ΕΠΙΣΤΟΛΕΣ

Το λιμάνι του Βόλου ως μοχλός ανάπτυξης της πόλης και της ευρύτερης περιοχής της Μαγνησίας

το-λιμάνι-του-βόλου-ως-μοχλός-ανάπτυξη-582672

Του Νικόλαου Ντόκου Συμβούλου του Λιμένα Βόλου

«Δεν υπάρχει η παραμικρή αμφιβολία ότι θα δουλέψουμε με κάθε τρόπο τη δυνατότητα της Ελλάδας, να είναι ένας διεθνής κόμβος μεταφορών και από ένα σημείο και πέρα να έχει υποστηρικτικές δραστηριότητες.

Ο τρόπος και οι διαδικασίες θα είναι διαφορετικές από τη στρατηγική και τις διαδικασίες που έχουν επιλεγεί μέχρι εδώ! Αλλά θα βρεθούν οι κατάλληλοι τρόποι, οι καλύτερες διαδικασίες να παίξει αυτό το ρόλο η λιμενική υποδομή της χώρας, ως χώρος τεράστιας εμβέλειας για να μπορεί να διακινεί το διεθνές εμπόριο».

Αυτά ανέφερε ο υπουργός και τα οποία ουσιαστικά αποτυπώνουν τις θέσεις της κυβέρνησης:

Το Ελληνικό λιμενικό σύστημα αποτελεί αναπόσπαστο τμήμα του Ευρωπαϊκού λιμενικού συστήματος. Μετασχηματίστηκε το 2001 και αποτελείται από 13 Ανώνυμες Εταιρείες Λιμένων και πολλά Περιφερειακά και Δημοτικά Λιμενικά Ταμεία.

Πιστεύω ότι το Ελληνικό λιμενικό σύστημα οφείλει να μεταρρυθμιστεί σε ένα νέο μοντέλο οργάνωσης και λειτουργίας. Προς το παρόν το Ευρωπαϊκό μοντέλο της λιμενικής Βιομηχανίας αποτελεί το μόνο πρότυπο, στο οποίο πρέπει να προσαρμοστεί.

Το Ευρωπαϊκό λιμενικό σύστημα, στηρίζεται στις αρχές του υγιούς ανταγωνισμού, της διαφάνειας και της προστασίας του Περιβάλλοντος.

Τα λιμάνια στην Ενωμένη Ευρώπη έχουν ποικίλες νομικές μορφές, κυρίως όμως αυτή της Ανώνυμης Εταιρείας. Από άποψη μετοχικής σύνθεσης είναι:

  1. Κατά 90% Δημόσιου χαρακτήρα, με μετόχους το Δημόσιο, την Αυτοδιοίκηση, τις Περιφέρειες και τα Επιμελητήρια.
  2. Κατά 7% πλήρως κρατικά.
  3. Κατά 3% πλήρως ιδιωτικά.

Κεντρικό ρόλο στην ανάπτυξη της περιοχής μας, αναμένεται να παίξει τα επόμενα χρόνια, το λιμάνι του Βόλου αν αξιοποιηθούν κατάλληλα οι δυνατότητες που έχουμε.

Πρέπει να παρθεί άμεσα πρωτοβουλία για τη δημιουργία μιας εναλλακτικής πύλης εισόδου των τουρκικών προϊόντων στην Ελλάδα και περαιτέρω προώθησής τους στην ενιαία ευρωπαϊκή αγορά. Η στόχευση αυτή πρέπει να περιλαμβάνει τη δυναμική συνεργασία της Περιφέρειας, του Δήμου και του Επιμελητηρίου.

Το Σχέδιο πρέπει να αποσκοπεί στη σύνδεση Τουρκικών λιμένων με το λιμάνι του Βόλου για τη θαλάσσια μεταφορά εμπορευματικών φορτίων.

Μέχρι τώρα η Ελλάδα κοιτούσε τα λιμάνια της ως υποδομές, με στόχο μόνο την τοπική ανάπτυξη και την εξυπηρέτηση του εσωτερικού εμπορίου.

Πιστεύω ότι αυτή η στρατηγική πρέπει άμεσα να αλλάξει (έχει γίνει αλλαγή μόνο στο λιμάνι του Πειραιά με την Cosco) ώστε από περιφερειακό λιμάνι να αποκτήσουμε τις ικανότητες κεντρικού λιμανιού. Και βέβαια αυτό δεν είναι δυνατό να γίνει με την πώληση του λιμανιού σε ένα ιδιοκτήτη.

Μπορούμε όμως να προχωρήσουμε μέσα σε ένα μοντέλο, στο πλαίσιο του οποίου τα λιμάνια θα ανήκουν σε πολλούς διαχειριστές (αξιόπιστους) και σε πολλούς χρήστες, διατηρώντας όμως πάντα το Δημόσιο χαρακτήρα τους.

Τα λιμάνια είναι μηχανές ανάπτυξης και όχι συγκυριακές λειτουργίες, μέσα από τις οποίες θα πρέπει να επιλέξουμε άλλου είδους οικονομικά και πολιτικά θέματα!

Ειδικά τώρα, οφείλουμε να βρίσκουμε λύσεις που να ενισχύουν την οικονομική προσπάθεια της χώρας και να μην ανακόψουμε μέσα από άστοχες ιδιωτικοποιήσεις, την απόλυτα απαραίτητη αναπτυξιακή διαδικασία.

Ολα τα παραπάνω απαιτούν επενδύσεις και εκσυγχρονισμό των εγκαταστάσεων. Οσον αφορά το λιμάνι μας, απαιτείται άμεση ενίσχυση των υποδομών του, όπως αυτές περιγράφονται αναλυτικά στο Master Plan και όχι μόνο. Σε αντίθετη περίπτωση το λιμάνι θα υποβαθμίζεται και αυτό θα είναι εγκληματικό για την τοπική (και όχι μόνον) οικονομία.

Για το 2014 εντυπωσιακά κινήθηκε ο τζίρος και τα κέρδη αλλά και ορισμένα άλλα μεγέθη (πχ κρουαζιέρα). Σε μία περίοδο ύφεσης για την Ελλάδα και τα νότια Βαλκάνια οι επιδόσεις είναι αυτονόητα αξιοσημείωτες. Αλλά για το μέγεθος και υη θέση του λιμανιού μας, τα μεγέθη αυτά είναι απαράδεκτα μικρά και οφείλουμε επειγόντως, με σωστές κινήσεις να αναβαθμίσουμε το λιμάνι συνολικά (φορτία – container – κρουαζιέρα – Μαρίνα – Αθλητικός Τουρισμός κ.α.).

Σε κάθε περίπτωση η πορεία του λιμανιού μας από εδώ και πέρα θα είναι καθοριστική για την οικονομική ανάπτυξη ολόκληρης της περιοχής της Μαγνησίας και της Κεντρικής Ελλάδας.

Για να γίνει αυτό πραγματικότητα χρειάζονται πρωτοβουλίες που θα μεταφέρουν το παιχνίδι σε άλλο… γήπεδο και διαφορετικό επίπεδο και αυτό δεν είναι δύσκολο αρκεί να υπάρχει αποφασιστικότητα, γνώση και ανάλογες επαφές σε πανευρωπαϊκό επίπεδο (και όχι μόνο).

Σύμφωνα με τον επικεφαλής του τμήματος Λιμενικής Πολιτικής και Ασφαλείας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Δημήτριο Θεολογίτη, έως το 2030, η ποσότητα των διακινούμενων αγαθών στην Ενωμένη Ευρώπη, θα έχει αυξηθεί κατά 50%. Το 37% του συνόλου των μεταφορών που διεκπεραιώνονται στην Ευρώπη, περνά από τη θάλασσα.

Η Ελλάδα συμμετέχει στους Ευρωπαϊκούς «διαδρόμους», με τέσσερα κύρια λιμάνια (Πειραιάς, Θεσσαλονίκη, Πάτρα, Ηγουμενίτσα). Εμείς πού είμαστε;

Πρέπει επίσης να γνωρίζουμε ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει προτείνει να προβλεφθούν 26 δις ευρώ για την υλοποίηση έργων που θα αφορούν ευρύτερα στο Ευρωπαϊκό Δίκτυο Συγκοινωνιών. Εμείς πού θα είμαστε στη διανομή;

Πιστεύω απόλυτα ότι η νέα Κυβέρνηση έχει αντιληφθεί πλήρως πως «το λιμάνι είναι κύριος μοχλός ανάπτυξης». Με ποιους λοιπόν τρόπους τα λιμάνια μπορούν να αναδειχθούν σε κύριους μοχλούς ανάπτυξης της χώρας άρα και της πόλης μας και να δημιουργήσουν χιλιάδες θέσεις εργασίας;

Η στρατηγική θέση του λιμανιού του Βόλου που αποτελεί την βασική πύλη της Ανατολικής Μεσογείου με την υπόλοιπη Ευρώπη μπορεί να δημιουργήσει νέες επενδυτικές προοπτικές και μπορεί να αποτελέσει τον Βασικό παράγοντα στην προσπάθεια που κάνει η περιοχή μας αλλά και συνολικά η χώρα για την έξοδο από την κρίση.

Με τις κατάλληλες ενέργειες, λιμάνι όπως του Βόλου, μπορεί να διαδραματίσει κεντρικό εμπορικό και ενεργειακό ρόλο, παράλληλα με τη «βαριά» τουριστική λειτουργία του.

Επένδυση άνω των 100εκ. Ευρώ υλοποιείται στο λιμάνι της Ηγουμενίτσας, μιας και είναι το πλησιέστερο λιμάνι της Ελλάδας στην Ιταλία και στις λοιπές βαλκανικές χώρες της Αδριατικής θάλασσας.

Ανάλογη, ίσως λίγο μικρότερη επένδυση, απαιτείται να υλοποιηθεί και στο λιμάνι του Βόλου, που είναι και η κάλλιστη πύλη – λιμάνι προς τα λιμάνια της Ανατολικής Μεσογείου (Τουρκία κλπ).

Τα έργα που πρέπει να υλοποιηθούν, όπως προανέφερα είναι ήδη καταγεγραμμένα στο Master Plan και τα περισσότερα υπαγορεύονται και από τη Συνθήκη Σένγκεν (όπως τερματικός σταθμός κρουαζιερόπλοιων).

Εργα απαιτούνται όπως αυτά που να έχουν άμεση σχέση με το εμπορευματικό κομμάτι των λιμενικών εγκαταστάσεων.

Στοίχημα για τον ΟΛΒ πρέπει να αποτελεί και η ενδυνάμωση της κρουαζιέρας στην περιοχή, καθώς μπορεί να μην προσφέρει πολλά οικονομικά οφέλη στο λιμάνι, αλλά προσφέρει τεράστια οφέλη στην πόλη και ευρύτερα στη Μαγνησία και στη χώρα.

Ηδη έχουν δημιουργηθεί σταθερές συνεργασίες με σημαντικές εταιρείες κρουαζιέρας, αλλά πρέπει επειγόντως να γίνουν σοβαρές παρεμβάσεις στο λιμάνι ώστε να αυξηθεί τα μέγιστα η άφιξη κρουαζιερόπλοιων μιας και μας ευνοεί η πολιτική κρίση στα λιμάνια της Μέσης Ανατολής και της Βόρειας Αφρικής.

Επόμενο βήμα πρέπει να είναι η συνεργασία με λιμενικές αρχές της Τουρκίας, του Ισραήλ και της υπόλοιπης Ευρώπης για αύξηση της διακίνησης εμπορευμάτων και επιβατών.

Το επόμενο βήμα να προχωρήσουμε σε οριστικές μελέτες ανάπτυξης διχωρικού Εμπορευματικού Κέντρου, καθώς και σε μελέτες ανάλογων έργων υποδομής. Η χρηματοδότηση θα γίνει μέσω των Διευρωπαϊκών Δικτύων Μεταφορών.

Σύμφωνα με το διχωρικό σύστημα, προτείνεται η αποθήκευση, διαλογή και διαχείριση προϊόντων, να πραγματοποιείται στο Εμπορευματικό Κέντρο στη θέση ή στις θέσεις που θα επιλεχθούν ως ο κύριος «πόλος», ενώ η εξυπηρέτηση των ασυνόδευτων φορτίων και η προσωρινή εναπόθεση θα πραγματοποιείται εντός της Λιμενικής Ζώνης.

Ο Οργανισμός Λιμένα Βόλου πρέπει και οφείλει να συμμετέχει σε όλα (το δυνατόν) τα Ευρωπαϊκά Προγράμματα (σε έργα που εντάσσονται στο Intereg Ελλάδα – Ιταλία – Αλβανία κ.α.), ώστε να απορροφά ικανό ποσό για εκμετάλλευση.

Η διακίνηση φορτίων – containers – επιβατών – τροχοφόρων – στο λιμάνι μας είναι σημαντική αλλά ο τζίρος είναι πάρα πολύ μικρός σε σχέση με μια επένδυση δισεκατομμυρίων, όπως είναι η αξία του λιμανιού μας.

Του Νικόλαου Ντόκου

Συμβούλου του Λιμένα Βόλου

Το λιμάνι του Βόλου ως μοχλός ανάπτυξης της πόλης

και της ευρύτερης περιοχής της Μαγνησίας

«Δεν υπάρχει η παραμικρή αμφιβολία ότι θα δουλέψουμε με κάθε τρόπο τη δυνατότητα της Ελλάδας, να είναι ένας διεθνής κόμβος μεταφορών και από ένα σημείο και πέρα να έχει υποστηρικτικές δραστηριότητες.

Ο τρόπος και οι διαδικασίες θα είναι διαφορετικές από τη στρατηγική και τις διαδικασίες που έχουν επιλεγεί μέχρι εδώ! Αλλά θα βρεθούν οι κατάλληλοι τρόποι, οι καλύτερες διαδικασίες να παίξει αυτό το ρόλο η λιμενική υποδομή της χώρας, ως χώρος τεράστιας εμβέλειας για να μπορεί να διακινεί το διεθνές εμπόριο».

Αυτά ανέφερε ο υπουργός και τα οποία ουσιαστικά αποτυπώνουν τις θέσεις της κυβέρνησης:

Το Ελληνικό λιμενικό σύστημα αποτελεί αναπόσπαστο τμήμα του Ευρωπαϊκού λιμενικού συστήματος. Μετασχηματίστηκε το 2001 και αποτελείται από 13 Ανώνυμες Εταιρείες Λιμένων και πολλά Περιφερειακά και Δημοτικά Λιμενικά Ταμεία.

Πιστεύω ότι το Ελληνικό λιμενικό σύστημα οφείλει να μεταρρυθμιστεί σε ένα νέο μοντέλο οργάνωσης και λειτουργίας. Προς το παρόν το Ευρωπαϊκό μοντέλο της λιμενικής Βιομηχανίας αποτελεί το μόνο πρότυπο, στο οποίο πρέπει να προσαρμοστεί.

Το Ευρωπαϊκό λιμενικό σύστημα, στηρίζεται στις αρχές του υγιούς ανταγωνισμού, της διαφάνειας και της προστασίας του Περιβάλλοντος.

Τα λιμάνια στην Ενωμένη Ευρώπη έχουν ποικίλες νομικές μορφές, κυρίως όμως αυτή της Ανώνυμης Εταιρείας. Από άποψη μετοχικής σύνθεσης είναι:

  1. Κατά 90% Δημόσιου χαρακτήρα, με μετόχους το Δημόσιο, την Αυτοδιοίκηση, τις Περιφέρειες και τα Επιμελητήρια.
  2. Κατά 7% πλήρως κρατικά.
  3. Κατά 3% πλήρως ιδιωτικά.

Κεντρικό ρόλο στην ανάπτυξη της περιοχής μας, αναμένεται να παίξει τα επόμενα χρόνια, το λιμάνι του Βόλου αν αξιοποιηθούν κατάλληλα οι δυνατότητες που έχουμε.

Πρέπει να παρθεί άμεσα πρωτοβουλία για τη δημιουργία μιας εναλλακτικής πύλης εισόδου των τουρκικών προϊόντων στην Ελλάδα και περαιτέρω προώθησής τους στην ενιαία ευρωπαϊκή αγορά. Η στόχευση αυτή πρέπει να περιλαμβάνει τη δυναμική συνεργασία της Περιφέρειας, του Δήμου και του Επιμελητηρίου.

Το Σχέδιο πρέπει να αποσκοπεί στη σύνδεση Τουρκικών λιμένων με το λιμάνι του Βόλου για τη θαλάσσια μεταφορά εμπορευματικών φορτίων.

Μέχρι τώρα η Ελλάδα κοιτούσε τα λιμάνια της ως υποδομές, με στόχο μόνο την τοπική ανάπτυξη και την εξυπηρέτηση του εσωτερικού εμπορίου.

Πιστεύω ότι αυτή η στρατηγική πρέπει άμεσα να αλλάξει (έχει γίνει αλλαγή μόνο στο λιμάνι του Πειραιά με την Cosco) ώστε από περιφερειακό λιμάνι να αποκτήσουμε τις ικανότητες κεντρικού λιμανιού. Και βέβαια αυτό δεν είναι δυνατό να γίνει με την πώληση του λιμανιού σε ένα ιδιοκτήτη.

Μπορούμε όμως να προχωρήσουμε μέσα σε ένα μοντέλο, στο πλαίσιο του οποίου τα λιμάνια θα ανήκουν σε πολλούς διαχειριστές (αξιόπιστους) και σε πολλούς χρήστες, διατηρώντας όμως πάντα το Δημόσιο χαρακτήρα τους.

Τα λιμάνια είναι μηχανές ανάπτυξης και όχι συγκυριακές λειτουργίες, μέσα από τις οποίες θα πρέπει να επιλέξουμε άλλου είδους οικονομικά και πολιτικά θέματα!

Ειδικά τώρα, οφείλουμε να βρίσκουμε λύσεις που να ενισχύουν την οικονομική προσπάθεια της χώρας και να μην ανακόψουμε μέσα από άστοχες ιδιωτικοποιήσεις, την απόλυτα απαραίτητη αναπτυξιακή διαδικασία.

Ολα τα παραπάνω απαιτούν επενδύσεις και εκσυγχρονισμό των εγκαταστάσεων. Οσον αφορά το λιμάνι μας, απαιτείται άμεση ενίσχυση των υποδομών του, όπως αυτές περιγράφονται αναλυτικά στο Master Plan και όχι μόνο. Σε αντίθετη περίπτωση το λιμάνι θα υποβαθμίζεται και αυτό θα είναι εγκληματικό για την τοπική (και όχι μόνον) οικονομία.

Για το 2014 εντυπωσιακά κινήθηκε ο τζίρος και τα κέρδη αλλά και ορισμένα άλλα μεγέθη (πχ κρουαζιέρα). Σε μία περίοδο ύφεσης για την Ελλάδα και τα νότια Βαλκάνια οι επιδόσεις είναι αυτονόητα αξιοσημείωτες. Αλλά για το μέγεθος και υη θέση του λιμανιού μας, τα μεγέθη αυτά είναι απαράδεκτα μικρά και οφείλουμε επειγόντως, με σωστές κινήσεις να αναβαθμίσουμε το λιμάνι συνολικά (φορτία – container – κρουαζιέρα – Μαρίνα – Αθλητικός Τουρισμός κ.α.).

Σε κάθε περίπτωση η πορεία του λιμανιού μας από εδώ και πέρα θα είναι καθοριστική για την οικονομική ανάπτυξη ολόκληρης της περιοχής της Μαγνησίας και της Κεντρικής Ελλάδας.

Για να γίνει αυτό πραγματικότητα χρειάζονται πρωτοβουλίες που θα μεταφέρουν το παιχνίδι σε άλλο… γήπεδο και διαφορετικό επίπεδο και αυτό δεν είναι δύσκολο αρκεί να υπάρχει αποφασιστικότητα, γνώση και ανάλογες επαφές σε πανευρωπαϊκό επίπεδο (και όχι μόνο).

Σύμφωνα με τον επικεφαλής του τμήματος Λιμενικής Πολιτικής και Ασφαλείας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Δημήτριο Θεολογίτη, έως το 2030, η ποσότητα των διακινούμενων αγαθών στην Ενωμένη Ευρώπη, θα έχει αυξηθεί κατά 50%. Το 37% του συνόλου των μεταφορών που διεκπεραιώνονται στην Ευρώπη, περνά από τη θάλασσα.

Η Ελλάδα συμμετέχει στους Ευρωπαϊκούς «διαδρόμους», με τέσσερα κύρια λιμάνια (Πειραιάς, Θεσσαλονίκη, Πάτρα, Ηγουμενίτσα). Εμείς πού είμαστε;

Πρέπει επίσης να γνωρίζουμε ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει προτείνει να προβλεφθούν 26 δις ευρώ για την υλοποίηση έργων που θα αφορούν ευρύτερα στο Ευρωπαϊκό Δίκτυο Συγκοινωνιών. Εμείς πού θα είμαστε στη διανομή;

Πιστεύω απόλυτα ότι η νέα Κυβέρνηση έχει αντιληφθεί πλήρως πως «το λιμάνι είναι κύριος μοχλός ανάπτυξης». Με ποιους λοιπόν τρόπους τα λιμάνια μπορούν να αναδειχθούν σε κύριους μοχλούς ανάπτυξης της χώρας άρα και της πόλης μας και να δημιουργήσουν χιλιάδες θέσεις εργασίας;

Η στρατηγική θέση του λιμανιού του Βόλου που αποτελεί την βασική πύλη της Ανατολικής Μεσογείου με την υπόλοιπη Ευρώπη μπορεί να δημιουργήσει νέες επενδυτικές προοπτικές και μπορεί να αποτελέσει τον Βασικό παράγοντα στην προσπάθεια που κάνει η περιοχή μας αλλά και συνολικά η χώρα για την έξοδο από την κρίση.

Με τις κατάλληλες ενέργειες, λιμάνι όπως του Βόλου, μπορεί να διαδραματίσει κεντρικό εμπορικό και ενεργειακό ρόλο, παράλληλα με τη «βαριά» τουριστική λειτουργία του.

Επένδυση άνω των 100εκ. Ευρώ υλοποιείται στο λιμάνι της Ηγουμενίτσας, μιας και είναι το πλησιέστερο λιμάνι της Ελλάδας στην Ιταλία και στις λοιπές βαλκανικές χώρες της Αδριατικής θάλασσας.

Ανάλογη, ίσως λίγο μικρότερη επένδυση, απαιτείται να υλοποιηθεί και στο λιμάνι του Βόλου, που είναι και η κάλλιστη πύλη – λιμάνι προς τα λιμάνια της Ανατολικής Μεσογείου (Τουρκία κλπ).

Τα έργα που πρέπει να υλοποιηθούν, όπως προανέφερα είναι ήδη καταγεγραμμένα στο Master Plan και τα περισσότερα υπαγορεύονται και από τη Συνθήκη Σένγκεν (όπως τερματικός σταθμός κρουαζιερόπλοιων).

Εργα απαιτούνται όπως αυτά που να έχουν άμεση σχέση με το εμπορευματικό κομμάτι των λιμενικών εγκαταστάσεων.

Στοίχημα για τον ΟΛΒ πρέπει να αποτελεί και η ενδυνάμωση της κρουαζιέρας στην περιοχή, καθώς μπορεί να μην προσφέρει πολλά οικονομικά οφέλη στο λιμάνι, αλλά προσφέρει τεράστια οφέλη στην πόλη και ευρύτερα στη Μαγνησία και στη χώρα.

Ηδη έχουν δημιουργηθεί σταθερές συνεργασίες με σημαντικές εταιρείες κρουαζιέρας, αλλά πρέπει επειγόντως να γίνουν σοβαρές παρεμβάσεις στο λιμάνι ώστε να αυξηθεί τα μέγιστα η άφιξη κρουαζιερόπλοιων μιας και μας ευνοεί η πολιτική κρίση στα λιμάνια της Μέσης Ανατολής και της Βόρειας Αφρικής.

Επόμενο βήμα πρέπει να είναι η συνεργασία με λιμενικές αρχές της Τουρκίας, του Ισραήλ και της υπόλοιπης Ευρώπης για αύξηση της διακίνησης εμπορευμάτων και επιβατών.

Το επόμενο βήμα να προχωρήσουμε σε οριστικές μελέτες ανάπτυξης διχωρικού Εμπορευματικού Κέντρου, καθώς και σε μελέτες ανάλογων έργων υποδομής. Η χρηματοδότηση θα γίνει μέσω των Διευρωπαϊκών Δικτύων Μεταφορών.

Σύμφωνα με το διχωρικό σύστημα, προτείνεται η αποθήκευση, διαλογή και διαχείριση προϊόντων, να πραγματοποιείται στο Εμπορευματικό Κέντρο στη θέση ή στις θέσεις που θα επιλεχθούν ως ο κύριος «πόλος», ενώ η εξυπηρέτηση των ασυνόδευτων φορτίων και η προσωρινή εναπόθεση θα πραγματοποιείται εντός της Λιμενικής Ζώνης.

Ο Οργανισμός Λιμένα Βόλου πρέπει και οφείλει να συμμετέχει σε όλα (το δυνατόν) τα Ευρωπαϊκά Προγράμματα (σε έργα που εντάσσονται στο Intereg Ελλάδα – Ιταλία – Αλβανία κ.α.), ώστε να απορροφά ικανό ποσό για εκμετάλλευση.

Η διακίνηση φορτίων – containers – επιβατών – τροχοφόρων – στο λιμάνι μας είναι σημαντική αλλά ο τζίρος είναι πάρα πολύ μικρός σε σχέση με μια επένδυση δισεκατομμυρίων, όπως είναι η αξία του λιμανιού μας.

Απαιτείται άμεση ολοκλήρωση όλων των έργων υποδομής, που κρίνονται απαραίτητα. Επίσης, πρέπει να λειτουργήσουμε με εξωστρέφεια και να αναζητήσουμε νέες αγορές για να αυξηθούν όλοι οι αριθμοί προς όφελος της πόλης, της Μαγνησίας και κατ’ επέκταση της Ελλάδας.

Υπάρχει σχέδιο και υπάρχει γνώση και όρεξη να επιτευχθούν αυτοί οι στόχοι!

#Tags

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου