«Στους Γερμανούς αρέσει το ελληνικό φαγητό, ο γύρος και το σουβλάκι. Αλλά περιφρονούν το ελληνικό κρασί. Η φήμη του είναι σαν τη φήμη της χώρας. Φιλόδοξοι οινοπαραγωγοί παλεύουν ενάντια στην κρίση και εξάγουν εξαιρετικά κρασιά στη Γερμανία», σημειώνει το γερμανικό περιοδικό.
«Ζουν σε ένα στην πραγματικότητα χρεοκοπημένο κράτος, χωρίς εκλεγμένη κυβέρνηση, οι πολίτες του οποίου έχουν ’κορώσει’ απίστευτα από τους παλιούς έλληνες πολιτικούς και δεν αντέχουν άλλο τα μέτρα λιτότητας. Πολίτες, που καλούνται και πάλι στις κάλπες την ερχόμενη Κυριακή, που τιμωρούνται από τις αγορές και τη διεθνή πολιτική. Δεν περιμένουν τίποτα απ’ αυτό το κράτος, αυτό είναι και το σύνθημα του Θάνου Καραθάνου. Εκείνο που θέλει είναι να οργανώσει την επιβίωση και τη συνέχιση της ζωής του. Να ενθαρρύνει και άλλους να κάνουν το ίδιο.
Μια ’πρωτοκλασάτη αγροτική βιομηχανία’ πρέπει να αποκτήσει η Ελλάδα, η οποία μελλοντικά ’θα σφραγίσει την ταυτότητα της χώρας’, έλεγε πέρσι ο πρώην πρωθυπουργός Γεώργιος Παπανδρέου. Και ο πρόεδρος της δημοκρατίας Κάρολος Παπούλιας θεωρούσε τη δυναμική αγροτική πολιτική ’ασφαλή δρόμο’ για την έξοδο από την κρίση….Αυτά τα λόγια τα εξέλαβε ως ενθάρρυνση ο Θάνος Καραθάνος. Το κρασί ευδοκιμεί στην πατρίδα του. Καλό κόκκινο χώμα, καλή ποικιλία σταφυλιών…».
Ωστόσο από τη δεκαετία του ’90 και μετά πολλά ελληνικά κρασιά βραβεύονται σε διεθνείς διαγωνισμούς και αναφέρεται χαρακτηριστικά στη συμβολή ελλήνων οινοπαραγωγών, όπως οι αδελφοί Λαζαρίδη, ο Χατζημιχάλης και ο Σιγάλας.
Υπάρχει ωστόσο μια αχτίδα φωτός, υπογραμμίζει το δημοσίευμα του Spiegel: Το 2011 οι Έλληνες εξήγαγαν στη Γερμανία κρασί αξίας 26 εκατομυρίων ευρώ, καταγράφοντας αύξηση της τάξης του 2,2% συγκριτικά με το 2010.
newsbomb.gr