Η ΠΑΠΑΣΤΡΑΤΟΣ ρίχνει τις τιμές

Τελευταία ενημέρωση: 2011-12-18, 13:21:51
Η ΠΑΠΑΣΤΡΑΤΟΣ ρίχνει τις τιμές

Aπό αύριο Δευτέρα η εταιρεία προχωρεί στη μείωση της τιμής η τιμή του Marlboro από τα 4 στα 3,50 ευρώ.

Η ύφεση και η αυξημένη φορολογία έχουν οδηγήσει την αγορά του τσιγάρου να απολέσει σχεδόν το 1/3 του όγκου της τα δύο τελευταία χρόνια. Στο διάστημα αυτό έχουν κλείσει πάνω από 2.000 περίπτερα, αφού τα καπνικά προϊόντα αντιπροσωπεύουν το 60% του τζίρου τους. Η Παπαστράτος, θυγατρική της Philip Morris, μέσα στο δυσμενές αυτό περιβάλλον αποφάσισε να μειώσει από αύριο Δευτέρα και για περιορισμένο χρονικό διάστημα την τιμή του Marlboro από τα 4 στα 3,50 ευρώ, όπως ενημέρωσε τους συνεργάτες της, δηλαδή τους χονδρεμπόρους και τους περιπτερούχους. Σύμφωνα με την ενημέρωση, τις πρώτες ημέρες του Δεκεμβρίου η αγορά του βιομηχανοποιημένου τσιγάρου κατέγραψε βουτιά 30% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2010. Στο εννεάμηνο η πτώση ήταν 9% και στο δίμηνο Οκτώβριος - Νοέμβριος 20%. Στα ανώτερα κλιμάκια της Παπαστράτος σήμανε «συναγερμός» και η αντίδραση ήταν άμεση. Από αύριο Δευτέρα η εταιρεία προχωρεί στη μείωση της τιμής του προϊόντος της με στόχο να βάλει φρένο στη μείωση της ζήτησης τόσο για τα δικά της προϊόντα όσο και του κλάδου, αφού το συγκεκριμένο σήμα είναι το πιο δημοφιλές με μερίδιο αγοράς 19%. Η εταιρεία ενημέρωσε ότι η μείωση της τιμής θα επηρεάσει ελάχιστα το όφελος των συνεργατών της από τη διακίνηση του σήματος, αφού όπως έγινε γνωστό θα απορροφήσει στα κόστη της την αναπροσαρμογή αυτή της τιμής. Τα 4 ευρώ πλέον έχει διαπιστωθεί ότι αποτελούν ένα ακριβό τίμημα για τα ελληνικά δεδομένα γι αυτό άλλωστε και η British American Tobacco είχε πρόσφατα μειώσει την τιμή του Peter Stuyvesant από τα 4 ευρώ σε 3,20 ευρώ και του Lucky Strike από τα 4 ευρώ σε 3,60 ευρώ. Σύμφωνα με επίσημα στοιχεία, η αγορά του βιομηχανοποιημένου τσιγάρου το 2010 υποχώρησε κατά 15% και γύρω στο 13% θα κλείσει το 2011. Σωρευτικά τα δύο τελευταία χρόνια η πτώση προσεγγίζει το 30%, δηλαδή κοντά στο 1/3 της αγοράς. Η πτώση οφείλεται σχεδόν αποκλειστικά στην οικονομική δυσπραγία των καταναλωτών, αλλά και στην υψηλή φορολογία και λιγότερο στη μείωση του αριθμού των καπνιστών, αφού εκτιμάται ότι σε ετήσια βάση μόνο ένα 3% «κόβει» το κάπνισμα. Ειδικότερα, τα ακριβά σήματα εμφανίζουν πτώση 17%, τα φθηνά σήματα 13% και μόνον στον καπνό (στριφτά τσιγάρα) παρουσιάζεται εκρηκτική άνοδος στη ζήτηση με 20% και μάλιστα τα τελευταία δύο χρόνια στο σύνολο της αγοράς το μερίδιό του στα καπνικά προϊόντα από 4% έχει εκτιναχθεί πάνω από το 10%. Οι έρευνες δείχνουν ότι πάνω από το 50% των νέων στην Ελλάδα μεταξύ 18-24 ετών καπνίζει στριφτό τσιγάρο. Εξαρση παρουσιάζει και η κατανάλωση των λαθραίων τσιγάρων (χύμα), αν και δεν υπάρχουν επίσημες καταγραφές. Η στροφή των καταναλωτώνόμως στα φθηνά σήματα και στο στριφτό τσιγάρο προκάλεσε σημαντικές απώλειες φορολογικών εσόδων στο κράτος. Και αυτό γιατί ο ειδικός φόρος κατανάλωσης στα τσιγάρα στην Ελλάδα είναι κυρίως αναλογικός και λιγότερο πάγιος. Δηλαδή όσο μεγαλύτερη είναι η τιμή του πακέτου τόσο μεγαλύτερος είναι και ο φόρος. Ενδεικτικά στα 4 ευρώ ενός ακριβού πακέτου ο φόρος είναι 3,25 ευρώ, στα 3,10 ευρώ ενός φθηνού σήματος ο φόρος είναι περίπου 2 ευρώ και σε ένα πακέτο καπνού που κοστίζει 4 ευρώ (περίπου 60 τσιγάρα) ο αναλογικός φόρος για 20 τσιγάρα είναι 1,10 ευρώ. Το 2010 το κράτος υπολόγιζε να αντλήσει 1,1 δισ. ευρώ παραπάνω φορολογικά έσοδα σε σχέση με το 2009, αλλά η στροφή των καταναλωτών στα φθηνά σήματα και στο στριφτό είχε ως αποτέλεσμα να εισρεύσουν στα κρατικά ταμεία επιπλέον μόνον 350 εκατ. ευρώ. Το Βήμα (Β.Κώτσης)

Σχόλια
Δεν υπάρχουν σχόλια γι'αυτό το άρθρο
Αποστολή σχολίου
9
+
9
=