ΕΠΙΣΤΟΛΕΣ

ΔΕΥΑΜΒ: Αυξήσεις ΣΟΚ στα τέλη ύδρευσης, άρδευσης και αποχέτευσης στις περιφερειακές Δημοτικές Ενότητες

δευαμβ-αυξήσεις-σοκ-στα-τέλη-ύδρευσης-188172

Εγκατάλειψη των περιφερειακών ενοτήτων από το δήμο Βόλου

Του Γιάννη Γκουντέλια*

Αυξήσεις φωτιά για τους καταναλωτές στα τέλη ύδρευσης, άρδευσης και αποχέτευσης, στις περιφερειακές Ενότητες Πορταριάς, Ιωλκού, Μακρινίτσας, Αγριάς, Αρτέμιδας και Ν. Αγχιάλου (σε περιοχές με υδρόμετρα) και κυρίως στα νοικοκυριά της Δημοτικής Ενότητας Ιωλκού και Άλλης Μεριάς, όπου οι αυξήσεις στην ύδρευση μπορεί να φτάνουν ακόμη και το 200% ή 300%, και μάλιστα, σε χαμηλές καταναλώσεις των 30, 40, 60 κυβικών το τρίμηνο, αποφάσισε το ΔΣ της ΔΕΥΑΜΒ, την προηγούμενη εβδομάδα.

Σημαντικές αυξήσεις έγιναν και στα τέλη αποχέτευσης, όπου οι κατοικίες είναι υποχρεωμένες να πληρώνουν όσο οι ταβέρνες και τα ξενοδοχεία.

Στην άρδευση παρατηρούνται σημαντικές διαφορές από Ενότητα σε Ενότητα στις τιμές ανά στρέμμα ή ανά δέντρο, ενώ οι προτάσεις που κατά καιρούς έχουν κάνει τα τοπικά συμβούλια και οι πολίτες, «πετάχτηκαν στο καλάθι των αχρήστων» από τη σημερινή διοίκηση της ΔΕΥΑΜΒ.

Η πρωτοφανής και αναιτιολόγητη απόφαση της πλειοψηφίας του ΔΣ της ΔΕΥΑΜΒ, στις 9 Δεκεμβρίου, φανερώνει με τον πιο κατηγορηματικό τρόπο τις προθέσεις της δημοτικής αρχής Μπέου, να τιμωρήσει τους κατοίκους εκτός πολεοδομικού συγκροτήματος για τα χαμηλά τέλη που μέχρι και φέτος πλήρωναν, αλλά και για τις αντιδράσεις τους σε θέματα ύδρευσης, άρδευσης και αποχέτευσης.

Προσπαθώντας να δικαιολογήσουν τα αδικαιολόγητα, βαφτίζουν τα «χαράτσια» ως εξορθολογισμό και ενιαιοποίηση των πολλών τιμολογίων που ισχύουν για τις δημοτικές Ενότητες, με «στόχο» τη δήθεν διευκόλυνση της Υπηρεσίας και την άρση των ανισοτήτων μεταξύ των δημοτών, παρερμηνεύοντας τον «Καλλικράτη», που βασική κατεύθυνσή του είναι η ισόρροπη ανάπτυξη όλων των δημοτικών Ενοτήτων, με αναγνώριση των ιδιαιτεροτήτων κάθε περιοχής.

Έτσι στο όνομα της αρραγούς ομάδας πλειοψηφίας στο ΔΣ της ΔΕΥΑΜΒ, επιβάλουν τη «σιωπή των αμνών» και ψηφίζουν εξοντωτικές για τους πολίτες αποφάσεις, και μάλιστα, αυτή την εποχή της λιτότητας, των φόρων και της ανεργίας.

Βεβαίως οι αποφάσεις του ΔΣ της ΔΕΥΑΜΒ, για να έχουν ισχύ, πρέπει να ψηφιστούν και από το Δημοτικό Συμβούλιο, όπου οι παρατάξεις των μειοψηφιών έχουν υποχρέωση να αναδείξουν το θέμα με συγκεκριμένα παραδείγματα, ελπίζοντας σε τροποποίηση της πρωτοφανούς σε σκληρότητα απόφασης, παγώνοντας, όπως και πέρσι, τα τέλη για το 2016, ενώ πρέπει άμεσα να ξεκινήσει η διαβούλευση με τα τοπικά συμβούλια, τους φορείς και πολίτες, βάσει τεκμηριωμένης πρότασης της ΔΕΥΑΜΒ για τα τέλη στις περιφερειακές δημοτικές Ενότητες.

Αρκούν μερικά παραδείγματα, για να γίνει κατανοητό τι ψηφίστηκε στο ΔΣ της ΔΕΥΑΜΒ:

  • Οικογένεια στην τοπική κοινότητα Άλλης Μεριάς, με 40 m3 κατανάλωση το τρίμηνο, σήμερα πληρώνει 11 περίπου ευρώ, ενώ το 2016 θα πληρώνει 30 ευρώ. Αύξηση σχεδόν 200%.
  • Οικογένεια στην ίδια κοινότητα, με κατανάλωση 60 m3, που σήμερα πληρώνει 18 περίπου ευρώ, το 2016 θα πληρώσει 56 ευρώ. Αύξηση 200%.

Όσο για τα τέλη άρδευσης, ενδεικτικό παράδειγμα του αλαλούμ και της προχειρότητας της απόφασης είναι το εξής:

  • Αγρότης, στον Άγιο Βλάση, πληρώνει το στρέμμα 5,5 ευρώ.
  • Αγρότης, στο Κατηχώρι και στην Πορταριά, 55 ευρώ το στρέμμα. Δηλαδή, για αγρόκτημα 10 στρεμμάτων με ίδια καλλιέργεια (ελιές), ο καλλιεργητής του Αγίου Βλασίου θα πληρώσει 55 ευρώ, του Κατηχωρίου 550!! ευρώ και του Άνω Βόλου 27,5 ευρώ.

Σχεδόν εξισώνουν τα τιμολόγια ύδρευσης και αποχέτευσης με αυτά που ισχύουν στο Πολεοδομικό Συγκρότημα, χωρίς καμιά τεκμηρίωση, χωρίς κανένα λόγο ανταποδοτικό. Όταν η ΔΕΥΑΜΒ έχει παραλάβει από τους πρώην δήμους δίκτυα, πηγές, δεξαμενές, εξοπλισμό χωρίς να ξοδέψει ούτε ένα ευρώ…Όταν, ακόμα και τις βλάβες, τις αναλαμβάνουν υδραυλικοί που ανήκουν στο προσωπικό του δήμου Βόλου και όχι της επιχείρησης. Πώς άραγε να ισχυριστούν επεκτάσεις σε δίκτυα, αυξημένα έξοδα αποκατάστασης ζημιών, μισθούς υπαλλήλων, όπως γίνεται για την πόλη του Βόλου;

Η αλλοπρόσαλλη και χωρίς ίχνος σοβαρότητας πολιτική της δημοτικής αρχής στη ΔΕΥΑΜΒ έρχεται να προστεθεί σε μια σειρά άλλων αποφάσεων και ενεργειών σε ζητήματα που αφορούν όλους τους δημότες και κυρίως αυτούς που κατοικούν στις περιφερειακές συνοικίες του Πολεοδομικού Συγκροτήματος ή στις περιφερειακές δημοτικές Ενότητες, οι οποίες κυριολεκτικά έχουν αφεθεί «στο έλεος του Θεού» ή, στην καλύτερη περίπτωση, «στον αυτόματο πιλότο», ενώ τα τοπικά συμβούλια, εντελώς υποβαθμισμένα, προσπαθούν μάταια. Συνειδητή επιλογή του κ. Μπέου ήταν η τοποθέτηση ενός συμβούλου ως Αντιδημάρχου όλων των δημοτικών Ενοτήτων, όταν στην προηγούμενη τετραετία υπήρχαν τέσσερις. Έτσι, ο δημότης και κάτοικος των τοπικών κοινοτήτων δεν βλέπει σχεδόν ποτέ τον Αντιδήμαρχο, ο οποίος εδρεύει …στη Νέα Ιωνία.

Τα προβλήματα των κατοίκων της υπαίθρου, όπως η άρδευση, η αγροτική οδοποιία, ο ηλεκτροφωτισμός, η καθαριότητα, αντιμετωπίζονται με επιπολαιότητα και εντελώς επιδερμικά. Οι δημοτικοί υπάλληλοι λιγοστεύουν, μετακινούμενοι στις κεντρικές Υπηρεσίες της πόλης, με κίνδυνο να κλείσουν εντελώς τα πρώην Δημαρχεία ή να υπολειτουργούν με έναν υπάλληλο, όπως πχ στην Πορταριά. Η ακίνητη περιουσία έχει αφεθεί στην τύχη της πχ (Θεοξένεια, Πορταριά). Καμιά μέριμνα για τα σχολεία, όπου «κόπηκαν» ακόμη και τα λεωφορεία που μετέφεραν τους μαθητές σε Ιωλκό και Άλλη Μεριά. Το αθλητικό κέντρο Πορταριάς – Μακρινίτσας υπολειτουργεί χωρίς όργανα γυμναστικής, ηλεκτρονικούς πίνακες και μπασκέτες προδιαγραφών, αφού όλα αυτά «μετακόμισαν» στα γυμναστήρια της πόλης. Ακόμη και η επιγραφή «Κοινωνικό Κέντρο Άλλης Μεριάς – Θανάσης Νάκος» αποκαθηλώθηκε, προσβάλλοντας το όνομα και την οικογένεια του εκλιπόντος. Και τόσα άλλα που δεν μπορούν, για την οικονομία του χρόνου, να αναφερθούν εδώ.

Τελικά, η παρούσα δημοτική αρχή, με τις επιλογές της, διαστρεβλώνει, με τον πιο βάναυσο τρόπο, τον «Καλλικράτη», ενισχύοντας τις διασπαστικές τάσεις στον ενιαίο Δήμο Βόλου, καλλιεργώντας τις αντιθέσεις μεταξύ κέντρου και περιφέρειας και εξαφανίζοντας με αυτό τον τρόπο κάθε ίχνος δημοτικής συνείδησης.

*Ο Γιάννης Γκουντέλιας είναι τέως Αντιδήμαρχος δημοτικών Ενοτήτων Πορταριάς, Ιωλκού, Μακρινίτσας

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου