ΕΠΙΣΤΟΛΕΣ

Δημοφιλή αγγλόφωνα μεταπτυχιακά

δημοφιλή-αγγλόφωνα-μεταπτυχιακά-680136

Του Δημήτρη Αντωνίου,

καθηγητή Αγγλικής Β.Α., κατόχου Masters Παιδαγωγικής και Γλωσσολογίας

aglo.academia@gmail.com

Ο τίτλος του άρθρου προέρχεται από την «ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ» της 2-12-2018. Το συγκεκριμένο θέμα παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον τόσο για το ευρύ κοινό, όσο και για το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας πιο συγκεκριμένα, διότι μεταξύ των ελληνικών πανεπιστημίων που προσφέρουν αγγλόφωνα προγράμματα μεταπτυχιακών σπουδών δεν αναφέρεται το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, αν και είναι γνωστό για τις καινοτόμους ιδέες του και εφαρμογές.

Σύμφωνα με το άρθρο το Πανεπιστήμιο Αθηνών προσφέρει 11 προγράμματα αγγλόφωνων μεταπτυχιακών σπουδών, το Πανεπιστήμιο Πατρών προσφέρει 11 και το Α.Π.Θ. προσφέρει 7.

Μεταξύ άλλων το άρθρο επισημαίνει: «Τα ΑΕΙ «μιλούν» Αγγλικά. Από τα 1000 προγράμματα τα 86 είναι αγγλόφωνα. Τα 64 έχουν δίδακτρα 1.000 € και φθάνουν έως και 10.000 €».

Οι τομείς με τα περισσότερα προγράμματα: Θετικών Επιστημών 28, Τεχνολογικών Επιστημών 27, Οικονομίας – Διοίκησης 17, Ανθρωπιστικές Σπουδές 11.

Τα αγγλόφωνα μεταπτυχιακά προγράμματα στις Παιδαγωγικές σχολές του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας θα μπορούσαν κάλλιστα να αποτελέσουν τον ακρογωνιαίο λίθο για τη διδασκαλία της Αγγλικής σε νηπιαγωγεία και δημοτικά σχολεία. Η ιδέα ως μέθοδος διδασκαλίας της Αγγλικής χρησιμοποιώντας νηπιαγωγούς και δασκάλες έχει εφαρμοστεί κατά κόρον και επί σειρά ετών από τον γράφοντα και τις συνεργάτιδές του με άκρως εντυπωσιακά αποτελέσματα, τα οποία ποτέ από κανέναν δεν διαψεύστηκαν, ούτε αμφισβητήθηκαν. Άλλωστε πώς θα μπορούσαν να αμφισβητηθούν όταν μαθητές 10, 11 και 12 ετών αποκτούσαν First Certificate και Proficiency και τα ονόματά τους με τις φωτογραφίες τους έβλεπαν τα φώτα της δημοσιότητος;

Το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, εν προκειμένω, θα μπορούσε κάλλιστα να δημιουργήσει ορισμένα προγράμματα αγγλόφωνων μεταπτυχιακών σπουδών και να καταστεί ο Βόλος πόλος έλξης μεταπτυχιακών σπουδών όχι μόνον Ελλήνων αλλά και φοιτητών του εξωτερικού και κατ’ αυτόν τον τρόπο να ενισχυθεί τόσο ο ακαδημαϊκός τομέας, όσο και ο τομέας του τουρισμού σε μόνιμη βάση. Κάποιες εκατοντάδες ξένων φοιτητών στο Βόλο για αγγλόφωνα μεταπτυχιακά προγράμματα θα εσήμαινε ισχυρή βελτίωση της οικονομίας και φυσικά δεκάδες ή εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ. Είμαι στη διάθεση του Δήμου καθώς και του Πανεπιστημίου να προσφέρω αφιλοκερδώς τις υπηρεσίες μου, τις γνώσεις μου αλλά και τις εμπειρίες μου.

Πρώτο στάδιο ενός αγγλόφωνου μεταπτυχιακού προγράμματος για νηπιαγωγούς και δασκάλους θα έπρεπε να είναι ένα Foundation Course στο οποίο όλοι οι υποψήφιοι του προγράμματος θα «ομοιογενοποιούσαν» τα Αγγλικά τους, διότι καθώς όλοι γνωρίζουμε πως τα πιστοποιητικά γλωσσομάθειας μπορεί να φαίνονται τα ίδια μεταξύ τους αλλά οι διαφορές μεταξύ τους είναι τεράστιες και τούτο βγαίνει στην επιφάνεια μερικά χρόνια μετά την απόκτησή τους.

Σε ένα Foundation Course οι υποψήφιοι αγγλόφωνων μεταπτυχιακών σπουδών θα διδάσκονταν στοιχειώδη phonetics, voice and articulation, fluency in public speech and complete divorce of the Greek language when they speak English. Οι αναγνώστες που δεν γνωρίζουν Αγγλικά ας επικαλεστούν τη βοήθεια των παιδιών τους και των εγγονών τους να μεταφράσουν τα γραφούμενα.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου