Ντόρα Πούλμαν

Τελευταία ενημέρωση: 2015-02-02, 12:53:01
Ντόρα Πούλμαν

Γράφει ο Νικόλας Δεληγεώργης, Διδάκτωρ Πολιτικός Μηχανικός, τ. Καθηγητής Πανεπιστημίου Ραdονα Ιταλίας

Στην «Αίθουσα Τέχνης Μέδουσα», Κολωνάκι, πραγματοποιήθηκε η έκθεση ζωγραφικής της Ντόρας Πούλμαν με τίτλο: «ΠΑΛΜΟΙ».

Η Ντόρα Πούλμαν γεννήθηκε στην Αθήνα. Σπούδασε στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών Αθηνών με δάσκαλο τον Γιάννη Μόραλη και σκηνογραφία με τον Βασίλη Βασιλειάδη.

Διακρίθηκε με υποτροφία στη ζωγραφική με έπαινο στην αφίσα και με υποτροφία στη σκηνογραφία. Συνέχισε τις σπουδές στην Αγγλία στο Croydon Gollege of Art, όπου κατόπιν εργάστηκε.

Στην τωρινή της δουλειά με κάρβουνο και ακρυλικό σε λινό, που έγινε τα τελευταία δύο χρόνια, η Ντόρα Πούλμαν, πιστή στο όραμά της που κατορθώνει να ανανεώνει πάντοτε, έχει κατακτήσει την κορύφωση. Στα πρόσφατα έργα της, οι προσωπικοί ιδιωματισμοί της καλλιτέχνιδας, που επάξια είχε κερδίσει τη βαθιά εκτίμηση του δασκάλου της Γιάννη Μόραλη, συμπαρασύρουν τον επισκέπτη μέσα από το ρυθμό του ίχνους και την παλμικότητα της σύνθεσης, στην αέναη κίνηση που υποβάλλουν στο χώρο ολόγυρα. Κίνηση που ενορχηστρωμένη μέσα από ανεξάντλητες (σε πνοή) λύσεις, πολλαπλασιάζει ευρηματικά τις αναγνώσεις ενός και του αυτού έργου, για να αποκαλύψει συγχρόνως την ποιητική του διάσταση.

Εξελίσσοντας επαγωγικά, την εικαστική της έκφραση από την αρχή της καλλιτεχνικής της πορείας, η ταλαντούχος ζωγράφος δημιουργεί σε κάθε περίπτωση ένα απόλυτα προσωπικό έργο θεμελιωμένο πάνω στο σχέδιο με κάρβουνο που συνυπάρχει με χρώμα σε ακρυλικό. Χρώμα που διαφοροποιείται ανάλογα με την έμπνευση της καλλιτέχνιδας σε τόνους και σε ένταση.

Ενταση στη διαπασών για να δώσει στην τωρινή της δουλειά και πάλι τα πρωτεία στην υπεροχή της αντίθεσης μαύρου - λευκού. Αντίθεση αξιοποιημένη μέσα από ακρυλικό χρώμα σε διακριτικούς, υποκίτρινους τόνους. Τα τωρινά έργα της είναι δημιουργική εξέλιξη μιας προηγούμενης ενότητας έργων της, έχουν κερδίσει ακόμα περισσότερο σε λιτότητα και σε υποβολή ενός αέναου ρυθμού. Τώρα η απόλυτα διακριτική παρουσία του ακρυλικού χρώματος, τονίζει με έναν εντελώς, ιδιαίτερο στην καλλιτέχνιδα τρόπο, το παλμικό σχέδιο με κάρβουνο πάνω στο λινό ύφασμα.

Το ίχνος και γενικότερα η γραφή της καλλιτέχνιδας υποβάλλουν μια διαρκώς εναλλασσόμενη σε δυναμική, σε τροχιά και σε ρυθμό, δράση. Δράση που δείχνει αυτόνομη και ανεξαρτητοποιημένη ακόμη και από την φέρουσα επιφάνεια, το λινό ύφασμα πάνιυ στο οποίο προβάλλει το σχέδιο.

Προικισμένη με τον παλμό της ψυχής της, τα έργα της ζωγράφου, τεκμηριώνουν την απόλυτα προσωπική και ενστικτώδη διασύνδεση της εικαστικής της χειρονομίας με τον ψυχισμό της. Με τους ρυθμούς της ψυχής της ζωγραφίζει η Πούλμαν, προικίζοντας αυτοδύναμα τα έργα της με μιαν ανείπωτη ποίηση.

Το χαρισματικό έργο της ζωγράφου, στο έπακρον ευαισθητοποιημένο, προικίζει με μιαν εξαιρετική κινητικότητα την οποία γραμμή ή πλέγματα γραμμών που προβάλλουν αυθύπαρκτα.εμψυχώνοντας την υποδομή στο λινό ύφασμα. Σύνθεση και φέρουσα επιφάνεια συνυπάρχουν ευρηματικά, επικοινωνούν με τον θεατή, για να του υποδείξουν ανεξάντλητες σε φαντασία και σε ευρηματικότητα διαδρομές. Ωδή στο παλμικό - ρυθμικό ίχνος, θα μπορούσε να χαρακτηρισθεί η δουλειά της ζωγράφου. Είναι διττά δημιουργική, αφού υποβάλλει και την ποιητική διάσταση αυτής της εικαστικής γραφής. Γραφή που με την κίνηση - παλμό μας οδηγεί σε μια ιδιωματική μουσική αρμονία.

Τρισυπόστατη η υποβολή, εικαστική, ποιητική, μουσική, υφή του έργου, μας πείθει για την αυθεντική πνοή ενός έργου τέχνης.

Αντικρίζοντας κανείς τα έργα της δημιουργού, διαισθάνεται δρώμενα και καταστάσεις σε ένα χαρισματικό μεταίχμιο: γένεσης - μορφοποίησης. Αυτή καθαυτή η ιδέα της αέναης δημιουργίας εμπεριέχεται εδώ, καταξιώνοντας τις δημιουργίες της καλλιτέχνιδας, που γνωρίζουν μια δίχως προηγουμένου κορύφωση στο πλαίσιο της συνεχώς ανελισσόμενης εικαστικής της πορείας.

 

Σχόλια
Δεν υπάρχουν σχόλια γι'αυτό το άρθρο
Αποστολή σχολίου
1
+
6
=