ΕΠΙΣΤΟΛΕΣ

Ο μύθος των ιδιαίτερων μαθημάτων

ο-μύθος-των-ιδιαίτερων-μαθημάτων-321004

Του Γιάννη Γεωργούδη, ειδικού παιδαγωγού

Οι αντιλήψεις των ανθρώπων έχουν διευρυνθεί και καθημερινά βλέπουμε να καταρρίπτονται συνήθειες και νοοτροπίες. Συνήθειες και πιστεύω που θεωρούσαμε πανάκεια, σήμερα αποδεικνύονται ότι αποτελούν μύθους.

Μεταπολεμικά, όσοι άνθρωποι ήταν ευτραφείς και υπέρβαροι θεωρούνταν άρχοντες και πλούσιοι για τους άλλους. Σήμερα το πάχος θεωρείται αποδεδειγμένη αρρώστια. Όσοι γονείς δεν έστελναν τα παιδιά τους σε δημόσιο σχολείο ή σε ομαδικό φροντιστήριο, αλλά τα έστελναν σε ιδιωτικό ή τους έκαναν ιδιαίτερα μαθήματα στο σπίτι, θεωρούνταν δείγμα ευπορίας και νεοπλουτισμού.

Αυτές οι στρεβλές αντιλήψεις των γονέων, να επιλέγουν για τα παιδιά τους ιδιαίτερα μαθήματα, με την αίσθηση ότι το γενικό όφελος θα είναι μεγαλύτερο, αποδεικνύονται σε λίγο χρόνο ότι είναι ένας μύθος.

Το ομαδικό μάθημα αναπτύσσει ποικιλοτρόπως τις ψυχο-αντιληπτικές ικανότητες του μαθητή και τον κάνει ενεργό και συναγωνιστικό. Μέσα στην οργανωμένη ομάδα ο μαθητής επιβάλλεται να πειθαρχεί πρώτα στον εαυτό του και στη συνέχεια στο ομαδικό σχολικό περιβάλλον, που θέτει όρια και κανόνες. Η ομάδα ενεργοποιεί και προάγει τη μάθηση, δεν απομονώνει, αντιθέτως κοινωνικοποιεί. Με την παρουσία συμμαθητών το μάθημα γίνεται ζωντανό κι ενδιαφέρον, μέσα από τις ομαδικές δραστηριότητες και τη συνεργασία. Τα λάθη των συμμαθητών διορθώνονται και προάγουν την εμπέδωση, μέσω των επαναλήψεων. Τα οργανωμένα σχολεία ομαδικής διδασκαλίας δίνουν τη δυνατότητα στους μαθητές να μαθαίνουν με εναλλακτικές μεθόδους σύγχρονης τεχνολογίας.

Είναι λυπηρό να διαπιστώνει ο γονιός μετά από κάποια χρόνια, ότι η επιλογή των ιδιαίτερων μαθημάτων για το παιδί του, ήταν μία λανθασμένη επιλογή δίχως πισωγύρισμα. Τις περισσότερες φορές τα ανεπίσημα και σκιώδη ιδιαίτερα μαθήματα παρέχουν μία ανεπαρκή κι αμφιβόλου ποιότητας μάθηση στο μαθητή.

Τα ιδιαίτερα μαθήματα παραμένουν ωφέλιμα στις περιπτώσεις ενισχυτικής διδασκαλίας λόγω μαθησιακών δυσκολιών και στη συμπλήρωση κάποιων μαθησιακών κενών του μαθητή.

Τέλος, ας μη ξεχνάμε ότι τα ιδιαίτερα μαθήματα αποτελούν μία μεγάλη πληγή, τόσο στην παραοικονομία, όσο και στην ανεξέλεγκτη ποιοτική μάθηση των μαθητών.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου