ΕΠΙΣΤΟΛΕΣ

Βιώσιμα σχολεία με τη στήριξη της Τοπικής Αυτοδιοίκησης

βιώσιμα-σχολεία-με-τη-στήριξη-της-τοπι-537679

Του Δημήτρη Κουτσού,

υποψήφιου δημοτικού συμβούλου Βόλου

με την παράταξη «Βόλος Εξυπνη Πόλη»

Ο Δήμος, με τους πόρους και τις οργανωμένες υπηρεσίες που διαθέτει, μπορεί να βοηθήσει καθοριστικά στην ομαλή λειτουργία των σχολείων και στη διασφάλιση της απρόσκοπτης φοίτησης των μαθητών. Ειδικά μέσα στις συνθήκες κρίσης που συνεχίζουμε να βιώνουμε ως χώρα, η Τοπική Αυτοδιοίκηση αποκτά όλο και πιο σημαίνοντα ρόλο στην υποστήριξη και αναβάθμιση της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Αυτά θα έπρεπε να είναι αυτονόητες παραδοχές και στην περίπτωση της πόλης μας.

Ωστόσο με τη σημερινή δημοτική αρχή κάτι τέτοιο ατυχώς απέχει από την πραγματικότητα. Γιατί, αντί να δημιουργήσει δίκτυα και δομές για την ασφαλή μετακίνηση των μαθητών, να φροντίσει για την ανακούφιση παιδιών που αντιμετωπίζουν οικονομικά προβλήματα αλλά και για την επίλυση χρόνιων διδακτηριακών ζητημάτων, η σημερινή δημοτική αρχή παρέμεινε στα σοβαρά αυτά θέματα σε μεγάλο βαθμό απλός θεατής. Αυτό ήταν το συμπέρασμα που προέκυψε από τις συναντήσεις της παράταξής μας με τους διευθυντές και άλλους υπηρεσιακούς παράγοντες της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας.

Σχετικά με το πρώτο ζήτημα, αυτό της ασφαλούς μετακίνησης των μαθητών από και προς το σχολείο μέσα από δρόμους και διασταυρώσεις με συνεχή κυκλοφορία οχημάτων, η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας και σε συνεργασία με το ΤΕΕ Μαγνησίας προχώρησε στον σχεδιασμό ασφαλών διαδρομών. Η δημοτική αρχή όμως αδιαφόρησε για το θέμα σαν να είναι κάτι επουσιώδες, σαν να μην πρόκειται για την ασφάλεια χιλιάδων παιδιών που μετακινούνται καθημερινά στους δρόμους. Αντίθετα, για την παράταξη «Βόλος Εξυπνη πόλη» και την επικεφαλής κ. Νάνσυ Καπούλα το θέμα των ασφαλών διαδρομών κατέχει κομβική θέση στον προγραμματισμό για βιώσιμα σχολεία.

Οσον αφορά στο δεύτερο ζήτημα, αυτό της ανακούφισης των οικονομικά αδύνατων μαθητών, φέτος η διάθεση από τον Δήμο δεκατιανού ξεκίνησε με μεγάλη καθυστέρηση και μάλιστα μετά από πίεση της αντιπολίτευσης. Ενώ τα τελευταία χρόνια το σημαντικό αυτό έργο υπηρετούν με συνέπεια και τακτικότητα μόνο οι ενορίες, που προσφέρουν όχι μόνο το δεκατιανό αλλά συχνά και πρωινό, και περιστασιακά οι σχολικές επιτροπές. Πόσο θα επιβάρυνε άραγε έναν Δήμο που διαθέτει με ευκολία μεγάλα ποσά για έργα εντυπωσιασμού, να διαθέσει εξαρχής και ένα μικρό κονδύλι για την αντιμετώπιση του υποσιτισμού των μαθητών; Επιβεβλημένο έργο του Δήμου, λοιπόν, είναι να αξιοποιεί τους πόρους και τις δομές του για να προσφέρει κάθε δυνατή υπηρεσία στον κοινωνικό τομέα και να γίνεται ουσιαστικός αρωγός όσων συμπολιτών μας βρίσκονται σε ανάγκη. Εμείς θέλουμε την Τοπική Αυτοδιοίκηση στο πλευρό των άπορων μαθητών με κάθε τρόπο, από την διάθεση δεκατιανού και γραφικής ύλης μέχρι και την παροχή μαθημάτων διδακτικής ενίσχυσης.

Τέλος, όσον αφορά στη συντήρηση των διδακτηρίων, η κατάσταση είναι προβληματική και ο κατάλογος των παρεμβάσεων που επείγουν να γίνουν στις σχολικές μονάδες δεν έχει τέλος. Ο χρόνος αναμονής ωστόσο αριθμεί συχνά πολλούς μήνες. Όποιος συμπολίτης παρατηρήσει ένα σχολείο της γειτονιάς του θα διαπιστώσει και μόνος του τα προβλήματα.

Η δημιουργία ενός υγιεινού και ευχάριστου σχολικού περιβάλλοντος, μέσα στο οποίο μαθητές και εκπαιδευτικοί θα νιώθουν ασφαλείς, χωρίς κινδύνους από ξεκολλημένους σοβάδες και υγρασίες, όπου κανένας μαθητής δε θα υποσιτίζεται και κανένας δε θα διακινδυνεύει για να φτάσει, είναι μία από τις πρωταρχικές αρμοδιότητες του Δήμου. Κάτι τέτοιο όμως απαιτεί σωστή ιεράρχηση των προτεραιοτήτων, σεβασμό για τη γνώση, αγάπη για τα παιδιά και μεράκι για την ενίσχυση της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Και δεν μπορεί να επιτευχθεί με επιλεκτικές στηρίξεις και αποσπασματικές ενέργειες. Χρειάζεται σχέδιο και αποτελεσματικότητα. Απαιτείται μια νέα αντίληψη για τη σχέση τοπικής αυτοδιοίκησης και εκπαιδευτικής κοινότητας, μια νέα ουσιαστική σχέση συνεργασίας και αρωγής που η παράταξή μας «Βόλος Έξυπνη Πόλη» είναι αποφασισμένη να διαμορφώσει.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου