ΕΠΙΣΤΟΛΕΣ

Το κίνητρο

το-κίνητρο-355561

Ενα εξάμηνο σχεδόν μετά την επιστροφή μου στην Ελλάδα και με σημαντικά ερεθίσματα από την ετήσια διαμονή μου στο Παρίσι στα πλαίσια του εκπαιδευτικού προγράμματος Εrasmus, είδα μεγαλύτερους συναδέλφους που ένα ή δύο χρόνια πριν τελείωσαν, να αναζητούν διέξοδο στο εξωτερικό. Μια σειρά από ερωτήματα ήρθαν να προστεθούν στους ήδη υπάρχοντες προβληματισμούς μου. Γιατί στη χώρα μας δεν υπάρχει απορρόφηση των κοινοτικών κονδυλίων; Γιατί σε πολλούς τομείς η χώρα μας δεν είναι έτοιμη, δεν αξιοποιεί την παρουσία των ευρωβουλευτών μας στο ευρωκοινοβούλιο;

Γιατί οι άλλες χώρες λειτουργούν προγράμματα χρηματοδοτούμενα για εμπειρίες των αποφοίτων μας που εκτός από την κινητικότητα εντός Ε.Ε. χρησιμοποιούν τις γνώσεις του νέου δυναμικού για να παράγουν αποτελέσματα υλοποιήσιμα για περιοχές χωρών (Περιφέρειες, Δήμους) της Ε.Ε.

Γιατί ο νέος θα πρέπει να αναζητά δουλειά στο εξωτερικό πριν «χρησιμοποιηθεί» για το καλό της χώρας με πολύ μικρό αντάλλαγμα ώστε να συμβάλλει με τις γνώσεις του στην ανάπτυξή της.

Είναι μια απόφαση. Η συμμετοχή οπουδήποτε στα κοινά ώστε να παραχθεί έργο μέσα από τις γνώσεις που αποκτήθηκαν για τη δημιουργία κλίματος, έστω και σε ψυχολογικό επίπεδο, ότι είναι κανείς χρήσιμος εδώ και όχι απόβλητος, ότι η προσπάθεια αξίζει τον κόπο, ότι η ηθική επιβράβευση είναι το πρώτο βήμα για να κερδιθεί το στοίχημα

Πρώτα απ’ όλα ήθελα να πω ότι η συμμετοχή μου ήρθε μέσα από μια πρόσκληση που τη θεώρησα τιμητική, αλλά εξέφρασα τους ενδοιασμούς μου. Η εκδοχή να σηματοδοτήσω κάτι από τη νέα γενιά και τους προβληματισμούς της μου έδωσε το έναυσμα να σκεφτώ. Θεωρώ πως αυτό που έχω υποχρέωση προς τον εαυτό μου, αυτό που έχει υποχρέωση όλη η νέα γενιά προς τον εαυτό της, είναι να κατανοήσει επακριβώς τι γίνεται, να καταλάβει τον τρόπο που παίρνονται οι αποφάσεις και να συμμετέχει με τον τρόπο της σ’ αυτό.

Αν δεν γνωρίζεις και δεν καταλάβεις πως λειτουργεί το «σύστημα», πως είναι δυνατόν να προσπαθήσεις να το επηρεάσεις ή να το αλλάξεις;

Και αφού το δούμε αυτό, θα πρέπει στη συνέχεια να ξεφύγουμε από τα cliché του παρελθόντος, να ενεργήσουμε ενάντια σε ό,τι αναπαράγει το φθαρμένο και το ανορθολογικά δομημένο, κι αυτά είναι ενδεχομένως πολλά.

Στη συνέχεια μέσα απ’ τις συγκρούσεις που πρέπει να ξεπεραστούν θα πρέπει να συνθέσουμε τις αντιθέσεις. Να προάγουμε την περιφέρειά μας, τη χώρα μας.

Γι’ αυτό αποφάσισα να συμμετέχω και καλώ όλους τους νέους της γενιάς μου να κάνουν το ίδιο απ’ όποια συμμετοχή μας σε οποιοδήποτε όργανο. Γιατί η καταγγελία από μας προς οποιονδήποτε δεν παράγει τίποτε. Γιατί η μη συμμετοχή μας αφήνει άλλους να αποφασίσουν για μας. Γιατί κανένας δεν θα μας λύσει το πρόβλημα αν δεν το επιχειρήσουμε εμείς, για λογαριασμό μας. Γιατί η αποχή από τα κοινά δεν είναι λύση.

Γιατί με τη «θεσσαλών Συμπολιτεία»

Πρώτα απ’ολα γιατί συμφωνώ με το πρόγραμμα το οποίο προωθείται. Η επιλογή αυτή δε στηρίζεται από ένα κομματικό μηχανισμό, αλλά είναι κάτι ευρύτερο που προσπαθεί να αναδιοργανώσει έναν χώρο με δυναμική που πάντα ξεκινούσε από το κέντρο και πήγαινε προς τα αριστερά. Μια προσπάθεια που δε σταματάει εδώ αλλά θα δημιουργήσει εξελίξεις. Το αίτημα αναδιοργάνωσης της Κεντροαριστεράς δεν πρέπει να μονοπωληθεί. Ότι ανέδειξε η κρίση πρέπει να φιλτραριστεί και να έχει την ευρύτητα ενός νέου σχήματος στο οποίο θα πρέπει και να μετεξελιχθεί.

Παρατηρώ ότι όλοι σχεδόν οι συνδυασμοί, τόσο στις Δημοτικές όσο και στις Περιφερειακές εκλογές θέλουν να δηλώσουν απεξαρτημένοι από την Κυβέρνηση και τα κόμματα. Ωστόσο αυτό δεν είναι αλήθεια σχεδόν για κανέναν. Από εκεί και πέρα προσεγγίζει κανείς τις καταβολές του. Η επιλογή και η έλξη για τη νέα γενιά είναι ο απεγκλωβισμός από τα κόμματα και η ευρύτητα προσέγγισης των ζητημάτων. Τα κόμματα πρέπει να δεχτούν ότι οι τοπικές κοινωνίες πρέπει να αυτονομηθούν, ώστε να εφαρμόζονται μορφές άμεσης δημοκρατίας σε αυτές. Αυτό πιστεύω ότι προσπαθεί να εκφράσει το σχήμα της «Θεσσαλών Συμπολιτείας» σε σχέση με τα άλλα ψηφοδέλτια που είναι ακροθιγώς κομματικά.

Γράφει η Ματίνα Πρίγκου

Υποψήφια περιφερειακή σύμβουλος

«Θεσσαλών Συμπολιτεία»

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου