Λέιζερ μπορεί να καταπολεμήσει το τζετ λαγκ

λέιζερ-μπορεί-να-καταπολεμήσει-το-τζε-663134

Ο «διακόπτης» στον εγκέφαλο που ρυθμίζει το εσωτερικό ρολόι

Ακούγεται σα σενάριο ταινίας επιστημονικής φαντασίας, ωστόσο αποτελεί πραγματικότητα.

Επιστήμονες από τις ΗΠΑ ανακάλυψαν ένα τρόπο για να καταπολεμούν το τζέτλαγκ με μια λάμψη φωτός. Οι ερευνητές υποστηρίζουν ότι έχουν βρει έναν «κεντρικό διακόπτη» στον εγκέφαλο, ο οποίος μπορεί να ρυθμίσει εκ νέου, κάνοντας «reset» όπως λέμε στη γλώσσα των υπολογιστών, το ανθρώπινο βιολογικό ρολόι.

«Χτυπώντας» το διακόπτη αυτό με λάμψεις φωτός, οι αμερικανοί επιστήμονες μελέτησαν με ποιο τρόπο μπορεί να επηρεαστεί η αντίδραση του ανθρώπινου οργανισμού στις πτήσεις μεγάλων αποστάσεων, ή όταν εργάζεται σε ακανόνιστο ωράριο.

Οι ερευνητές χρησιμοποίησαν οπτικά λέιζερ – λάμψεις φωτός υψηλών αποδόσεων κατ’ ευθείαν στο μάτι- με τα οποία πιστεύουν ότι μπορεί να είναι σε θέση να αλλάζουν τη φυσιολογική αίσθηση ενός ανθρώπου σε διαφορετικές ώρες της ημέρας.

Τα αρχικά πειράματα που έγιναν σε ποντίκια, όπως σημειώνει δημοσίευμα της MailOnline, υποδηλώνουν ότι το κουμπί «reset» βρίσκεται σε μια περιοχή του εγκεφάλου που ονομάζεται υπερδιασταυρωτικός πυρήνας (suprachiasmatic nucleus) και βρίσκεται πάνω από τα μάτια.

Η ομάδα των επιστημόνων από το πανεπιστήμιο Vanderbilt στο Νάσβιλ του Τεννεσί βρήκαν, ότι μπορούσαν να αλλάξουν το χρονοδιάγραμμα μιας δραστηριότητας στον εγκέφαλο των ποντικιών.

Τα συμπεράσματα της μελέτης τους δημοσιεύτηκαν στο Nature Neuroscience και αποκαλύπτουν, ότι τα νυκτόβια ποντίκια που αντιμετωπίστηκαν με αυτόν τον τρόπο έγιναν πιο δραστήρια κατά τη διάρκεια της ημέρας, όταν συνήθως κοιμόντουσαν.

Η ερευνητική ομάδα πιστεύει, ότι όντας σε θέση να επηρεάσουν το εσωτερικό, βιολογικό ρολόι του οργανισμού, θα μπορέσουν να οδηγηθούν σε νέες θεραπείες για καταστάσεις όπως η εποχιακή συναισθηματική διαταραχή, να μειωθούν οι αρνητικές επιπτώσεις στην υγεία από την εργασία σε νυχτερινή βάρδια και πιθανόν ακόμα και να «θεραπευτούν» τα συμπτώματα του τζετ λαγκ.

newsbeast.gr