«Παιδιά δημοτικού, «έξυπνα» κινητά και διδακτικές επισκέψεις»

Τελευταία ενημέρωση: 2019-06-19, 13:17:51
«Παιδιά δημοτικού, «έξυπνα» κινητά και διδακτικές επισκέψεις»

Επιστολή - απάντηση της διευθύντριας του 4ου Δ.Σ. Βόλου σε σχόλιο του ΤΑΧΥΔΡΟΜΟΥ

 

Από τη διευθύντρια του 4ου Δημοτικού Σχολείου Βόλου, Ελένη Κυριέρη, λάβαμε και δημοσιεύουμε την ακόλουθη επιστολή με αφορμή διαμαρτυρίες γονέων μαθητών που σε πρόσφατη εκδρομή του σχολείου δεν μπορούσαν να επικοινωνήσουν με τα παιδιά τους λόγω απαγόρευσης χρήσης κινητών:

«Το σχολείο μας προγραμμάτισε από τον Μάρτιο ολοήμερη εκπαιδευτική εκδρομή των παιδιών της Ε΄ και της ΣΤ΄ τάξης στην Αθήνα, με σκοπό την παρακολούθηση του εκπαιδευτικού προγράμματος του Ιδρύματος της Βουλής των Ελλήνων που απευθύνεται στα παιδιά των τελευταίων τάξεων του Δημοτικού. Με την ευκαιρία της δαπανηρής μετακίνησης, που δεν καλύπτεται πλέον από τη Βουλή, όπως συνέβαινε παλιότερα, αλλά από τις οικογένειες των παιδιών που συμμετέχουν, αποφασίστηκε από τον Σύλλογο Διδασκόντων ο συνδυασμός της με εκπαιδευτική επίσκεψη στο Μουσείο της Ακρόπολης και στη συνέχεια με επιτόπια ξενάγηση στην Ακρόπολη.

Για το πρόγραμμα της εκδρομής ενημερώθηκαν αναλυτικά οι γονείς και υπέγραψαν σχετικές υπεύθυνες δηλώσεις για τη συμμετοχή των παιδιών τους, όπως προβλέπεται από τις κείμενες διατάξεις. Από την αρχή επισημάνθηκε σε όλους ότι δεν θα επιτρεπόταν η χρήση «έξυπνων» κινητών ή άλλων συσκευών με πρόσβαση στο διαδίκτυο και προσφέρθηκαν εναλλακτικές επιλογές. Μπορούσαν τα παιδιά να έχουν φωτογραφική μηχανή για φωτογραφίες που επιθυμούσαν, παιχνίδια επιτραπέζια για την πολύωρη διαδρομή και μουσική από cd που τα ίδια ομαδικά δημιούργησαν. Δόθηκαν έγκαιρα σε όλους, παιδιά και γονείς, τα κινητά τηλέφωνα των τριών εκπαιδευτικών που ορίστηκαν συνοδοί στην εκδρομή και φυσικά τα παιδιά γνώριζαν ότι μπορούν και τα ίδια να καλέσουν από αυτά τους γονείς τους, εάν το επιθυμούσαν. Φυσικά υπήρξε διευκρίνιση πως ο ελεύθερος χρόνος θα ήταν αναγκαστικά περιορισμένος λόγω του απαιτητικού προγράμματος και κατά τη διάρκεια των ξεναγήσεων δεν θα υπήρχε η δυνατότητα επικοινωνίας, αφού τα κινητά των εκπαιδευτικών θα ήταν απενεργοποιημένα, όπως ισχύει σε κάθε εκπαιδευτικό χρόνο.

Παρόλες τις απαραίτητες διευκρινίσεις, τις οποίες οι γονείς είχαν αποδεχτεί, την ημέρα της εκδρομής κάποια παιδιά είχαν μαζί τους κινητά τηλέφωνα, με τα οποία έκαναν χρήση των δικτύων facebook και instagram. Τους έγινε παρατήρηση και ζητήθηκαν τα κινητά τους, που αρχικά αρνήθηκαν να παραδώσουν με το επιχείρημα ότι τα χρειάζονταν για φωτογράφηση. Κατά τη διάρκεια της επίσκεψης στο Μουσείο της Ακρόπολης οι φύλακες των αιθουσών επεσήμαναν επανειλημμένα ότι απαγορεύεται η βιντεοσκόπηση σε όλους τους χώρους και η φωτογράφηση σε επιλεγμένες αίθουσες, ωστόσο κάποια παιδιά προσπάθησαν να βιντεοσκοπήσουν, το προσωπικό του Μουσείου τούς αντιλήφθηκε και τους έγινε παρατήρηση, οπότε οι εκπαιδευτικοί πήρανε τα κινητά και δήλωσαν πως θα τα επιστρέψουν στους γονείς τους το βράδυ.

Όπως και να ‘χει, δεν εμποδίστηκε η επικοινωνία των παιδιών με τους γονείς τους σε κάθε περίπτωση που αυτή ήταν εφικτή (στον περιορισμένο χρόνο εκτός εκπαιδευτικών προγραμμάτων και κατά τη διαδρομή, όταν υπήρχε σήμα κινητής τηλεφωνίας, δεδομένου ότι υπάρχουν και περιοχές, π.χ. οι συνεχόμενες σήραγγες, χωρίς σήμα).

Όσο για την εκ των υστέρων διαμαρτυρία των γονέων στη στήλη της εφημερίδας σας «για την αυστηρότητα που επιδείχθηκε από τους εκπαιδευτικούς, με αποτέλεσμα να μην μπορούν να επικοινωνήσουν με τα παιδιά τους», είναι έωλη, εφόσον είχαν ενημερωθεί και συναινέσει για τις προϋποθέσεις συμμετοχής, ενώ είχαν και την αντίθετη επιλογή.

Είναι πάντως σημαντικό σχολείο και οικογένεια να συνεργάζονται με κοινούς στόχους και κατεύθυνση για την ομαλή και ολόπλευρη ανάπτυξη των παιδιών, που είναι ανάγκη να μάθουν να σέβονται τα όρια των πλαισίων που τίθενται σε κάθε περίπτωση».

Απάντηση συντάκτη

Αν και στο σχόλιο δεν αναφερόταν καν το σχολείο, η διευθύντρια επέλεξε με μακροσκελέστατη ανακοίνωση να το κάνει γνωστό προκειμένου να απαντήσει στις καταγγελίες γονέων προς τον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ για τη «δέσμευση» των κινητών των παιδιών τους με αποτέλεσμα οι ίδιοι να μην μπορούν να επικοινωνήσουν μαζί τους και να αγωνιούν.

Επί της ουσίας η διευθύντρια απαντά στους γονείς ότι ή δεν θα έπρεπε να στείλουν τα παιδιά τους στην εκδρομή ή αλλιώς να υποστούν το μαρτύριο της αγωνίας αν τα παιδιά τους έφθασαν καλά στον προορισμό τους.

Σχόλια
Δεν υπάρχουν σχόλια γι'αυτό το άρθρο
Αποστολή σχολίου
5
+
4
=