ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Τατόι: Αρχισε η συντήρηση των θρυλικών βασιλικών οχημάτων -Στο Μαξίμου η μελέτη για το Κτήμα

τατόι-αρχισε-η-συντήρηση-των-θρυλικών-3747

Rolls Royce, MG, FIAT συλλεκτικά, με μοναδική δερμάτινη και ξύλινη επένδυση, είδαν μετά από χρόνια το φως του ήλιου στο Τατόι, αφού άρχισε η μετακίνησή τους προκειμένου να συντηρηθούν και να αποκτήσουν τη θέση τους στην νέα εποχή του κτήματος. Την ίδια ώρα, παραδίδεται η μεγάλη μελέτη σκοπιμότητας και βιωσιμότητας του πρώην βασιλικού κτήματος.

Η Διεύθυνση Συντήρησης Αρχαίων και Νεωτέρων Μνημείων του υπουργείου Πολιτισμού πήρε στα χέρια της από την περασμένη εβδομάδα τα πολυσυζητημένα, πολυτελή οχήματα της πρώην βασιλικής οικογένειας, προκειμένου να τα συντηρήσει. Αξίζει να σημειώσουμε ότι σύμφωνα με έγκυρες πηγές του Iefimerida, είναι 10 τα οχήματα που είναι κηρυγμένα κινητά μνημεία από το υπουργείο, ενώ άλλα τουλάχιστον 6 βρίσκονται ακόμα μέσα στο χώρο καταπλακωμένα.

Rolls Royce, MG και FIAT σε ειδικές εκδόσεις που χρησιμοποιούσαν οι πρώην βασιλείες για καθημερινές έως επίσημες εκδηλώσεις και που εξιτάρουν την περιέργεια όσων λατρεύουν τα ιστορικά αυτοκίνητα -και όχι μόνο. Μάλιστα η υπουργός Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη, είχε δηλώσει ότι θα ζητηθεί και η συνδρομή των αυτοκινητοβιομηχανιών από τις οποίες προέρχονται τα οχήματα για τη συντήρηση και αποκατάστασή τους.

Προς το παρόν όπως έγινε γνωστό από την αρμόδια Διεύθυνση του υπουργείου Πολιτισμού τα οχήματα μετακινήθηκαν στον νέο χώρο αποθήκευσης, που δημιουργήθηκε προσφάτως εντός του πρώην Βασιλικού Κτήματος Τατοΐου. Ετσι, ξεκίνησε την υλοποίηση του σχεδίου μεταφοράς ως συνέχεια της Μελέτης-Πλαίσιο για την Προστασία και Συντήρησή τους – που εγκρίθηκε πρόσφατα από το Κεντρικό Συμβούλιο Νεωτέρων Μνημείων. Το προσεχές διάστημα θα πραγματοποιηθούν οι μεταφορές και των υπολοίπων, για τα οποία πρωτίστως λαμβάνονται απαραίτητα σωστικά μέτρα για την απομάκρυνση επικαθίσεων σκόνης-χώματος και άλλων ρύπων μετά από ακινησία σχεδόν δύο δεκαετιών.

Τα οχήματα μεταφέρονται σε νέο χώρο φύλαξης, με κατάλληλες συνθήκες αποθήκευσης, ασφάλειας και προστασίας, προκειμένου να εκτιμηθεί καλύτερα η κατάσταση διατήρησής τους και να συνεχιστούν απαραίτητες εργασίες συντήρησης. Η Διεύθυνση σημειώνει ότι η μεταφορά τους έγινε με την προσοχή που αρμόζει στην ιδιαιτερότητα των οχημάτων ως τα πρώτα αντικείμενα του είδους που κηρύσσονται Κινητά Νεώτερα Μνημεία στην Ελλάδα, τη συλλεκτική τους αξία αλλά και τον ιστορικό τους χαρακτήρα.

Σε Μενδώνη και Μητσοτάκη η μελέτη βιωσιμότητας

Εντωμεταξύ είναι θέμα ημερών να παραδοθεί στο υπουργείο Πολιτισμού η κρίσιμη μελέτη σκοπιμότητας και βιωσιμότητας για το Τατόι που εκπόνησε διεθνής συμβουλευτική εταιρεία που ανήκει στους λεγόμενους Big Four. Tην μελέτη χρηματοδότησε το Ιδρυμα Αθανάσιου Λασκαρίδη που όλο και πιο συχνά συναντάμε και σε έργα αστικής ανάπλασης τα τελευταία χρόνια. Αμέσως μόλις φτάσει στα χέρια του υπουργείου Πολιτισμού η τελική μελέτη -ήταν συνεχής ως τώρα η επικοινωνία της εταιρείας με το υπουργείο σε κάθε φάση της- θα παρουσιαστεί στον Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη. Αλλωστε ήταν αυτός που είχε θέσει στις προτεραιότητες των έργων της κυβέρνησης την ανάπλαση του πρώην βασιλικού κτήματος στο Τατόι ήδη από τις προγραμματικές του δηλώσεις.

Συνολικά το κτήμα καλύπτει έκταση 44.000 στρέμματων και έχει στον ιστορικό του πυρήνα τα 27 κτίρια μαζί με το ανάκτορο, βεβαίως, που έχουν χαρακτηριστεί από το Υπουργείο Πολιτισμού ως μνημεία. Γνωρίζουμε ήδη ότι το ανάκτορο θα μετατραπεί σε μουσείο, αλλά στα ζητούμενα που έχει θέσει η κυβέρνηση και σε αυτά που έχει προτείνει ο Σύλλογος Φίλων του Κτήματος Τατοϊου -με την εδώ και χρόνια καθοριστική δράση και παρέμβαση για την ανάδειξη του κτήματος- περιλαμβάνεται η αναβίωση των σημαντικών παραγωγών του κτήματος, όπως το βούτυρο Τατοΐου και τα κρασιά Δεκέλεια. Χρήσεις πολιτιστικές και αθλητικές είναι στα κεντρικά ζητούμενα. Εχει ξεχωριστό ενδιαφέρον να δούμε όμως τις προτάσεις της εταιρείας συμβούλων για την εμπορική αξιοποίηση και την αναπτυξιακή διάσταση του πρότζεκτ μέσα από συγκεκριμένες προτάσεις.

Κατερίνα Ι. Ανέστη
Πηγή: iefimerida.gr

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου