ΕΠΙΣΤΟΛΕΣ

Δημοτικές εκλογές: Τουρισμός. Αποτελεί κριτήριο στην επιλογή μας; Αφορά σε όλους ή όχι;

δημοτικές-εκλογές-τουρισμός-αποτελε-503235

Του Βισβίκη Νικόλαου,

Υποψηφίου Δημοτικού Συμβούλου Βόλου

με τον συνδυασμό Βόλος – Ανατροπή – Δημιουργία

Επί δεκαετίες (και μέχρι σήμερα) τα βασικά κριτήρια επιλογής μιας Δημοτικής Αρχής ήταν (και είναι) τα βασικά και προφανή: Χρηστή και έντιμη Διοίκηση, έργα υποδομής, διευκόλυνση στην καθημερινότητα του πολίτη (καθαριότητα, πράσινο, κυκλοφοριακές διευκολύνσεις των οχημάτων κ.λπ.), υποδομές στην Παιδεία, στον Πολιτισμό κ.λπ.

Ωστόσο ποτέ δεν εδόθη η ανάλογη βαρύτητα σε μία μάλλον μη προφανή δραστηριότητα του Δήμου, αλλά ίσως η σημαντικότερη: Η οικονομική ευημερία που προκύπτει από την αξιοποίηση των όποιων παραγωγικών δυνατοτήτων της πόλης. Αυτές να συντελούν αφενός στη δημιουργία προστιθέμενων οικονομικών αξιών – άρα ένα οικονομικό ντόμινο που άμεσα ή έμμεσα θα αγγίξει όλους τους πολίτες, (και μέσα από την αύξηση της κατανάλωσης) και αφετέρου στην αύξηση της απασχόλησης, κυρίως σε μια πόλη όπως ο Βόλος, που τη μαστίζει η υποαπασχόληση!

Συνεπώς, ο υποψήφιος δήμαρχος ή σύμβουλος απευθύνεται στη μέγιστη πλειοψηφία της πόλης που δεν ασχολείται και δεν την αφορά ο Τουρισμός, είτε γιατί δεν έχει επαγγελματική συνάφεια με αυτόν, είτε γιατί δεν είναι προφανή τα οφέλη, (αφού η πόλη μέχρι τώρα δεν έδωσε αυτές τις δυνατότητες). Θα σταθεί μάλλον ΑΔΙΑΦΟΡΟΣ!

Μια πόλη σαν το Βόλο, που δεν έχει επαρκή Βιομηχανική Παραγωγή, καθόλου Γεωργία ή Κτηνοτροφία, ωστόσο έχει όλες τις δυνατότητες αξιοποίησης του Τουρισμού, μία πόλη η οποία πράγματι επί δεκάδες ετών πασχίζει να φέρει τον Τουρισμό στον τόπο μας και αυτός δεν έρχεται, τι μπορεί να προτείνει κάποιος στον εκ πρώτης όψεως αδιάφορο πολίτη, ώστε αυτό να αποτελέσει σημαντικό κριτήριο στην ψήφο του;

Επιγραμματικά παραθέτουμε τις βασικότερες προτάσεις, οι οποίες μετά βεβαιότητας θα φέρουν τουρίστες σε μόνιμη βάση. Εννοείται ότι δεν υποτιμούμε τις σχολικές εκδρομές με προορισμό τον Βόλο, όπως και αθλητικές εκδηλώσεις ή οργανώσεις συνεδρίων, τουρισμός που ωστόσο δεν δίνει μεγαλύτερη δυναμική, από ότι πχ. σε αντίστοιχες πόλεις (Γιάννενα, Καβάλα, Καστοριά κ.λπ.).

  1. Ως σήμα κατατεθέν του Βόλου, η τριήρης της Αργούς, θα πρέπει να είναι σε περίοπτη θέση, προσβάσιμη, με το σχετικό Ψηφιακό Μουσείο της. Αντίστοιχα, στα Πευκάκια (υποθετικό χώρο απόπλου της), να στηθεί μία εικαστική σκηνή του απόπλου, με μία πλάκα με τα ονόματα των συμμετεχόντων στο «ταξίδι».

ΤΟ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΟ: Η ΑΡΓΩ ως μνημείο παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς, πρέπει να τεθεί υπό την αιγίδα της UNESCO (ή παρεμφερούς Οργανισμού).

  1. Ο τουρίστας στα πλαίσια ενός city tour, έως σήμερα δεν έχει να δει πχ. σε ένα κόμβο ένα άγαλμα που να παραπέμπει στον Ιάσωνα, σε έναν άλλο κόμβο έναν Κένταυρο, κλπ. ώστε ο ξεναγός να δίνει το οπτικό ερέθισμα στην ξενάγησή του.
  2. Το Αρχαιολογικό Μουσείο δεν είναι προσβάσιμο στα τουριστικά λεωφορεία (ένας λόγος που κατευθύνονται στα Μετέωρα). Πόσο δύσκολο είναι στην αναστροφή του Αναύρου να παραχωρηθεί μία έκταση πχ. 13 μ. (όσο το μήκος ενός λεωφορείου) επί 30 μ. για τη στάθμευση 4 έως 5 τουριστικών λεωφορείων, μειώνοντας χώρο από το τσιμέντο του χώρου του πάρκου?
  3. Παρ’ ότι ο Βόλος και η γύρω περιοχή συναρτάται με προσωπικότητες της Τέχνης, όπως ο Παπαθανασίου Βαγγέλης (Oscar Μουσικής) και ο Τζον Κασσαβέτης, παγκόσμια φυσιογνωμία του Κινηματογράφου, στο όνομα αυτών να θεσμοθετηθούν αντίστοιχα καλλιτεχνικά φεστιβάλ.
  4. Σημαντικότατο τουριστικό προϊόν του Βόλου είναι τα ΤΣΙΠΟΥΡΑΔΙΚΑ (βλέπε ΓΕΥΣΙΓΝΩΣΙΑ). Ωστόσο αυτό δεν αποτυπώνεται τουριστικά. Θα θέσουμε υπό διερεύνηση τη δυνατότητα στο υπέροχο λιμανάκι του Τελωνείου, το οποίο ήδη φιλοξενεί παραδοσιακά ψαροκάικα, στον ίδιο χώρο να δημιουργηθεί μια ξύλινη εξέδρα και (αν είναι εφικτό) η δημιουργία 4 έως 5 πετρόχτιστων, πηλιορείτικης κατασκευής τσιπουράδικων, ώστε όλο το σκηνικό να συνθέτει το «ΠΑΛΙΟ ΛΙΜΑΝΙ».
  5. 6. ΜΑΚΡΙΝΙΤΣΑ: Πρέπει να τεθεί υπό την αιγίδα της UNESCO ως μνημείο Παγκόσμιας Αρχιτεκτονικής Κληρονομιάς. Είναι αδιανόητο να υπάγεται το Αργυρόκαστρο της Αλβανίας κι όχι η Μακρινίτσα.
  6. Η ωραιότερη εικόνα του Βόλου – εκτός από την παραλία του και την Μακρυνίτσα, Πορταριά – είναι η πανοραμική του θέα μαζί με το σύνολο του Δ. Πηλίου, ακριβώς απέναντι, δηλαδή τα Πευκάκια. Η δημιουργία ενός αισθητικού πάρκου, με υλικά συμβατά στο φυσικό περιβάλλον, μπορεί να γίνει πόλος έλξης τουριστών, χάρη στην εξαιρετική θέα του.
  7. ΚΡΟΥΑΖΙΕΡΑ: Μπορεί να είναι αρμοδιότητα του ΟΛΒ, ωστόσο η Πόλη έχει λόγο δυναμικής παρέμβασης. Το κτήριο Κρουαζιέρας κτίστηκε στην κεντρική προβλήτα για δύο λόγους: α) για να αποφευχθεί το σημερινό σημείο παραβολής των πλοίων στην πιο υποβαθμισμένη περιοχή, κριτήριο που ποτέ δεν επέτρεψε τις ετήσιες προσεγγίσεις να είναι περισσότερες από 35 (εκτός εκτάκτων περιπτώσεων) και β) η παραβολή του στο κεντρικό λιμάνι για να διευκολύνει την άμεση πρόσβαση στην Αγορά του Βόλου. Η χρήση αυτού του κτιρίου άλλαξε με το μη πειστικό επιχείρημα του θαλάσσιου μικρού βυθίσματος της προβλήτας, που σαν πρόβλημα και προϋπήρχε και λυνόταν.
  8. Αφήσαμε στο τέλος τη σημαντικότερη παράμετρο, που αφορά στον Τουρισμό στο Βόλο: Επί τουλάχιστον 30 χρόνια, δεκάδες αποστολών του Δήμου επισκέπτονταν τις τουριστικές εκθέσεις στην Κ. Ευρώπη χωρίς αποτέλεσμα. Δηλαδή δεν καταμετρήθηκαν προστιθέμενες αξίες σε διαδοχικά καλοκαίρια στα καταλύματα του Βόλου. Ο λόγος προφανής: Ο εκδρομέας της Κ. Ευρώπης, προς την Ελλάδα με κριτήριο τα ξενοδοχειακά resorts δίπλα σε καθαρές και μεγάλες αμμουδιές, είναι προφανές ότι δε θα διαμείνει σε αστικό ξενοδοχείο του Βόλου για να κολυμπήσει στον Άναυρο. Ο Τουρισμός του Βόλου είναι αστικός (σε αντίθεση με αυτόν του Πηλίου).

Άρα αυτό το ανεπιτυχές target group (με στόχο την Κεντρική Ευρώπη), πρέπει να αλλάξει : Ο Βόλος πρέπει να απευθυνθεί σε τουρίστες που δεν ενδιαφέρονται για κολύμπι (όπως π.χ. ο Έλληνας επισκέπτεται το Παρίσι), αλλά να επισκέπτεται το Βόλο για την Ιστορία του (που ακόμη είναι στα σεντούκια του), τους Μύθους, το φυσικό του κάλλος και κυρίως τη γεωγραφική του θέση: ο Βόλος είναι στο μέσον των ενδιαφερόντων του αλλοδαπού τουρίστα που δεν έρχεται για διακοπές: ακτινωτές εξορμήσεις σε Αθήνα, Δελφούς, Μετέωρα, Βεργίνα, Θεσσαλονίκη, Σποράδες, Πήλιο κ.λπ. Άμεσο παράδειγμα αποτελούν οι Τούρκοι της Μ. Ασίας (πολυπληθείς, εύποροι, ταξιδεύουν & χειμώνα , αφού κι αυτοί έχουν θάλασσα το καλοκαίρι). Ήδη κατακλύζουν το Ανατολικό Αιγαίο και τη Θεσσαλονίκη. Ήδη η Αθήνα μάς πρόλαβε με επιβατηγό πλοίο από το Λαύριο.

Αντί επιλόγου: Όλα τα ανωτέρω αποτελούν μία σύνθεση καινοφανών προτάσεων, η επίτευξη των οποίων θα συμβάλλει στην οικονομική ανάπτυξη της πόλης μέσω του Τουρισμού, καθώς και στη συνολική αύξηση της Απασχόλησης.

Αυτές είναι οι προτάσεις μας. Προτάσεις που δεν έχουν άλλες παρατάξεις, προτάσεις που τελικά μας αφορούν όλους, παρότι δεν είναι προφανής η επίδρασή τους σε όλους μας

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου