ΕΠΙΣΤΟΛΕΣ

Λαϊκισμός vs Μπέου

λαϊκισμός-vs-μπέου-734379

Του Τάσου Γ. Καπουρνιώτη, αρχιτέκτονα

e-mail: [email protected]

Γεγονός των ημερών στην πόλη μας… Η αναγόρευση του Μανώλη Γλέζου ως επίτιμου διδάκτορα του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας. Η εκδήλωση έγινε στον κατάμεστο χώρο του αμφιθέατρου «Ιωάννης Κορδάτος» του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας. Οι προσκεκλημένοι πολλοί επώνυμοι, ανώνυμοι και κάθε κοινωνικής τάξης, άλλωστε αν δεν κάνω λάθος η είσοδος ήταν ελεύθερη. Όλοι όσοι… εκτός όμως από τον απρόσκλητο νυν δήμαρχο!

Ο πρόεδρος του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης Παναγιώτης Πολίτης δήλωσε πως στην εκδήλωση δεν κλήθηκε ο δήμαρχος Βόλου.

Χαρακτηριστικά απευθυνόμενος στον Μανώλη Γλέζο μεταξύ των άλλων είπε: «Δεν κλήθηκε η Δημοτική Αρχή γιατί δεν συνάδει με αυτό που είναι η πόλη»…

«Σήμερα στο αμφιθέατρο έχουν έλθει να σε καλωσορίσουν άνθρωποι από όλη τη Θεσσαλία. Εδώ είναι ο Βόλος των κοινωνικών αγώνων και των κινημάτων. Όχι όμως και του δημάρχου που δεν κλήθηκε γιατί δεν συνάδει με αυτό που ήταν, είναι και θα είναι αυτή η πόλη».

Αλήθεια αυτό το «ήταν, είναι και θα είναι» κάποια στιγμή θα πρέπει να το μάθουμε και εμείς, προσωπικά όπου πάω και ακούν πως είμαι από τον Βόλο κοιτώντας με σημασία μου λένε «Α!.. τυχερέ τα ωραία τσιπουράδικα!».

Θα επανέλθω γι’ αυτό σε άλλη επιστολή…

Από την άλλη ο νέος πρύτανης του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας Ζήσης Μαμούρης επισήμανε, προλογίζοντας την εκδήλωση, τη συμβολή του συγκεκριμένου Τμήματος στην εκπαίδευση δασκάλων και στάθηκε στις παρεμβάσεις του Παιδαγωγικού Τμήματος στην κοινωνία, όπως στο θέμα των προσφύγων.

ΑΡΑ σε γενικές γραμμές στην αρχή της παραδοχής οποιασδήποτε ύπαρξης και παρουσίας.

Αλλά και η αντιπρόεδρος του ίδιου τμήματος Μαρία Παπαρούση επισήμανε ότι ο εκπαιδευτικός οφείλει να συμβάλλει στην κοινωνική αλλαγή και να διαθέτει κοινωνική συνείδηση για την προαγωγή ιδεών και πρακτικών για την προστασία κάθε διαφορετικότητας.

ΑΡΑ της πλήρους αποδοχής και όχι της απόρριψης.

Ο ίδιος ο Μανώλης Γλέζος είπε: «Παθιάζομαι για τις απόψεις μου, αλλά ποτέ δεν ισχυρίζομαι ότι δεν πρέπει να αμφισβητηθούν. Τίθενται προς κρίση όλων».

ΑΡΑ ο νοών (εκτός του Παναγιώτη –Τάκη/Τάκαρου όπως τον φωνάζουν – Πολίτη).. νοείτω.

Ας δούμε όμως σφαιρικά τον όρο «Πανεπιστήμιο», αν ξεπεράσουμε την επιστημονική διδασκαλία για εξειδίκευση, στη γενική του ερμηνεία θα μπορούσε να είναι ο οποιοσδήποτε χώρος ή κατάσταση, μέσα στην οποία αποκτά κανείς πολύτιμες εμπειρίες και γνώσεις (π.χ. Πανεπιστήμιο της ζωής).

ΑΡΑ δεν έχει κανείς το δικαίωμα της παρεμπόδισης αυτής της επίτευξης ή της συμμετοχής σε αυτή τη διαδικασία.

Αλλά ποιος είναι ο Παναγιώτης Πολίτης που απαξίωσε μετά βδελυγμίας την παρουσία του δήμαρχου;

Το βιογραφικό του αναφέρει: Αναπληρωτής καθηγητής του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστήμιου Θεσσαλίας με γνωστικό αντικείμενο «Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνίας στην Εκπαίδευση – Διδακτική της Πληροφορικής».

Κάτοχος πτυχίου Φυσικής από το Πανεπιστήμιο Πατρών και στη συνέχεια μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών και διδακτορικού στον τομέα της Διδακτικής της Πληροφορικής από το Πανεπιστήμιο Denis Diderot Paris 7.

Στα ερευνητικά του ενδιαφέροντα συμπεριλαμβάνονται: Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνιών στην Εκπαίδευση, Ανάπτυξη, αξιολόγηση και διδακτική αξιοποίηση εκπαιδευτικού λογισμικού, συνεργατικά διαδικτυακά περιβάλλοντα μάθησης, υπερμέσα και πολυμέσα στην εκπαίδευση, διδακτική πληροφορικής, ανοικτή και εξ αποστάσεως εκπαίδευση.

Ακόμη κατέχει: Πτυχίο Φυσικού Τμήματος, Πανεπιστημίου Πατρών, δίπλωμα Εξειδίκευσης (DEA) στη Διδακτική της Πληροφορικής, Universite PARIS 7, FRANCE, διδακτορικό στη Διδακτική των Επιστημών, ειδικότητα Πληροφορική, Universite PARIS 7, FRANCE.

Κούρασα!… Επρεπε όμως να δείξω πως πρόκειται για αξιόλογο επιστήμονα και παρόλα αυτά, κάνοντας μια αναδρομή ανατρέχοντας στο παρελθόν, αλλά και παρόν του, θα δούμε πως στην πόλη που αναφέρεται για τις αρετές της που κινδυνεύουν από τον δήμαρχο και την παρέα του, ο ίδιος δεν έχει προσφέρει απολύτως τίποτα ή έστω δεν φρόντισε να τα μάθουμε από την εφαρμογή και απόδοση.

Η ηρωική παρουσία του στη Γάζα, αλλά και τελευταία η οργάνωση της τελετής τίμησης του Μανώλη Γλέζου παραπέμπουν μέσα στον 21ο αιώνα, σε εποχές Τσε Γκεβάρα. Ενέργειες που φανερώνουν παρωχημένο λαϊκισμό. Η δε απαξίωση του δημάρχου απροκάλυπτη προσπάθεια υποβίβασής του.

Αλλωστε συνάδει με τα λεγόμενα και πεπραγμένα της αντιπολίτευσης, ενέργεια ανεπίτρεπτη για έναν πανεπιστημιακό.

Από την άλλη ο ίδιος σε συνέντευξή του έχει πει: «Ως Παιδεία θεωρείται το αποτέλεσμα της νοητικής και ψυχικής καλλιέργειας ενός ατόμου…, ακόμη ότι αυτή «συνδιαμορφώνεται και από ερεθίσματα και προσλαμβάνουσες που προέρχονται από το οικογενειακό και το ευρύτερο κοινωνικό και πολιτισμικό περιβάλλον… και ότι «συνεχίζει να οικοδομείται σε όλη τη διάρκεια της ζωής του ατόμου».

Επομένως όταν αποκλείεις κάποιους από πολιτιστικές εκδηλώσεις… αντιβαίνεις στα λεγόμενα και τις αρχές σου.

Με την άποψη αυτή είναι σύμφωνη και η δήλωση της Πρυτανείας: «Η πρόσκληση όλων των εκπροσώπων των πολιτικών και στρατιωτικών αρχών του τόπου στις επίσημες εκδηλώσεις του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας αποτελεί αυτονόητη υποχρέωση των Πρυτανικών Αρχών και της Διοίκησης του ιδρύματος. Κάθε παρέκκλιση από αυτή τη βασική αρχή συνιστά θεσμικό ατόπημα και δεν συμβάλλει στην εμπέδωση της δημοκρατίας στον τόπο μας.

Η εκπλήρωση των θεσμικών ρόλων μας αλλά και η προάσπιση της ελευθερίας του λόγου αποτελούν από κοινού και ισοβαρώς μέριμνα κάθε πανεπιστημιακού δασκάλου αλλά και συνταγματική μας υποχρέωση».

Και συνεχίζοντας:

«Κάθε άλλη ενέργεια και συμπεριφορά συνιστά, εκ μέρους του Π.Θ., βαρύ θεσμικό ατόπημα και αντιδημοκρατική πράξη, που αντίκειται όχι μόνο στους σκοπούς της λειτουργίας ενός ανώτατου εκπαιδευτικού Ιδρύματος, αλλά ακόμη και στην στοιχειώδη ευπρέπεια και την κοινή λογική».

Συμπέρασμα πρακτικό: Ασύστολα προκατειλημμένη Ατοπία!

Συνέπεια ηθική: Αφού ο κάθε δήμαρχος, ο οποιοσδήποτε που εκλέγεται, αντιπροσωπεύει ως πρώτος πολίτης όλους τους άλλους ΕΜΑΣ, τότε ο συγκεκριμένος αποκλεισμός ισχύει για όλους μας.

Αν δεν είναι αρεστός αυτό θα το κρίνουν αβίαστα και ανεπηρέαστα, αυτοί που τον εξέλεξαν όταν θα κληθούν να το ξανακάνουν, κανένας δεν εξουσιοδοτείται εκμεταλλευόμενος την ακαδημαϊκή θέση του να τους επιβάλλει την άποψή του.

Η συμπεριφορά της Πρυτανείας θυμίζει την αντίστοιχη των σημερινών κυβερνόντων, άλλα πρεσβεύουμε και άλλα κάνουμε.

Ο νέος πρύτανης ήταν παρών, προλόγισε άλλωστε την εκδήλωση, και ήταν αυτήκοος της δήλωσης του Παναγιώτη – Τάκη/Τάκαρου – Πολίτη, τι έκανε; Μια δική του αντίθετη δήλωση… θα αρκούσε.

Επίσης ο Μανώλης Γλέζος, ο οποίος μια ζωή αγωνιζόταν και αγωνίζεται για την ελευθερία και τη Δημοκρατία, δεν θα έπρεπε να αντιδράσει;

Είναι τυχαίο που όλα αυτά συνάδουν με την αντιπολιτευτική συμπεριφορά συγκεκριμένων ατόμων, που εκμεταλλευόμενα τη σύγχρονη τεχνολογία (F.B.), προσπαθούν να παρουσιάσουν τη Δημοτική Αρχή σαν το ό,τι χειρότερο έχει περάσει από αυτή την πόλη.

Το οξύμωρο στην περίπτωση είναι πως οι συμπεριφορές τους δεν διαφέρουν σε τίποτε από αυτές που άδικα προσάπτουν στον δήμαρχο.

Ένα από τα όπλα της Δημοκρατίας είναι ο διάλογος, όπως επίσης η χωρίς προκαταλήψεις δυνατότητα προσωπικής παρουσίας, επαφής.

Όταν αυτά τα αποκλείεις και μάλιστα αυθαίρετα τότε είναι περιττό να επιμένεις και να λες: «Σε πανεπιστημιακό χώρο ελευθερίας της έκφρασης και ειδικότερα σε εκδήλωση απόδοσης τιμής σε έναν αγωνιστή της δημοκρατίας, πεπραγμένα της τρέχουσας δημοτικής αρχής δυστυχώς δεν της επιτρέπουν να χωράει».

Αν ο Παναγιώτης Πολίτης, αλλά και όλοι οι άλλοι, έχουν κάποιες συγκεκριμένες αποδείξεις για όλα όσα λένε στις λαϊκιστικές πράξεις εντυπωσιασμού και κατηγόριες τους, ας μας τις παρουσιάσουν.

Μιλούν για κομπίνες, λαμογιές, απάτες, βολέματα ημετέρων, ας τα αποδείξουν και εμείς μαζί τους.

Όμως συνήθως πράττουν εκμεταλλευόμενοι τις διάφορες περιστάσεις που δημιουργούν εφευρίσκοντας από το τίποτα, με κύρια εφόδια την κοροϊδία και τον αποπροσανατολισμό, στην προσπάθειά τους να αποκομίσουν οφέλη.

Ξέρετε… Ο υπό κατηγορία δήμαρχος και η ομάδα του, δεν πήγαν στη Γάζα για να προστατεύσουν τους εκεί δεινοπαθούντες, φροντίζουν όμως για τους εδώ!

Κάθε μέρα προσπαθούν να κατεβάσουν αντί για σημαίες, τα πέπλα της μιζέριας που σκεπάζουν αυτή την πόλη και μέχρι σήμερα το έχουν καταφέρει.

Η αλλαγή φαίνεται άλλωστε από τις ποικίλες αντιδράσεις του ένοχου κατεστημένου.

Παρά τα εμπόδια που δημιουργούν οι αντίπαλοί τους, προσπαθούν να καλυτερεύσουν τη διαβίωση όλων.

Να είστε σίγουροι πως αν αυτό γίνει, τότε δεν θα ενδιαφέρεται για τη Γάζα μόνο ο Παναγιώτης Πολίτης, αλλά και πολλοί άλλοι.

Ως αρχιτέκτονας γνωρίζω πως κύρια αρχή της αρχιτεκτονικής είναι ότι οι συνθήκες ζωής άρα χώρου, περιβάλλοντος, διαμορφώνουν χαρακτήρες, γι’ αυτές τις συνθήκες πρέπει να ενδιαφερθούμε πρώτα για να μπορούμε να ενδιαφερόμαστε και για τους άλλους.

Ναι!… Ο δήμαρχος βρίζει, βρίζει όμως αυτούς που του δημιουργούν εσκεμμένα παράλογα εμπόδια, αυτούς για τους οποίους η απάτη είναι προτέρημα, μιλά στα ίσια δεν κρύβεται, αντιδρά στην ασύστολη υποκρισία, στον πολιτικό φανατισμό, στην κοροϊδία, στις υπεκφυγές.

Ενέργειες που τελικά, πολλοί θα ήθελαν να κάνουν αλλά δεν το τολμούν ακολουθώντας ξεπερασμένες αντιλήψεις και ηθικά ταμπού.

ΝΑΙ! Μπορεί να κάνει και λάθη, αλλά ποιος δεν κάνει;

Άλλωστε το λάθος είναι αναπόσπαστο στοιχείο του σωστού, της προσπάθειας, της εξέλιξης.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου