ΕΛΛΑΔΑ

Οι Γερμανοί τουρίστες φοβούνται να έρθουν στην Ελλάδα!

οι-γερμανοί-τουρίστες-φοβούνται-να-έρ-310501

Κάποιοι, θα το εκλάβουν ως «τιμωρία» των Γερμανών στους Έλληνες, μετά από το διασυρμό μέσω των κατευθυνόμενων γερμανικών ΜΜΕ και τα περί «κλεφτών», «τεμπέληδων» και άλλα τέτοια γελοία. Η πραγματικότητα όμως είναι πολύ διαφορετική.

Ο τουρισμός φέτος στη χώρα μας κάνει θεαματική «βουτιά», καθώς, όπως λένε και οι τουριστικοί φορείς στην iTabloid, οι Γερμανοί, κυρίως τουρίστες, φοβούνται να έρθουν στην Ελλάδα, καθώς τρέμουν πως θα τους… προπηλακίσουν αγανακτισμένοι Έλληνες! Το έλεγε η Μέρκελ για πλάκα, προ μηνών, αλλά τελικά, πολλοί το πιστεύουν…

Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΤτΕ, το Φεβρουάριο, οι ταξιδιωτικές εισπράξεις μειώθηκαν, για τέταρτο κατά σειρά μήνα, κατά 35,3% σε σύγκριση με τον αντίστοιχο μήνα του 2011. Η μείωση έρχεται κατά κύριο λόγο από τη μείωση των εισπράξεων από επισκέψεις κατοίκων των χωρών της ΕΕ των 27 κατά 41,1%.

Οι εισπράξεις από τις δύο σημαντικότερες αγορές προέλευσης ταξιδιωτών (Γερμανία, Αγγλία), από τη Γερμανία καταγράφουν μείωση τον Φεβρουάριο έναντι του αντίστοιχου μήνα του 2011 κατά 61,2%, ενώ αυτές από το Ηνωμένο Βασίλειο μειώθηκαν κατά 42,6% .

Από τις λοιπές χώρες εκτός της ΕΕ των 27 μείωση παρουσιάζουν οι εισπράξεις από την Ρωσία κατά 52% οι οποίες διαμορφώθηκαν στα 1,3 εκατ. ευρώ.

Την ίδια ώρα, οι κρατήσεις είναι μειωμένες κατά 14% σε σχέση με πέρυσι και αναμένεται να μείνουν έτσι… «Μάλλον οι κρατήσεις θα είναι λίγο χαμηλότερες από πέρυσι», λέει στην iTabloid ο πρόεδρος του HATTA, Γιώργος Τελώνης: «Μακάρι να παραμείνουμε στα ίδια επίπεδα με την περσινή χρονιά». Το 2011 κατεγράφη ρεκόρ αφίξεων σχεδόν σε όλες τις περιοχές στην Ελλάδα, εκτός από την Αθήνα, την Αλεξανδρούπολη, τη Λήμνο και την Καλαμάτα. «Αυτή τη στιγμή οι κρατήσεις είναι μειωμένες κατά 14% σε σχέση με πέρυσι την ίδια περίοδο».

Όπως αναφέρει και ο κ. Τελώνης σε αυτή τη δραματική μείωση συμβάλλει η οικονομική ανασφάλεια, οι αντιξοότητες. Επίσης, τα βίαια επεισόδια, η καλπάζουσα αύξηση της εγκληματικότητας, οι πορείες που κατακλύζουν το κέντρο της Αθήνας, έχουν «σκεπάσει» τον ήλιο, τη γαλάζια θάλασσα και τα μνημεία που «εμπορεύεται» η Ελλάδα και που κάποτε για αυτά οι τουρίστες πλήρωναν όσο όσο για να τα χαρούν. Πλέον, φοβούνται να έρθουν στην Ελλάδα. Και όχι άδικα αν σκεφτεί κανείς ότι τα περισσότερα θύματα των κακοποιών είναι τουρίστες που έρχονται να απολαύσουν ολιγοήμερες διακοπές.

Την ανησυχητική εικόνα για τον ελληνικό τουρισμό περιγράφει γλαφυρά η μεγαλύτερη τουριστική έκθεση, ΙΤΒ: Μείωση έως και 27% στις κρατήσεις από τη Δυτική Ευρώπη, ενώ η βασική αιτία της πτώσης είναι το «εμπάργκο» των Γερμανών τουριστών καθώς οι περισσότεροι λένε πως φοβούνται.

Δυσοίωνες είναι οι προβλέψεις του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων για την εξέλιξη της φετινής τουριστικής σεζόν στην Ελλάδα. Ο πρόεδρος του ΣΕΤΕ, Ανδρέας Ανδρεάδης τονίζει στην iTabloid ότι οι κρατήσεις έχουν μειωθεί δραματικά και βασική αιτία είναι η επίθεση που δέχονται οι Γερμανοί από τους Έλληνες. «Διαπιστώνουμε», λέει ο κ. Ανδρεάδης ότι οι ακραίες εκφράσεις εναντίον των Ευρωπαίων και κυρίως των Γερμανών, που προέρχονται από μια μικρή μερίδα Ελλήνων, έχουν επιδεινώσει σοβαρά το κλίμα στις σχέσεις των δύο λαών γεγονός που πλήττει ακόμα περισσότερο την εικόνα της Ελλάδας. Αυτό επηρεάζει ιδιαίτερα αρνητικά τη ροή των κρατήσεων για τη φετινή τουριστική περίοδο».

Στη συνέχεια ο κ. Ανδρεάδης επισημαίνει ότι ο τομέας του τουρισμού δεν είναι ο μόνος που κινείται πτωτικά Εμπόδια, όπως λέει ο κ. Ανδρεάδης, «υψώνονται» τόσο στις προσπάθειες του ΣΕΤΕ να αυξήσει τις εξαγωγές όσο και στην προσέλκυση νέων επενδύσεων. «Με δεδομένη τη συνεχιζόμενη στήριξη των Ευρωπαίων εταίρων μας και την παραμονή της Ελλάδας στην Ευρωζώνη», λέει ο κ. Ανδρεάδης. «Η ελληνική Πολιτεία πρέπει να θέσει ως άμεση προτεραιότητα την αναστροφή του αρνητικού κλίματος και την βελτίωση της εικόνας της Ελλάδας στο εξωτερικό. Σήμερα, περισσότερο από ποτέ, είναι η ανάγκη άμεσης θεσμοθέτησης και λειτουργίας του κοινού φορέα μάρκετινγκ με την συμμετοχή του δημόσιου και ιδιωτικού τομέα».

Όπως μας τονίζει ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων της Κω, Μηνάς Χατζημιχαήλ ο κ. Γερουλάνος έχει ήδη κάνει κάποιες ενέργειες προκειμένου να αυξηθεί ο αριθμός των τουριστών που θα επισκεφτούν τους θερινούς μήνες τη χώρα μας. Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου αναζητεί μια γερμανική εταιρία, με τη βοήθεια της οποίας θα πείσουν τους Γερμανούς να κάνουν διακοπές στα όμορφα ελληνικά νησιά, στην πρωτεύουσα και σε άλλες περιοχές.

Αυτό θα γίνει μέσω τηλεοπτικών σποτ που θα προβάλλονται στους γερμανικούς δέκτες και δεν είναι μια διαφήμιση με τις ελληνικές ομορφιές, τα παραδοσιακά σοκάκια, τα τοπικά εδέσματα και τα μαγευτικά τοπία, αλλά ένα τηλεοπτικό σποτ που θα λέει μεταξύ άλλων ότι οι Έλληνες δεν είναι τεμπέληδες γιατί δουλεύουν περισσότερο από τους Γερμανούς. Ουσιαστικά δεν πρόκειται για μια απλή τουριστική διαφήμιση, αλλά για μια διαφήμιση που έχει ως στόχο να αλλάξει την ψυχολογία των Ευρωπαίων πολιτών και να διαψεύσει όλες τις κακές φήμες που ακούγονται για την Ελλάδα και τους Έλληνες πολίτες. Επαφές με τη Γερμανία ώστε να ανακάμψει ο τουρισμός έχει ξεκινήσει και ο Σύνδεσμος Ελληνικών τουριστικών Επιχειρήσεων.

Ο πρόεδρος του ΣΕΤΕ, Ανδρέας Ανδρεάδης αναφέρει ότι ο ΣΕΤΕ «εγκαινιάζει» τη συνεργασία του με την αντίστοιχη γερμανική Ομοσπονδία προκειμένου να μην «πεθάνει» ο τουρισμός στην Ελλάδα. «Ο ΣΕΤΕ μαζί με τη Bundesverein der deutschen Tourismus Wirtschaft», λέει ο κ. Ανδρεάδης, «συνεργάζονται για την από κοινού δρομολόγηση δράσεων με σκοπό τη βελτίωση του κλίματος μεταξύ των δύο χωρών.

Ταυτόχρονα, πρέπει να καταβληθεί κάθε δυνατή προσπάθεια ώστε να περιοριστούν οι ακραίες εκφράσεις και εκδηλώσεις εντός Ελλάδος, οι οποίες μεταφέρουν το λάθος μήνυμα για τον ελληνικό λαό, ο οποίος δοκιμάζεται και εργάζεται σκληρά για την έξοδο της χώρας από την κρίση αλλά και γνωρίζει τις προσπάθειες που καταβάλουν οι φορολογούμενοι πολίτες άλλων χωρών για να βοηθήσουν τη χώρα μας».

Το κλίμα ευφορίας που επικρατούσε τη τουριστική χρονιά του 2011 στα Δωδεκάνησα έχει σκεπαστεί από ένα νέφος προβληματισμού για το τι μέλλει γεννέσθαι τη φετινή τουριστική περίοδο. Οι προβλέψεις είναι δυσοίωνες και αν υπολογίσει κανείς ότι οι κρατήσεις έχουν πέσει κατακόρυφα σε σχέση με πέρυσι οι καταστηματάρχες και οι ξενοδόχοι προβλέπουν ότι θα έρθει «μαύρο» καλοκαίρι.

Ωστόσο, όπως και πέρυσι έτσι και φέτος φαίνεται ότι η Ρόδος και η Κως θα κρατήσουν για άλλη μια φορά τα ηνία και τα δύο αυτά ελληνικά νησιά θα γίνουν πόλος έλξης των Ευρωπαίων τουριστών και όχι μόνο. Αισιόδοξος εμφανίζεται ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων της Κω, Μηνάς Χατζημιχαήλ, ο οποίος μιλώντας στην iTabloid τονίζει ότι τα ποσοστά είναι χαμηλά όχι μόνο επειδή οι τουρίστες φοβούνται να επισκεφτούν τη χώρα, αλλά και επειδή τους έχει αγγίξει η κρίση. «Κάποιες αγορές», λέει ο κ. Χατζημιχαήλ «παραμένουν σταθερές, άλλες δείχνουν μια πτώση. Σίγουρα τα ποσοστά είναι μειωμένα σε σχέση με αυτά που είχαμε καταγράψει πέρυσι την ίδια εποχή.

Εικάζεται ότι φέτος τα Δωδεκάνησα θα επισκεφτούν αρκετοί Ιταλοί. Μπαίνουν καινούριες πτήσεις από την Ιταλία, χαμηλού κόστους και θα ξεκινήσουν πτήσεις από τη Βενετία προς την Κω. Σίγουρα θα υπάρξουν και κρατήσεις τελευταίας στιγμής. Εγώ είμαι αισιόδοξος και πιστεύω ότι μέχρι τον Απρίλιο θα έχουν ανέβει τα ποσοστά».

Όμως, τι είναι αυτό που έχει προκαλέσει «ελεύθερη πτώση» στις κρατήσεις και στα νούμερα του τουρισμού; «Και στο εξωτερικό έχουν υποστεί τις συνέπειες της κρίσης και θα περάσουν τις καλοκαιρινές τους διακοπές σε φθηνά μέρη», υποστηρίζει ο κ. Χατζημιχαήλ, ενώ στη συνέχεια επισημαίνει ότι είναι βασικό να αλλάξει η ψυχολογία των ξένων τουριστών και ειδικότερα των Γερμανών, οι οποίοι φοβούνται να έρθουν στην Ελλάδα: «Φοβούνται ότι θα έρθουν εδώ και θα τους δείρουμε. Αυτά που βλέπουν στην τηλεόραση, όπως για παράδειγμα να καίγονται γερμανικές σημαίες ή τα συνθήματα κατά των Γερμανών, δεν είναι ότι καλύτερο».

Όπως επισημαίνει ο κ. Χατζημιχαήλ είναι αναγκαίο να αλλάξει ο τρόπος σκέψης των Γερμανών καθώς η αγορά της χώρας είναι πολύ μεγάλη για την Ελλάδα αλλά και κυρίως για τα Δωδεκάνησα. «Δεν πρέπει να γίνει διαφήμιση του τύπου “ελάτε στην Ελλάδα γιατί είναι όμορφη”, όπως τα άλλα χρόνια, αλλά οργανωμένα μέσω τηλεοπτικών σποτ», υπογραμμίζει ο κ. Χατζημιχαήλ.

itabloid.gr

#Tags

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου