλά επίπεδα την ατομική ελευθερία των χριστιανών γιατί πραγματικά πιστεύουν και δεν εξαρτώνται από καμία δεσμευτική κοσμοθεωρία, ενός επίσημου εκκοσμικευμένου κράτους, το οποίο παλινδρομεί μεταξύ των αστοχιών του ή από άλλες πολιτικές κατευθύνσεις και επιρροές, με την συμμετοχή άλλων διοικητικών εξουσιών και παρεμβάσεων από ισχυρούς θρησκευτικούς ηγέτες, που οργανώνουν συστηματικά την διοικητική μορφή της εκκλησίας της Ελλάδας, με ένα απίθανο συνδυασμό Αρχιεπισκοπικού -Μητροπολιτικού - Πατριαρχικού συστήματος, μια και η άμεση επικοινωνία και κοινωνία με το οικουμενικό πατριαρχείο της Κωνσταντινούπολης, είναι αυτή που δεν ορίζει ουσιαστικά την αυτοκέφαλη μορφή της, αλλά εμμένει στις ιδέες, στις απόψεις, στους συνοδικούς κανόνες, στις ιερές παραδόσεις και στις δογματικές θέσεις της Μεγάλης του χριστού της εκκλησίας, στο Φανάρι.

Χρειάζεται επομένως να διαλύσουμε τους κοινούς πειρασμούς, που έχουν εισβάλει στην ιερότητα του χώρου της Εκκλησίας της Ελλάδας, και να αποτρέψουμε κάθε νέα παθογόνα μικροβιακή αλλοίωση η οποία σχετίζεται με την αποδυνάμωση του ρόλου της εκκλησίας, δίνοντας περισσότερο προσοχή στις ιδιότητες της δογματικής αλήθειας του Ορθόδοξου Χριστιανισμού, με την ίδια την κεφαλή του Ιησού Χριστού, σαν ηγέτη αυτού του νέου ξεκινήματος, αυξάνοντας το κύρος του και την αλήθεια του γνήσιου ορθόδοξου Χριστιανισμού, κάτω από την ονομασία και την ενίσχυση του Χριστιανικού ελληνικού κράτους, σαν πρωτοπόρο και υποδειγματικά τέλειο, μπροστά στην διεθνή κοινή γνώμη και στο παγκόσμιο στερέωμα.

Άλλωστε μοναδικό στοίχημα στην ορθόδοξη ζωή, δεν είναι μόνο να διατηρηθούν οι καλές σχέσεις πολιτείας - εκκλησίας, σε θέματα οικονομικής διαχείρισης, αλλά να γίνει στην συνείδηση του κόσμου της γης, ότι η Ελλάδα ως Χριστιανικό Ορθόδοξο κράτος, διατηρεί με κάθε δέος την προσήλωσή του στο Θεό, στις αρχές της Χριστιανικής του διδασκαλίας και είναι ο φυσικός συνεχιστής και κληρονόμος μιας μακραίωνης πορείας, η οποία συνδέεται με την ηγετική μορφή του Χριστού, με τις ίδιες τις πνευματικές αναζητήσεις, που ξεπερνούν τους ιερούς κανόνες και παραδόσεις, αλλά και την ίδια την μυστηριακή φύση, της χριστιανικής ζωής, σαν επιστέγασμα του ιστορικού μεγαλείου της Χριστιανοσύνης, η οποία συνεχίζει την πορεία και την κατεύθυνσή του, μέσα από την Ελλάδα και την Μητέρα του Φωτός, προστάτη και εγγυητή αυτής της χώρας, με πολλές περγαμηνές και τιμητικές διακρίσεις.

 

Σχόλια
Δεν υπάρχουν σχόλια γι'αυτό το άρθρο
Αποστολή σχολίου
5
+
1
=