Η Οδήγηση

Τελευταία ενημέρωση: 2017-03-01, 12:58:51
Η Οδήγηση

Του Περικλή Αργύρη, Βρυξέλλες

 

Παίρνω καινούργιο αυτοκίνητο και το πρώτο που με ρωτούν οι Έλληνες είναι «πόσα κυβικά έχει         ;». Το αυτοκίνητο έχει τόσα πολλά χαρακτηριστικά που είναι πολύ πιο αξιόλογα, αλλά για τον Έλληνα οδηγό το πιο σημαντικό είναι η δύναμη της μηχανής. Όλα τα άλλα χαρακτηριστικά είναι δευτερεύοντα και για αυτό αγοράζει το πιο δυνατό αυτοκίνητο που μπορεί.

Τα περισσότερα είναι BMW, διότι τους δίνει την ταχύτητα, κάτι που τους προσφέρει μία μεγάλη ηδονή, μία τρέλα, και τα περισσότερα είναι με ταχύτητες, διότι κάποιος τους έχει πει ότι τα αυτόματα δεν αναπτύσσουν μεγάλη ταχύτητα! Αυτή η μανία με τα BMW είναι και στο εξωτερικό με τον Έλληνα, οι περισσότεροι έχουν αυτά τα αυτοκίνητα ή τα άλλα με μεγαλύτερο κυβισμό. Ο μεγάλος κυβισμός, η λατρεία του Έλληνα για να μπορεί να αναπτύσσει μεγάλη ταχύτητα.

Η γνωστή πραγματική και σωστή οδήγηση δεν είναι η ταχύτητα, αλλά η απόλαυση του οδηγήματος, ακόμα και ραλίστες που λαμβάνουν μέρος στους αγώνες αυτούς δεν έχουν την ταχύτητα ως προτεραιότητα αλλά την σωστή και πειθαρχημένη οδήγηση και αυτό το ξέρω από προσωπική μου εμπειρία όταν ήμουν και εγώ οδηγός σε ράλι. Οι μόνοι που μεταχειρίζονται την ταχύτητα είναι οι οδηγοί αγώνων, αλλά και αυτοί που είναι ικανοί, με μεγάλη πειθαρχία και εξαιρετική προσοχή, και βέβαια μόνο στην πίστα αγώνων.

Οι Έλληνες αναπτύσσουν μεγάλες ταχύτητες, όπου και να είναι, κάτι που το βλέπουμε παντού.

Δυστυχώς στις ελληνικές σχολές οδηγών δεν προσφέρεται καλή εκπαίδευση και προπαντός για σωστή και πειθαρχημένη οδήγηση και υπακοή στους κανονισμούς της τροχαίας. Δεν τους μαθαίνουν να οδηγούν με άνεση και όχι με στρες ή με βαθιά συγκέντρωση που τους κουράζει. Βέβαια, δυστυχώς δεν τους μαθαίνουν τίποτε για το αυτοκίνητο και τη διατήρηση του, λάστιχα, φρένα, κτλ. Απλώς τους λένε για τον κώδικα και τους κανονισμούς της τροχαίας, αλλά δεν τους εξηγούν με λεπτομέρειες την τόσο σπουδαία εφαρμογή αυτών. Οι καλές σχολές πρέπει να τους μαθαίνουν αμυντική οδήγηση που είναι το πιο σωστό.

Αλλά, δυστυχώς, και η εκπαίδευση από τους γονείς έχει μεγάλη σημασία, όχι μόνον στο θέμα της πειθαρχίας αλλά και αυτό που οι περισσότεροι γονείς κάνουν, που τους δίνουν να οδηγούν τα αυτοκίνητά τους. Οι νέοι και οι νέες πρέπει να αποκτήσουν αυτοί το δικό τους αυτοκίνητο, με τα δικά τους χρήματα και να πληρώνουν αυτοί την ασφάλιση, έτσι μόνον μαθαίνουν να το σέβονται.

Η μεγάλη ανευθυνότητα βέβαια είναι της αστυνομίας και των δικαστηρίων. Οι αστυνομικοί δεν κάνουν το καθήκον τους, έχω προσωπική εμπειρία, όπου στην Εθνική Κορίνθου - Πατρών, εκεί που έχει μόνο μία λουρίδα και το όριο ταχύτητας είναι μόνο 50, λόγω έργων, με προσπερνάει από δεξιά μια γυναίκα με μια Λάνσια!!! Όταν της δείχνω με τα φώτα μου ότι δεν έπρεπε να με προσπεράσει, βγάζει και τα δύο χέρια και με μουντζώνει!!! Σταματώ και το αναφέρω στην τροχαία που βρήκα στο πρώτο πάρκινγκ, τους δείχνω τον αριθμό της πλάκας και τη μάρκα του αυτοκινήτου, και αυτοί δεν κάνουν τίποτε. Και ότα έγραψα στην διεύθυνση της Τροχαίας, μου απήντησαν ότι δεν έλαβαν καμία αναφορά και ότι δεν είχαν αυτοκίνητο της τροχαίας σε αυτό το σημείο!!!

Χιλιάδες δεν έχουν πληρώσει πρόστιμα και κανένας δεν τους πάει στα δικαστήρια. Από ραντάρ στους αυτοκινητοδρόμους για την ταχύτητα, πολύ λίγα, στα δε φανάρια στην Αθήνα ούτε μια φωτογραφική μηχανή να σε παίρνει όταν περνάς με κόκκινο!!!

Στα τελευταία χρόνια, έχουμε δύο πολύ σημαντικές εφευρέσεις, το GPS και το κινητό τηλέφωνο. Με το πρώτο, δεν χρειάζεται πια να κοιτάζουμε χάρτες για να πάμε κάπου που δεν γνωρίζουμε το δρόμο και αυτό είναι πιο ασφαλές για το οδήγημα, προπαντός για τα ταξίδια με το αυτοκίνητο. Το δεύτερο, πολύ χρήσιμο σε περίπτωση ανάγκης, αν πάθεις κάποια βλάβη ή μείνεις από καύσιμα.

Δυστυχώς όμως, το κινητό τηλέφωνο το μεταχειρίζονται οι οδηγοί όταν οδηγούν για πάρλα! Βέβαια, σχεδόν σε όλα τα καινούργια αυτοκίνητα υπάρχει το σύστημα που μπορείς να μιλάς στο τηλέφωνο χωρίς να το κρατάς στο χέρι, αλλά αυτό, όπως είπα, είναι μόνο στα τελευταία μοντέλα.

Η ταχύτητα είναι κάτι που το βλέπουμε καθημερινώς στη πόλη και στους αυτοκινητοδρόμους, πάντα τρέχουν, το γιατί τρέχουν βέβαια κανένας δεν το έχει καταλάβει. Ίσως οι νέοι και οι νέες το κάνουν για μαγκιά, ίσως για να δείξουν ότι έχουν δυνατό αυτοκίνητο, ή ίσως για να τους κοιτάζουν και να τους θαυμάζουν οι άλλοι.

Κανένας από αυτούς δεν έχει μάθει, δεν έχει συνειδητοποιήσει, ότι η μεγάλη ταχύτητα είναι ο νούμερο ένα λόγος για τα ατυχήματα και προπαντός για θανατηφόρα ατυχήματα.

Το σύνδρομο του Έλληνα οδηγού, μας έχει κοστίσει πολλές ζωές. Είμαστε οι πρώτοι στην Ευρώπη, αν όχι στον κόσμο, που έχουν τόσα πολλά ατυχήματα και θανάτους ανά κάτοικο.

Σχόλια
Δεν υπάρχουν σχόλια γι'αυτό το άρθρο
Αποστολή σχολίου
6
+
5
=