ΕΠΙΣΤΟΛΕΣ

Παιδεία: Βάση πολιτικής και πολιτική βασικών αρχών

παιδεία-βάση-πολιτικής-και-πολιτική-β-515568

Σκέψεις και δεσμεύσεις για συνεχή υποστήριξη και ανέλιξη

Παιδεία ως όρος και έννοια αφορά το σύνολο των διεργασιών και των υπηρεσιών στην ανάπτυξη μόρφωσης και καλλιέργειας, ενημέρωσης και κατάρτισης. Παιδεία ως όρος και έννοια δεν αφορά μόνον παιδιά, εφήβους και νέους άλλωστε ο όρος «Διά βίου μάθηση» έχει διαδοθεί και βαθειά πλέον εδραιωθεί στη συνείδηση όλων μας ως δικαίωμα και κατάκτηση.

Ο Βόλος, πόλη με βαθειά παράδοση σε θέματα που αφορούν στην εκπαίδευση, δικαιούται να τιμά το ένδοξο παρελθόν του υποχρεούται ωστόσο να αναμετριέται με το παρόν για να υπάρχει ευοίωνο μέλλον. Η λειτουργία στις αρχές του περασμένου αιώνα πρότυπων σχολείων, η δημιουργία ταυτόχρονα σχολικών μονάδων που έγραψαν ιστορία αποτελεί παρακαταθήκη και λαμπρό παράδειγμα εξέλιξης αποδεικνύοντας ότι η μόρφωση και η παιδεία είναι αναπόσπαστα τμήματα της εκπαίδευσης.

Η Δημοτική Αρχή Βόλου, με αίσθηση ευθύνης και κυρίως με σεβασμό σε ότι παρέλαβε με την ανάληψη των καθηκόντων και των σχετικών αρμοδιοτήτων κατάφερε να ολοκληρώσει ένα σημαντικό πρόγραμμα έργων δίνοντας βαρύτητα στις υποδομές και στην λειτουργικότητα των σχολικών μονάδων όλων των βαθμίδων, όλων των δημοτικών ενοτήτων. Παράλληλα βεβαιώθηκαν κατευθυντήριες γραμμές για την ανάδειξη δομών που υπηρετούν την παιδεία με την ταυτόχρονη αναζήτηση νέων δεδομένων που αξιοποιήθηκαν με προγράμματα και ημερίδες, με ανοικτές εκδηλώσεις και άλλες διοργανώσεις που έτυχαν αποδοχής και στέφθηκαν με επιτυχία.

Η αναζήτηση και εξεύρεση νέων δεδομένων για την αντιμετώπιση δυσκολιών και δυσχερειών συνέθεταν την καθημερινότητα υπευθύνων και αρμοδίων. Ένας συνεχής διάλογος, ατέρμονες συζητήσεις, μόνιμη αγωνία με βάση τα θέματα που αφορούν το πιο σημαντικό και πιο ευαίσθητο κομμάτι της κοινωνίας μας : το μέλλον στο πρόσωπο των παιδιών μας.

Προγραμματισμός και όραμα θα μπορούσε να τεθεί ως τίτλος ή επικεφαλίδα της δικής μας θέσης και άποψης στα θέματα Παιδείας. Η θέση αυτή ως απόρροια σχετικής έρευνας αλλά και αξιοποίησης όλων όσων έπρεπε να συνεχιστούν ως όφειλαν και ωφελούν δεν είναι απαραίτητα εύκολη διεργασία. Δεν πρόκειται για απλό συγκερασμό θέσεων αλλά και ισόρροπη οριοθέτηση προσώπων και αρμοδιοτήτων στο πλαίσιο ενός απόλυτα ζωντανού δεδομένου που είναι η ανθρώπινη ύπαρξη ως δάσκαλος και μαθητής, ως εκπαιδευτής και εκπαιδευόμενος, ως συνεργάτης και συντελεστής.

Η πρόσκληση λειτούργησε ως πρόκληση για όλους. Κι ήταν ένα παιχνίδι άλλοτε με κλειστά και άλλοτε με ανοικτά χαρτιά. Πάντα υψηλού ρίσκου και σχετικής αγωνίας. Ήταν και είναι το πιο ζωντανό και το πιο ζωτική σημασίας πεδίο – πολυπρόσωπο, πολλών εναλλαγών σε θέματα και ενότητες. Είναι ωστόσο η χαρά της δημιουργίας που συνάδει με την παιδεία, που οδηγεί στο μέλλον και στο άγνωστο, στο ελπιδοφόρο αύριο που σηματοδοτείται από το παρόν.

Σημείο αιχμής η περίοδος που διανύουμε και που θα κρίνει το μέλλον και την εξέλιξη τόσων διεργασιών και έντονου προγραμματισμού. Με την επανεκλογή της η παρούσα Δημοτική Αρχή δεν θα έχει απλά την ευκαιρία συνέχισης του έργου της στον τομέα της Παιδείας θα έχει τη δύναμη και τη δυνατότητα με πείρα και γνώση να ορίσει συντεταγμένες με βάση όσα έγιναν και καθόρισαν την έως τώρα πορεία. Η συνέχεια θα είναι η εξέλιξη όσων αρμόζουν και ορίζουν βαθμίδες και παράπλευρες δράσεις, προγράμματα και υποδομές.

Παιδεία ως έννοια και πράξη, ως αντίληψη και εφαρμογή, είναι ένα ευρύ πεδίο δράσης και πρόκλησης καθώς το όραμα γίνεται πράξη με τη δυναμική της συνεργασίας και της ενεργής υποστήριξης της Δημοτικής Αρχής για την οποία αποτελεί βασική προτεραιότητα.

Της Δέσποινας Κότογλου, Αντιδημάρχου Κοινωνικής Αλληλεγγύης Δήμου Βόλου, υποψήφιας δημοτικής συμβούλου Βόλου με τον Αχιλλέα Μπέο

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου