ΕΛΛΑΔΑ

Η πρώτη κούριερ μόνο με ποδήλατα!

η-πρώτη-κούριερ-μόνο-με-ποδήλατα-350388

Η πόλη διαθέτει μόνο 12 χλμ. ποδηλατόδρομους. Οι ποδηλάτες που κυκλοφορούν στο εμπορικό – ιστορικό της κέντρο αντιμετωπίζονται από τους οδηγούς μάλλον ως «εμπόδιο και πρόβλημα».

Ωστόσο, η αντιξοότητα αυτή (μαζί τη ρύπανση και την οικονομική κρίση) δεν στάθηκε ικανή να πτοήσει τον Βαλκανιονίκη ορεινής ποδηλασίας κ. Κώστα Συμελίδη από τη δημιουργία της πρώτης επιχείρησης κούριερ με ποδήλατο στη Θεσσαλονίκη.

Τα σμυρνέικα σουτζουκάκια της μαμάς από τον Βόλο για τη φοιτήτρια κόρη της στη Σοφούλη μέσω του σταθμού υπεραστικών λεωφορείων ΚΤΕΛ «Μακεδονία» ήταν από τις πρώτες αποστολές που διεκπεραίωσε το ποδήλατο-κούριερ. Χλιδάτο; Όχι, βέβαια. Το αντίθετο. Με το ταξί η φοιτήτρια θα χρειαζόταν 10-12 ευρώ και με το αστικό λεωφορείο ίσως τα μισά. Με το Bike2door, όπως ονομάζεται το ποδηλατοκούριερ, στοίχισε 3 ευρώ.

«Τα ποδήλατα της επιχείρησης, που εδρεύει στο κέντρο της Θεσσαλονίκης, και το ειδικά διαμορφωμένο cargo bike που μεταφέρει πακέτα “σαρώνουν” καθημερινά την πόλη, φτάνοντας έως τις παρυφές της περιφερειακής οδού», όπως λέει ο ιδιοκτήτης της. Από το αεροδρόμιο έως τον Εύοσμο και από την Ανω Πόλη και τα Μετέωρα έως την Καλαμαριά, οι ταχυποδηλάτες μεταφέρουν φακέλους δικηγόρων, συμβολαιογράφων και επιχειρήσεων, μικρά δώρα και λουλούδια, δείγματα μικροβιολογικών εργαστηρίων, έργα τέχνης μικρού μεγέθους, ρούχα για επίδειξη μόδας και φωτογράφιση, ηλεκτρονικά αρχεία που αδυνατούν να μεταφερθούν από το Διαδίκτυο, υλικά για οδοντοτεχνίτες, ακόμα και το ταπεράκι με φαγητό για έναν άρρωστο που δεν αντέχει την κουζίνα του νοσοκομείου.

Με οικονομία και στυλ

«Μεταφέρουμε τα δέματα με ταχύτητα, οικονομία και στυλ», λέει ο κ. Συμελίδης, υποστηρίζοντας «ότι το ποδήλατο είναι το μόνο όχημα που μπορεί να πάει πόρτα-πόρτα, όπως τον παλιό καιρό ο ταχυδρόμος της γειτονιάς».

Οι ταχυποδηλάτες υπόσχονται παράδοση σε μία ώρα το αργότερο με κόστος μεταφοράς τα 3 ευρώ, ενώ υπάρχει και η επιλογή express σε 30 λεπτά παράδοση. Το κόστος των 3 ευρώ αφορά το ιστορικό-εμπορικό κέντρο και τα 5 ευρώ το υπόλοιπο πολεοδομικό συγκρότημα.

Οι πιο καλοί πελάτες της επιχείρησης έχουν πάντως αποδειχθεί οι αφηρημένοι. Ένα σημαντικό ποσοστό των μεταφορών αφορούν αυτούς που ξεχνούν το κινητό τους ή τα κλειδιά τους στο σπίτι ή στο γραφείο και ζητούν από τους ταχυποδηλάτες να τους τα φέρουν. Οι μαζικές αποστολές (π. χ. προσκλήσεις γάμου, εγκαινίων, free press) είναι ένα εξίσου σημαντικό κομμάτι των ποδηλατικών αποστολών που μπορεί να φτάσουν τις 80 τη μέρα, αλλά με πολύ χαμηλότερη τιμολόγηση.

Η Bike2door δημιουργήθηκε πριν από ενάμιση χρόνο και η σύστασή της δεν είναι άσχετη με τον τρόπο ζωής του ιδιοκτήτη της που έχει να επιδείξει πολλές διακρίσεις με το ποδήλατο. Για τον ίδιο το ποδήλατο είναι τρόπος και στάση ζωής. Σημαντικό ρόλο στην επιλογή του έπαιξε το γεγονός ότι είναι ένα οικολογικό μέσο, που συμβάλλει στη μείωση της ρύπανσης. Όμως συνάντησε μεγάλες δυσκολίες στην αδειοδότηση. Η άδεια που απέκτησε τελικά ο κ. Συμελίδης από την Ελληνική Εταιρεία Ταχυμεταφορών και Τηλεπικοινωνιών αφορά όλα τα οχήματα, καθώς η νομοθεσία περί ταχυμεταφορών δεν προβλέπει διαχωρισμό για το ποδήλατο!

«Έπρεπε κάτι να σκεφτώ ως πρωτοποριακό και φθηνό απέναντι στην κρίση. Σήμερα είμαστε η μόνη εταιρεία στη Θεσσαλονίκη που έχει άδεια να μεταφέρει με ποδήλατο φακέλους και δέματα», επισημαίνει ο ίδιος.

Η Καθημερινή

#Tags

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου